Mplus Türkiye’ye Kadın Dostu Markalar Platformu’ndan Farkındalık Ödülü!
Türkiye’nin en büyük dış kaynak sağlayıcı (BPTO) şirketlerinden Mplus Türkiye, tüm çalışanlarını kapsayan projeleriyle çalışanlarına yeni yetkinlikler kazandırırken, kadınlara yönelik eğitim ve gelişim odaklı farkındalık projeleriyle de kadın çalışanlarının kariyer yolculuklarını destekliyor. Bu yönde hayata geçirdiği projeler ile sektöründe fark yaratan Mplus Türkiye, Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından “Kadın İstihdamı ve İşte Fırsat Eşitliği” kategorisinde farkındalık ödülüne layık görüldü.
İnsan kaynağına yönelik yatırımları ile hizmet kalitesini ve verimliliğini artıran Mplus Türkiye, kadınların iş yaşamında karşılaştıkları çeşitli zorluklara ilişkin farkındalık yaratarak, onlara mücadele gücü kazandırmayı hedeflediği projesiyle ödül hanesine bir yenisini daha ekledi. Kadınların iş yaşamında karşılaştığı zorluklar konusundaki mücadelesine destek veren projeleriyle Mplus Türkiye, Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından bu yıl 4.’sü düzenlenen Farkındalık Ödülleri’nden “Kadın İstihdamı ve İşte Fırsat Eşitliği” kategorisinde verilen ödülün sahibi oldu. 6 Mart Çarşamba günü, İş Sanat-İş Kuleleri’nde düzenlenen törende verilen ödülü, Mplus Türkiye adına İnsan Kaynakları, Hizmet Kalitesi, İdari İşler ve Satın Alma Genel Müdür Yardımcısı Barış Şanlıoğlu liderliğindeki proje ekibi ve törene katılan kadın liderler aldı.
Son yıllarda kadın istihdamının artırılmasına yönelik sevindirici gelişmeler yaşansa da iş hayatında cinsiyet eşitsizliği sürüyor. Türkiye, World Economic Forum’un Cinsiyet Eşitliği Raporu’nda 146 ülke arasında 129. sırada yer alıyor. Türkiye’de kadın istihdam oranı %31,6’yken, erkeklerde bu oran %65,8 seviyesinde. Kadınlar iş gücüne katılma oranı ve iş hayatında kalma süreleriyle de erkeklerin epeyi gerisinde. 15 yaş üstü erkeklerde iş gücüne katılma oranı %71,7, kadınlarda ise %36,4. Erkekler iş hayatında ortalama 39 yıl kalırken, kadınlar toplumun onlara biçtiği çeşitli roller nedeniyle ortalama 19 yıl iş yaşamında varlık gösterebiliyor.
Üst düzey yönetici pozisyonunda da cinsiyet eşitsizliği sürmekte, Türkiye’deki yöneticilerin yalnızca %20’si kadın. Avrupa Birliği ülkelerinde bu oran ortalama %37 iken, dünya ortalaması ise %32. Türkiye’de BIST’e kote şirketlerin yönetim kurullarındaki kadın oranı %17,9. S&P 500 listesinde Türkiye’den yalnızca 41 kadın CEO bulunuyor. Bu rakam toplam CEO sayısının yalnızca %8,2’sine karşılık geliyor.
“61 kadın yöneticiye farkındalık ışığı yaktık”
Ulusal ve uluslararası ölçekte 1500 akademik makaleden faydalanarak hayata geçirilen ‘Çim Sahada Topuklu Ayakkabılar’ projesinin de ödülün alınmasında etkili olduğu belirtildi. Mplus Academy ve ACD-Açıkalın Danışmanlık iş birliği ile Mplus Türkiye’de uygulanan eğitimlerden toplamda 61 kadın yönetici faydalandı.
Çim Sahada Topuklu Ayakkabılar projesi hakkında bilgi veren Mplus Türkiye İnsan Kaynakları, Hizmet Kalitesi, İdari İşler ve Satın Alma Genel Müdür Yardımcısı Barış Şanlıoğlu; “ACD-Açıkalın Danışmanlık iş birliğinde gerçekleştirilen projemiz ile 61 kadın çalışma arkadaşımız, toplamda 5 modülden oluşan eğitim programına dahil oldular. İlk modülde katılımcılara, kadınlar ile erkekler arasındaki farklılıkların doğuştan olmadığı, toplumsal bakış açısı nedeniyle zamanla oluştuğu anlatıldı. 2. ve 3. modüllerde, kadının toplumdaki algısının ve kadının iş yaşamındaki rolünün fotoğrafı çekildi. 4. modülde kadının iş hayatında karşılaştığı toplumsal engellerin yanı sıra, kurumların ve en önemlisi de kendisinin koyduğu engellere ilişkin farkındalık ışığı yakıldı. 5. ve son modülde ise kadın çalışanlarımızın iş hayatlarında keyifle çalışıp, kariyerlerinde yükselebilmelerine yönelik önerilerde bulunuldu. Eğitimde yer alan tüm katılımcılar, iş hayatındaki zorluklarla mücadele noktasında nasıl hareket etmeleri gerektiğini artık çok iyi biliyor. Çünkü farkındalıkları oluştu ve artık ceplerinde net bir planları var” açıklamasında bulundu.
Proje ile kadınların iletişim ve ilişki odaklı güçlü kaslarını güçlendirecek
Mplus Türkiye olarak, kadın çalışanlarını iş hayatlarında daha da güçlendirerek, geliştirdikleri katılımcı ve kapsayıcı iş kültürünü yaygınlaştırmayı hedeflediklerini belirten Şanlıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’de kadınların üst düzey pozisyonlara yükselmek için bazı cam tavanları aşmaları gerekiyor. Kadınların lider pozisyonlarını güçlendirmek için çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık unsurlarının yer aldığı stratejiler geliştirilmesinin büyük bir önemi bulunuyor. Çalışanlarının yüzde 70’ini kadınların oluşturduğu müşteri deneyimi yönetimi sektöründe, kadınların iş gücüne katılımını desteklemeyi en önemli görevlerimizden biri olarak görüyoruz. Hayata geçirdiğimiz ve geçireceğimiz tüm projelerimizle, kadın çalışanlarımızın iş hayatındaki konumlarını koruyup daha da güçlendirmeleri adına en büyük destekçileri olmaya devam edeceğiz. ”