Sosyal Medya

Otomobil

Maserati, 2023’te Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak

Maserati, yeni nesil süper spor otomobili MC20 ile motor sporları tarihinde bir önemli adım daha atmaya hazırlanıyor. Marka, hız tutkunları için geliştirdiği “MC20 GT2” ile 2023 yılında Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası'nda yarışmaya başlayacak.

Maserati, 2023’te Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak

Maserati, yeni nesil süper spor otomobili MC20 ile motor sporları tarihinde bir önemli adım daha atmaya hazırlanıyor. Marka, hız tutkunları için geliştirdiği “MC20 GT2” ile 2023 yılında Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışmaya başlayacak.

Sınıfının en iyi özelliklerinin taşıyan MC20 GT2, Maserati’nin GT yarışlarına dönüşünü ve markanın yeni dönemini olduğu kadar; 2004 ile 2010 arasında MC12 ile FIA GT Şampiyonalarında elde ettiği zaferler arasındaki bağı da simgeliyor.

Maserati 2023 yılında motor sporlarında atılım yapmaya hazırlanıyor. Marka, hız ve motor sporları tutkunu müşterileri için geliştirdiği MC20’nin GT2 versiyonu ile 2023 yılında ilk kez Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak.

MC20 GT2’nin genleri sınıfının en iyi özelliklerini miras alan yol versiyonuna dayanıyor. Buna; yeni Maserati Twin Combustion (MTC) teknolojisine sahip yenilikçi Nettuno motor ve karbon fiber monokok yapı gibi yenilikçi teknolojileri de dahil ediyor. MC20 GT2 ile 2005, 2006 ve 2008 yılları olmak üzere üç kez 24 Saat Spa’yı kazanan MC12 ile MC20 arasındaki bağı vurgulayan Maserati, motor sporları tarihinin en önemli kilometre taşlarına sahip köklü geçmişine ek olarak yeni “Maserati Corse” çağını başlatıyor.

Maserati GT2 – Teknik özellikler

Araç

  • • Homologasyonsuz yarış otomobili
  • • Maserati Tasarım Merkezi tasarımı
  • • Genişlik/Yükseklik (mm) 2020* x 1220*
  • • BoP ile belirlenecek boş ağırlık

FIA yarış güvenliği gereksinimlerine uygunluk

  • • FIA onaylı FT3 120 L yakıt deposu
  • • FIA’ya özel yangın söndürme sistemi

Motor

  • • Maserati Nettuno motor
  • • V6 90° twin turbo
  • • 3000 cc
  • • Güç üretimi BoP ile belirlenecek (630 beygirlik baz motor geliştiriliyor)
  • • TJI çift yanma kontrollü Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark
  • • Kuru karter yağlama
  • Güç aktarımı/Şanzıman
  • • Arkadan itişli, elcikli altı vitesli sıralı yarış şanzımanı
  • • Yarış debriyajı ve sınırlı kaymalı kendinden kilitli mekanik diferansiyel

Gövde

  • • MC20 GT2 yarış gövde kiti
  • • Yüksek performanslı aerodinamik çözümleri
  • • Çok yönlü ayarlanabilir arak spoyler
  • • Yüksek yere basma kuvveti
  • • LED ön farlar
  • • FIA onaylı yağmur aydınlatması
  • • Lexan ön ve yan camlar

Şasi

  • • Ultra hafif karbon fiber merkezi monokok
  • • FIA onaylı güvenlik kafesi
  • • 3/4 entegre havalı kriko

Frenler

  • • Yarış kaliperleri ve hava kanallı yarış frenleri
  • • Özel fren soğutma sistemi

Jantlar

  • • Özel 18 inç dövme alüminyum jantlar
  • • Merkezi tek bijon
  • • Slick lastikler

Süspansiyon

  • • Yarı sanal direksiyon eksenine sahip çift salıncak
  • • Ayarlanabilir yarış amortisörleri
  • • Ayarlanabilir ön ve arka denge kolları

İç mekan

  • • Ayarlanabilir yarış pedalları
  • • Ayarlanabilir direksiyon kolonu
  • • 6 nokta yarış emniyet kemeri
  • • Çok fonksiyonlu karbon fiber direksiyon
  • • Geri görüş kamerası ekranı (isteğe bağlı)
  • • Video kaydı için araç içi kamera (isteğe bağlı)
  • • Veri toplama sistemi
  • • Sürüş performansı optimizasyon ekranı (isteğe bağlı)
  • • Klima
  • • Lastik basıncı izleme sistemi (opsiyonel)
  • • Ayarlanabilir yarış tipi ABS ve çekiş kontrolü

#maserati #race #pist #maseraticorsa #maseraticorsamc20