NVIDIA Studio’da 3D Sanatçısı Jae Solina Cyberpunk Dünyasını Paylaşıyor
NVIDIA Studio, Omniverse Machinima, Reallusion iClone Connector ve Blackmagic Design’ın DaVinci Resolve yazılımında 3D içerik oluşturmayı destekliyor.
NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor.
JSFILMZ takma adını kullanan 3D tasarımcı Jae Solina, iki gizli kişi arasındaki gergin değiş tokuşun gizemle örülü bir hikayesi olan Cyberpunk kısa filminin yapımındaki benzersiz 3D yaratıcı iş akışını paylaşmak için bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor.
İyi bir film tutkunu olan JSFILMZ, yenilikçi kuşak film yönetmenleri Christopher Nolan, David Fincher ve George Lucas’tan ilham alıyor. Onların teknik yeteneklerini ve heyecan verici olay örgüleri ile zenginleştirilen hikâye anlatma yeteneklerini birleştirmelerini beğeniyor. Cyberpunk kısa filmi, zengin, canlı renklerle tamamlanan ray-traced aydınlatması ve gölgeler ile yansımalarla çarpıcı bir gerçeklik sunuyor.
JSFILMZ, Omniverse Machinima uygulamasını ve Reallusion iClone Connector’ı kullanarak 3D tasarım koordinasyonu ve ortam simülasyonu için NVIDIA Omniverse platformuyla hızlı bir şekilde filmi yalnızca bir günde yaratıyor. NVIDIA RTX A6000 GPU ve GeForce RTX 3070 Dizüstü Bilgisayar GPU’su kullanan sistemler arasında kolaylıkla geçiş yapabiliyor.
Cyberpunk kısa filmi, 27 Haziran’a kadar başvuruların kabul edildiği #MadeinMachinima yarışmasının da tanıtımında kullanılıyor. Tasarımcılar, RTX hızlandırmalı NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarları kazanma şansı için Omniverse Machinima uygulamasını kullanarak sinematik bir kısa öykü canlandırmaları teşvik ediliyor.
Machinima ile Omniverse Odyssey
JSFILMZ’nin tasarım yolculuğu, Omniverse Machinima’da sahne oluşturma, fütüristik siberpunk lokantasını tasarlamak için arka plan nesnelerini yerleştirip hareket ettirmeyle başlıyor. RTX GPU’ları, fotogerçekçi ayrıntıları korurken görüntü alanı içinde hızlı, etkileşimli hareket elde etmek için Omniverse’in yerleşik RTX oluşturucusuna güç sağlıyor. Dikkat dağıtan gürültünün azaltılması, JSFILMZ’nin sahnelerinin oluşturulmasını beklemek zorunda kalmadan tasarıma odaklanmasını sağlıyor.
Ray-traced ışık, karakterin gözlüğünün kenarından yansıyor ve etkileyici bir fotogerçekçilik sağlıyor.
NVIDIA MDL malzeme kütüphanesinden objeleri alan JSFILMZ, her yüzey, malzeme ve doku ile en yüksek gerçekçiliğe ulaşıyor.
Sanatçı daha sonra sahneyi Reallusion içerik mağazasından indirilen insan karakter modelleriyle dolduruyor.
AccuLips özelliği kullanılarak Reallusion iClone Connector’da vokal animasyon oluşturuluyor.
Her ağız şekliyle insan konuşma davranışını simüle ediyor, onlardan önce veya sonra gelenlerin niteliklerini alıyor. JSFILMZ, oyuncularının seslendirme dosyalarını yüklüyor ve animasyonlar otomatik olarak oluşturuluyor.
JSFILMZ, otururken animasyonları yakalamak için, her iki karakter için de hareketler gerçekleştiren bir Xsens Awinda başlangıç vücut-hareket-yakalama giysisine dönüyor. Xsens yazılımını kullanarak görsel efekt verilerini işliyor, temizliyor ve dışa aktarıyor. JSFILMZ, Reallusion oyuncu çekirdeği mağazasında mükemmel animasyon dizilerini arayarak ve seçerek her karakter için benzersiz yürüme animasyonları entegre ediyor. Karakterlere ayrı hareketi yakalamalarını aktarmak ve uygulamak için iClone Connector’a dönüyor ve sahne için animasyonları tamamlıyor.
Son 3D adım, aydınlatmayı ayarlamak oluyor. Omniverse’de nasıl ışıklandırılacağına dair ipuçları için JSFILMZ’nin Omniverse teknik bilgisini ve aydınlatma tekniğini aktardığı canlı yayın eğitimi izlenebilir.
JSFILMZ’e göre, ışık ekleme ve ışık değiştirme, Machinima kullanmanın başka bir avantajını ortaya çıkarıyor: Görüş alanında daha akıcı hareket için gerçek zamanlı ışın izlemeli mod ile en doğru, ayrıntılı görüntü için etkileşimli yol izlemeli mod arasında rahatça geçiş yapma yeteneği sağlıyor. Ardından, NVIDIA RTX veya GeForce RTX GPU’lar tarafından desteklenen Omniverse RTX Renderer’ı kullanarak ışın izlemeli son işlemeleri dışa aktarıyor.
Omniverse tarafından birbirine bağlanan birden fazla 3B uygulamayla çalışmak, JSFILMZ’i saatlerce sayısız ortam oluşturma, dosya indirme, dosya türlerini dönüştürme, yeniden yükleme ve daha fazla işle uğraşmaktan kurtarıyor. JSFILMZ; “Bütün bunları evde yapabilmem çok çılgınca” diyor.
Cyberpunk kısa filmini tamamlamak için DaVinci Resolve’de düzenleme ve renk düzeltmesi adımları gerçekleştiriliyor.
JSFILMZ tarafından uygulanan renk derecelendirme, video düzenleme ve renk kapsamı özelliklerinin tümü, GPU’sunun gücü ile hızlandırılarak daha çabuk düzenlemelere olanak tanıyor. NVIDIA donanım kodlayıcı ve kod çözücü, GPU hızlandırmalı dışa aktarmayı çok hızlı hale getiriyor.
Ve böylece Cyberpunk kısa filmi izlenmeye hazır hale geliyor.
3D sanatçılar, JSFILMZ’nin NVIDIA Omniverse eğitici YouTube videolarından yararlanabilirler. İçerik oluşturucular için bu videolar, Omniverse platformuna kapsamlı bir genel bakış olup, kurulum ve aydınlatma, işleme ve animasyon gibi uygulama içi özelliklere kadar temel bilgileri paylaşıyor.
JSFILMZ, YouTube kanalında ve Udemy kursları aracılığıyla NVIDIA Omniverse ve Unreal Engine 5 konusunda uzmanlaşmış 3D tasarım iş akışları öğretiyor.
Omniverse YouTube kanalında ipuçları, püf noktaları ve daha fazlası dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Destek için Omniverse forumları keşfedilebilir veya toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna katılım sağlanabilir. Güncel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.