Netflix mi, Prime mi, Disney + mi? Zirve Kimin?
Son yıllarda streaming platformlara olan ilgide büyük bir artış yaşanıyor. Öyle ki Netflix’in milyonlarca kullanıcıyı ekran başına kilitlemesi ve gösterdiği başarı sonrası diğer dev şirketler de kendi ürünlerini ortaya koydu. Disney Plus ve Amazon Prime dahil pek çok büyük platform Netflix’in ardından sahneye çıkarken, Netflix artık pazarın tek hakimi olmaktan çıktı ve rekabet çok daha çetin bir hale geldi. Peki 2021-2022 döneminde platformların ziyaretçi ortalaması nasıl oluştu? Kim önde? Kesişen izleyici oranlarına bakıldığında nasıl bir tablo ortaya çıkıyor? Gemius, dünyanın önde gelen stream platformlarının nabzını tuttu ve sektörle ilgili kayda değer verilere ulaştı.
Netflix, aslında yeni bir şirket değil ve 1997 yılında kuruldu. Ancak kurulduğunda bugünkü konumundan çok daha uzak bir iş yapıyor, o dönemin ilgi gören medya araçlarından biri olan DVD satış ve kiralama alanında hizmet veriyordu. Takvimler 2007 yılını gösterdiğinde internet üzerinden yayın yapar hale gelen şirket, asıl çıkışını ise House of Cards dizisinin yayınlandığı 2013 yılında yaptı ve yıldan yıla kullanıcı kitlesini hızla genişletti.
Özellikle pandemi döneminde milyonlarca insanın eve kapanmasıyla birlikte abone sayısını çok daha hızlı bir şekilde artıran Netflix, arkadan esen rüzgarı iyi değerlendirdi ve bu pozitif durum şirket hisselerine de yansıdı ve kayda değer yükselişler dikkat çekti. Stream platformlarına olan ilgiyi gören rakipler de bu süreçte boş durmadı ve kendi yayınlarını ortaya koydu. Dünyanın en büyük e-ticaret platformu olan Amazon, Prime servisini ortaya çıkarırken, Walt Disney de bu duruma seyirci kalmadı ve Disney Plus ile bu akıma katıldı.
Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience, sektörün VOD liderlerini ortaya çıkardı ve sektördeki değişimi çarpıcı bir şekilde gözler önüne serdi.
2021’de Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması dikkate alındığında yüzde 74’lük bir paya sahip olduğu görülürken, Prime’ın ise yüzde 13 ile oldukça arkalarda kaldığı dikkat çekiyor.
Ancak 2022 yılına gelindiğinde tablo değişmeye başlıyor. Özellikle de Disney Plus’ın ortaya çıkması ve hızlı bir şekilde büyümesiyle birlikte Netflix’in kullanıcı payında azalma görülürken, Prime’ın da sınırlı da olsa büyüme kaydettiği görülüyor. Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması yüzde 68’e düşerken, Disney Plus yüzde 35 ile pazara iyi bir giriş yapıyor. Prime ise önceki yıla kıyasla oranı yüzde 13’ten yüzde 17’ye çıkarıyor.
Gemius, kesişen izleyici oranlarını da belirledi. Temmuz-Eylül 2022 dönemini kapsayan verilere göre total erişimde ziyaretçilerini en çok Netflix ile Prime birbirleriyle paylaşıyor. Disney Plus ve Netflix’i birlikte kullananların oranı yüzde 22 olarak ölçülürken, her üç platformu da bir arada kullananların oranı ise yüzde 7 seviyesinde gerçekleşti.
Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.
#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget