Metaverse Avatar’larının neden bacakları olmadığını merak ediyor musunuz?
Son dönemin en çok merak edilen olaylarından birisi hiç şüphesiz yeni sanal evren – Metaverse… Bir çok kişi kendi arazilerini şimdiden satın almaya başladı hatta , bu sanal dünyada kendilerini temsil edecek olan avatar’ı seçmeye başladılar bile… Gelin görün ki bu sanal dünyada temsil edilirken tüm karakterlerin belden aşağıları görünmüyor.
Sanki sanal evrende askıda kalmış, tıpkı sevimli hayalet Casper’casına havada süzülüyorsunuz…
Özetle, meslektaşlarınızla birlikte çalışabileceğiniz veya takılabileceğiniz ve oyun oynayabileceğiniz bu rüya gibi alanları gösteren videolarda, kullanıcıları temsil eden avatarlar hakkında önemli bir sorun var…
Avatarların Bacaklar Nerede?
Örneğin, Microsoft’un metaverse demosunun bir klibini izlemek için Satya Nadella’nın tweet’indeki oynat düğmesine bastığınızda da bunu açıkça görüyorsunuz…
The metaverse is here, and it’s not only transforming how we see the world but how we participate in it – from the factory floor to the meeting room. Take a look. pic.twitter.com/h5tsdYMXRD
— Satya Nadella (@satyanadella) November 2, 2021
Birkaç teknoloji devinin bu sanal dünyadaki avatarları sadece yüzen gövdelerden oluşuyor ve bu, onların ortak noktası olması oldukça tuhaf bir hata/özellik.
Bunun mantıklı bir teknik açıklaması olsa gerek diye düşününce, uzmanların söyledikleri mantıklı geliyor. Merak edenler için işte Avatarların Bacakları Neden Yok? sorusunun yanıtı…
Ne de olsa üçüncü şahıs bakış açısına sahip çoğu oyunda karakterlerin bacakları var. Bunu kendimizin sanal versiyonlarıyla yapmak özellikle zor mu?
Bu olayın temel sorumlusu aslında sensörlerle ilgili!
Şu anda, metaverse deneyimleri büyük ölçüde VR kulaklıklarıyla sınırlı; bazıları, Oculus dokunmatik kontrolörler gibi el kontrol cihazlarıyla uyumlu olsa bile, bacakları işin içine katacak sensör piyasada yok denecek kadar az. Bu yüzden teknik anlamda, sanal ortamlarda bacak hareketinizin doğru bir şekilde algılanamayacağı ve tasvir edilemeyeceği anlamına geliyor.
Peki ama bacaklarımızın ne yaptığını yakalamak için sadece kamera kullanamaz mıyız? Hollanda merkezli XR kontrol şirketi SenseGlove’un kurucu ortağı Gijs den Butter, kulaklığınızdaki kameraların bacak hareketlerini izlemek için yeterli olmadığını açıkça söyledi:
“Bacak hareketlerinizi sadece bir kulaklıktan yakalamak çok zor. Bazen karnınız, bacaklarınızın hareketlerini potansiyel olarak yakalayabilen mikrofonlu kulaklık setindeki kameraların görüş hattını kapatabilir.
Ayaklarınıza monte edilmiş potansiyel hareket sensörlerini kullanabiliriz; ancak bu, karışıma eklenecek başka bir çevre birimi türü olacaktır.“
Aslında metaverselerin yapmaya çalıştığı şeylerden biri, gerçek hayattaki benliğinizi sanal bir ortama yerleştirmek. Kurumsal odaklı bir VR platformu şirketi olan VRdirect’in genel müdürü Dr.Rolf Illenberger, kullanıcıların VR’de boylarını yanlış tanıtmanın onları rahatsız edebileceğini söyledi:
“VR’de, bir avatarın “fiziksel yüksekliği”, gerçek hayattaki izleniminizden oldukça farklı olabilir. Bu yüzden insanlar Avatar’ın oldukça küçük veya alışılmadık derecede uzun olduğunu hissedebilir, bu da bu platformların çoğunun şu anda bacaklardan kaçınmasının nedenlerinden biri.”
Ayrıca gerçek hayatta aşağıya baktığınızda, bacaklarınızın yüzünüzden belirli bir mesafede olduğunu görmeye alıştığınıza da dikkat çekti. Ancak sanal dünyada bu durum tekrarlanırsa mide bulantısı hissetmenize neden olabilir. Bu nedenle, kulaklıklarda bundan kaçınmak için daha iyi sensörler bulunana kadar şirketler bacak oluşturmaktan kaçınabilir.
Mevcut metaverselerde mevcut olan sınırlı deneyimlerle, hareket büyük ölçüde bir yerden diğerine ışınlanmaya bağlıdır. Butter, önümüzdeki yıllarda bacak hareketlerini yakalamamıza yardımcı olacak ev içi cihazlarımız olabileceğini de sözlerine eklemiş durumda.
Sonuçta, bugün, çoğu karma gerçeklik ortamında bacaklar için giriş sensörleri yok, bu da avatarın kuklalanmasını ve doğru bacağın çıkarılmasını zor bir görev haline getiriyor. Sanal dünya yaratıcıları mevcut en son teknolojileri ve ekipmanları kullanıyor olsalar bile, mevcut bacaksız avatarları daha iyi teknolojiler bulunana kadar bir hata olarak görmekten ziyade bunu bir özellik olarak görüp, metaverse’in tadını çıkarmak çok daha mantıklı ve anlamlı gelebilir…