Meta, Instagram ve Facebook’taki Reels’e yeni düzenleme araçları ekliyor
TikTok’un pazarını ele geçirmek, Meta’nın en önemli önceliklerinden birisi…Bu değişiklik o yönde yapılmış önemli bir adım…
Meta, TikTok’a ayak uydurmaya çalışırken Reels’e bir dizi yeni araç ekliyor. Güncellemeler arasında yeni düzenleme özellikleri, daha uzun yüklemeler ve Reels Facebook beslemelerine gönderme yeteneği de yer alıyor. Değişiklikler, Meta’nın TikTok ile rekabeti en önemli önceliklerinden biri haline getirmesiyle birlikte geldi.
Mark Zuckerberg, zamanlarının çoğunu Meta’ya ait uygulamalar yerine TikTok’ta giderek daha fazla harcayan genç kullanıcıları çekmenin şirketin “kuzey yıldızı” olduğunu söyledi. Ve bu yeni özellikler “ürünlerimiz için Hikayeler kadar önemli” olacak dedi.
Bu temaya uygun olarak Reels on Instagram, Hikayeler’de uzun süredir popüler olan anket, emoji ve test çıkartmaları da dahil olmak üzere, yıllar içinde Hikayelerle etkileşimi artırmaya yardımcı olan çeşitli özellikler alıyor.
Uygulama ayrıca, içerik oluşturuculara Instagram uygulamasında oluşturabilecekleri video türlerinde daha fazla esneklik sağlayacak yeni düzenleme araçları da ekliyor. Özellikle, içerik oluşturucular kendi seslerini içe aktarabilecekler, böylece Film Rulolarındaki videolardan Reels’e kendi seslerini ekleyebilecekler.
Bitmedi, Instagram ayrıca, diğer içerik oluşturucuların videolarına yorum yapmayı kolaylaştırmak için şablonlar ekliyor. Son olarak, uygulama Reels videolarının maksimum uzunluğunu 90 saniyeye genişletiyor; bu, TikTok’un yakın zamanda duyurduğu 10 dakikalık videoların yakınına bile yaklaşmasa da önceki 60 saniye sınırından önemli bir sıçramayı temsil ediyor.
Meta, Reels Facebook’ta da yeniliyor.
Şirket, içerik oluşturucuların canlı ve diğer uzun biçimli videoların bölümlerini kolayca alıp bunları Reels Videolarına dönüştürebilmeleri için video kırpma özellikleri de dahil olmak üzere masaüstü için ayrı düzenleme araçları ekliyor. Facebook ayrıca Reels’i masaüstünden daha kolay yayınlamak ve düzenlemek için yeni zamanlama ve ses araçları da alıyor.
Son olarak Facebook, kullanıcıların yayınlarına çok daha fazla “önerilen” Reels göndermeye başlayacak. Reels videolarının yavaş yavaş Instagram akışını ele geçirmeye başladığını görüyoruz. Benzer şekilde Facebook tarafında da böyle olacağa benziyor.