Nissan’ın geliştirilmiş hibrit otomobil sistemi CO2 emisyonlarını azaltıyor
Nissan’ın yeni e-Power teknolojisi yüzde 50 daha iyi termal verimliliğe sahip… Nissan, yeni nesil e-Power hibrit teknolojisi için yüzde 50 termal verimlilik elde ettiğini duyurdu.
RoadShow’ta yer alan haberde söylendiği gibi modern benzinli araçlar halihazırda yaklaşık yüzde 40’lık bir termal verimliliğe sahip… başka bir deyişle yakıt yakıldığında yarattıkları enerjinin yalnızca yüzde 40’ı hareket enerjisine dönüşebiliyor. Geriye kalanı ısı ve emisyon gibi atığa dönüşüyor. Bu yüzden teknolojinin potansiyel olarak daha düşük emisyonlara yol açabileceğini söylemek zor değil.
Otomobil üreticisi, e-Power sisteminin geleneksel fosil yakıtlı motorlar gibi çalışmadığı için daha iyi termal verimlilik elde etmeyi başarmış. Teknoloji arabanın kendisine güç sağlamak yerine bunu teknolojinin e-güç aktarma organlarına güç sağlayan özel elektrik jeneratörü gibi konumlandırıldığını söyleyebiliriz.
Bu, motorun her zaman en verimli aralığında çalışabileceği ve daha seyreltilmiş bir hava-yakıt karışımını yüksek bir sıkıştırma oranında verimli bir şekilde yakmasına izin verdiği anlamına geliyor. Geleneksel motorlarda, hava-yakıt karışımı, çeşitli çalışma koşullarına bağlı olarak değişir.
Nissan’ın güç aktarma organı ve EV mühendislik bölümünün kıdemli başkan yardımcısı Toshihiro Hirai gazetecilere şunları söylüyor;
“Termal verimliliği (geleneksel motorların) % 30’dan% 40’a çıkarmak 50 yıl sürdü. Ancak e-Power ile bunu birkaç yıl içinde % 50’ye çıkarabiliriz. Mühendislik topluluğu için hedef buydu” dedi.
Nissan daha önce gelecek vizyonunda 2030’ların başlarında büyük pazarlarda tüm yeni modellerinin elektrikli bir versiyona sahip olacağını, 2050’lerde ise karbon emisyonunu sıfırlamayı hedeflediğini söylemişti.
Hirai ayrıca, “Nissan’ın elektrifikasyon stratejisi, elektrikli araçlar için e-güç aktarma organlarının ve yüksek performanslı pillerin geliştirilmesini teşvik ediyor ve e-Power bir başka önemli stratejik ayağı temsil ediyor” dedi.
Yüzde 50 termal verimlilik sağlayan e-Power teknolojisinin ne zaman kullanılmaya başlanacağı kesin değil. Aralık ayında Japonya’da e-Power’ın mevcut sürümü tarafından desteklenen yeni bir Note modeli piyasaya sürülmüş durumda…
Görünen o ki otomobil üreticileri elektrikli bir geleceğe hedeflenirken diğer yandan geçiş sürecinde belki de kullanılacak diğer Hibrit teknolojilerini da iyi bir alternatif haline getirmek içinde uğraşıyor. Özellikle hibrit motor patentlerini ellerinde bulunduran Japon otomobil üreticileri gibi…