Octet ile tedarik zinciri yönetiminde nakit akışı hız kazanacak
Tahsilat yöntemleri ve ödeme çözümleriyle şirketlerin güçlü bir nakit akışı ve likiditeye sahip olmasını sağlayan Octet Türkiye, Tedarikçi Finansmanı Platformu ile şirketlere tedarikçilerinin, nakde ihtiyaç duydukları anda faturalarının vadesini beklemeden anlaşmalı bankadan kolayca tahsilat yapabilecekleri altyapıyı sunuyor.
Dijital çözümleriyle şirketlerin ve bayi ağına sahip tüm firmaların nakit akışını düzenleyen Octet Türkiye, güvenli, güçlü ve kullanıcı dostu altyapısı ile hızlı tahsilat ve esnek ödeme imkânı sağlıyor. Tedarik zinciri yönetiminde nakit akışının önemine vurgu yapan Octet Türkiye Genel Müdürü Derya Ekemen Fidan, “Tedarikçi Finansmanı ile alıcı firmalar kendi ödeme taahhütlerine istinaden, tedarikçilerinin finansal verilerine veya teminat vermelerine gerek kalmadan nakde kolayca ve hızlı şekilde erişimini sağlıyor. Octet Türkiye olarak sunduğumuz Tedarikçi Finansmanı Platformu, çoklu banka kullanımı gibi sürecin alıcı firmalar tarafındaki iş yükünü de kolaylaştıran bir altyapıyı barındırıyor. Böylece alıcı firmalara çalıştığı tüm bankalara, tek bir platform üzerinden faturalarını yükleme ve tedarikçilerine bankalar aracılığıyla kolayca finansman kullanma olanağını sunuyoruz” dedi.
“Finansmana erişimde hızlı, kolay ve güvenli bir altyapı sunuyoruz”
Alıcı firmaların hiçbir maliyete ve operasyonel yüke katlanmadan çok sayıdaki tedarikçisine yapacağı ödemelerin tek platformda yönetilmesine olanak veren Octet Tedarikçi Finansmanı Platformu, tedarikçilerin nakit akışını daha kolay yönetmesine, kredi limitlerini kullanmadan ve ek teminat verilmesine gerek kalmadan finansmana ulaşmasını sağlıyor.
Sistemin genel işleyişi ile ilgili bilgiler veren Octet Türkiye Genel Müdürü Derya Ekemen Fidan,
“Tedarik zinciri yönetimi altında ele alınması gereken Tedarikçi Finansmanı her şeyden önce alıcıların yani şirketlerin devamlılığı, aynı kalitede mal ve hizmet arzı için önemli bir yönetim enstrümanı. Bunun için de alıcının tedarikçisini desteklemesinde gerekli tüm teknolojik altyapıyı tek bir platformda sunuyoruz. Alıcının, kendi ERP’sinde vadesi ve ödenebilir tutarı kesinleşmiş faturalarını Octet Türkiye platformuna aktarmasıyla faturalar tedarikçi tarafından görüntülenebiliyor. Tedarikçinin ihtiyaç duyduğu anda, alıcının belirlediği bankalardan herhangi birine finansman kullanmak istediği fatura bilgilerini yönlendirmesi, fiyat sorması ve uygun bulduğu fiyatla işlemi onaylamasıyla, bankanın tedarikçiye alıcısı tarafından onaylı faturası karşılığında kullandırdığı finansman dakikalar içerisinde sağlanmış oluyor. Alıcı tarafında işlemin muhasebeleştirilmesinde ise dijital ortamda eş zamanlı kayıtlar gerçekleştiriliyor. Diğer bir ifadeyle alıcının kendi satın alma sürecinde ödenebilir hale gelen faturası, Octet Tedarikçi Finansmanı Platformu aracılığıyla otomatik bir süreçte ve alıcıya herhangi bir ek yük getirmeden hızlı, kolay ve güvenli bir sistemle tedarikçinin finansman ihtiyacını karşılamış oluyor” dedi.