Moto Guzzi, Motobike İstanbul 2023’de En Yeni Modellerini Sergiledi!
Moto Guzzi V100 Mandello, V7 Special ve V7 Stone Special Edition ile Özel Buluşma!
2021’de kuruluşunun 100. yılını kutlayan, dünyadaki en seçkin motosiklet üreticilerinden İtalyan Moto Guzzi, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Motobike İstanbul 2023’de, yeni modelleri V100 Mandello, V7 Stone Special Edition ve yeni renkleriyle V7 Special’ı sergiledi. Doğan Holding’e bağlı Doğan Trend Otomotiv’in distribütörlüğünü üstlendiği Moto Guzzi, motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster ve tasarımında hareketli kanatlara sahip ilk 2 tekerlekli motosiklet olmasıyla da öne çıkan V100 Mandello’yu, şubat ayındaki Türkiye lansmanından sonra ilk defa fuarda büyük kitleler ile bir araya getirdi.
Türkiye’de Doğan Holding’e bağlı Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Moto Guzzi, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Motobike İstanbul’da, enleri ve ilkleri de barındıran yeniliklerini sergiledi. 2021’de 100. yaşını kutlayan İtalyan Moto Guzzi, yeni model serisi V100 Mandello’nun Türkiye lansmanını Şubat 2023’de yaptıktan sonra, motosiklet sektöründe bir kez daha markanın öncü kimliğinin yansıtıldığı modelini tüm 2 teker tutkunlarıyla fuarda buluşturdu.
Tasarımında hareketli kanatlara sahip ilk 2 tekerlekli motosiklet ünvanını elinde tutan Moto Guzzi V100 Mandello, motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster olmasıyla da öne çıkıyor. Motosiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak gören, yeri geldiğinde sadece motosiklet kullanmak için yola çıkan sürücüler için muhteşem donanımların bir araya getirildiği Moto Guzzi V100 Mandello Serisi, efsanevi 90 derecelik V-Twin motora eklenen teknolojik gelişmelerle gelecekteki modellere ışık tutuyor. Fuarda motosiklet tutkunları, uzun zamandır bekledikleri yeni V7 Stone Special Edition ve yepyeni renkleriyle V7 Special’ı da yakından görme şansı yakaladı.
Sektörde bir ilk: Adaptif kanatlarla sürücü yüzde 22 daha az rüzgar etkisinde kalıyor!
Moto Guzzi V100 Mandello’nun ideal konumlandırılmış kalça-topuk endeksi ve ileriye doğru da uzayan sürücü selesi ile istenilen pozisyonda sürüş ve yorulmadan kilometrelerce yol yapmak mümkün hale geliyor. Elektronik olarak 9 cm yükselip alçalabilen ön camı ve depo üzerinde açılan kanatları ile sürücünün gövdesine aldığı rüzgar da yüzde 22 azaltılabiliyor. Uzun yolculukları çok daha az yorularak yapılabilmesinin yanı sıra bu aerodinamik güncellemeler ile soğuk havalarda da motosikleti kullanırken kullanıcının rahat etmesi sağlanıyor.
Geleneksel şaftlı aktarma, ilk defa su soğutmasıyla birleşiyor!
Şaftlı aktarımıyla Moto Guzzi geleneklerine bağlılığını gösteren seri, markanın ilk su soğutmalı motosikleti olmasıyla da önemli bir konuma yerleşiyor. 6 yönlü IMU özelliğinin (Virajlarda veya eğimli yüzeylerde hareketleri ölçen sensörleri barındıran, sürüşü destekleyen bir sistem) kullanıldığı ilk Moto Guzzi olması, çekiş kontrol sistemi ve yalnızca V100 S Mandello’daki yukarı ve aşağı yönde çalışan QuickShifter, MIA ve Ohlins EC 2.0 süspansiyonlarıyla, teknolojiyle sürüş yeteneklerinin artırılmasına imkan veriyor. V100 Mandello’nun dengeli şasi tasarımı, motosikletin olduğundan daha hafif hissedilmesini sağlıyor ve motosikletin kontrolünü kolaylaştıran, daha kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor.
V7 Stone Special Edition
Moto Guzzi V7 serisinin yenilenen Stone Special Edition’ı da Motobike İstanbul’daki yenilikler arasında yerini aldı. Parlak Siyah rengine eşlik eden depo üzerindeki kırmızı rengiyle fark edilen V7 Stone Special Edition, Arrow egzozları, yeni gidon aynaları ve siyah alüminyum depo kapağıyla diğer serilerden ayrılıyor. Yeni Arrow egzoz sistemiyle birlikte 853 cc’lik V-Twin motorun güç ve tork değerlerinde değişiklik olan V7 Stone Special Edition, 6700 d/d’de 66.5 HP maksimum güç ve 4900 d/d’de 75 Nm maksimum tork üretiyor.
V7 Special: Özgün Moto Guzzi DNA’sı!
İlk modelinin piyasaya sürülmesinden yarım yüzyıldan fazla bir süre sonra Moto Guzzi, klasik stil ve modern teknolojinin mükemmel karışımı için V7’nin hikayesini, daha fazla performans ve konfor ile yeniden yazıyor. Yeni Moto Guzzi V7, her zamankinden daha hızlı, daha konforlu ve daha donanımlı hale getirildi. Tüm bunların yanında; ayırt edici karakteri ve tipik Moto Guzzi özgünlüğü değişmeden kaldı. Enine 90 derecelik V motoru uzun zamandır Moto Guzzi’nin ayırt edici özelliklerinden birisi oldu ve bu, V7’de de istisna değil. V7, geliştirilmiş performansı, verimliliği ve güvenilirliği ile sürüş keyfini tamamen yeni bir düzeye çıkarmak için tasarlandı. V7 ikonlaşmış tasarımı ve ayırt edici kimliği ile motosiklet tarihinin bir parçası olmasının yanında Mandello’dan türetilerek tasarım açısından onu bir adım daha ileriye taşıyor. Yeni egzoz boruları ile daha güçlü bir tasarıma sahip olan V7, arkaya doğru hem üniversal mafsallı şanzıman hem de tekerlekleri büyüterek eşsiz bir görünüş sağlıyor. Yeni, daha uzun mesafeli ikiz amortisörler, iki katmanlı sele ve güncellenmiş sürücü ayak destekleri ile de daha konforlu bir sürüş deneyimi, Moto Guzzi V7’nin kapasitesini artırıyor.
Moto Guzzi’nin 102 yıllık tarihi
“Società Anonima Moto Guzzi”, 1921 tarihinde “Motosiklet üretimi ve satışı ve metal mekanik endüstrisiyle ilgili veya bağlantılı diğer faaliyetler” amacıyla kuruldu. Kurucuların, silah arkadaşlarından birinin anısına, yeni şirketin sembolü olarak “Kanatları Açılmış Kartal” seçildi. O tarihten bu yana, tüm dünyada hızla ün kazanan kartal, Moto Guzzi markasının sembolü haline geldi. Operasyon merkezi Mandello del Lario’da açıldı. Moto Guzzi bugün hala burada üretim yapıyor. Burası, şirket kurucusu Carlo’nun kardeşi Giuseppe Guzzi tarafından Kuzey Kutup Dairesi’ne sürülen GT 500 Norge (1928), Airone 250 (1939) ve savaş sonrası dönemde kitlelerin motosikletle tanışmasına katkıda bulunan Galletto (1950) gibi insanların hayallerini süsleyen motosikletlerle dünya motosiklet tarihine damgasını vuran bir sanayi kuruluşu.
Yine o yıllarda rüzgar tüneli açıldı. Bu, motosiklet alanında dünyada bir ilk idi ve günümüzde hala Mandello Fabrikası’nda ziyaret edilebiliyor. Rüzgar tüneli, son derece tutkulu Umberto Todero, Enrico Cantoni gibi olağanüstü mühendisler ve kısa süre sonra efsane olacak bir tasarımcı tarafından tasarlandı ve kuruldu. Milanolu tasarımcı Giulio Cesare Carcano, ki aynı zamanda 285 km/s hıza ulaşan Otto Cilindri’nin (1955’te) de babası, 1935 ile 1957 yılları arasında en az 15 dünya hız rekoruna imza atan ve 11 Tourist Trophy kazanan prototiplere imza attı.
Moto Guzzi 1960’larda, Stornello ve Dingo gibi hafif motosikletlere hayat verdikten sonra; V7 Special, V7 Sport, California ve Le Mans gibi efsanevi modellerde kullanılan kardan şaftlı 700 cc 90° V-twin motora hayat verdi. Bu motor zaman içinde Mandello’lu üretici için bir sembol haline geldi. Bu motor, aynı mimari ile en gelişmiş elektronik kontrol teknolojileriyle desteklenerek sürekli olarak geliştirilmeye devam etti ve V7 ve V9 Serisi’nin Roamer ve Bobber versiyonlarıyla dünyanın ilk klasik enduro motosikleti olan V85 TT Travel gibi popüler ve modern Moto Guzzi motosikletlerine hayat verdi.