Opet’in teknolojik yeniliklerinden biri olan sistem nasıl çalışıyor?
Opet akaryakıt alımlarında yanlış akaryakıt kullanılmasının önene geçmeyi hedeflediği yeni sistemi nasıl çalışıyor? Opet Akıllı Dolum Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır? Faydaları Nelerdir?
Türkiye’nin en sevilen akaryakıt firmalarından biri olan OPET, Her zaman doğru yakıtı almanızı saplayacak yenilikçi sistemlerle karşımıza çıkıyor.
Tek bir sms ile kayıt olabileceğiniz Akıllı Dolum Sistemi ile olası sorunları ortadan kaldırmayı ve müşteri memnuniyeti yukarıları taşımayı hedefliyor.
Yeni araçlarda dizel ve benzinli araç pompa girişleri her ne kadar birbirinden farklı olsa da hala trafikte milyonlarca araçın depo girişleri aynı.
Akıllı Dolum Sistemi Nedir?
Aracınızı tanıyarak, aracınıza her zaman doğru yakıt verilmesi verecek sistemin adı. Opet, Akıllı Dolum Sistemi’yle aracınızın benzin mi, dizel mi kullandığını plakanızdan tanıyıp her gelişinizde doğru yakıtı veriyor.
Akıllı Dolum Sistemi Nasıl Çalışır?
Aracınız sadece bir işlemle sisteme kayıt edilebiliyor. Bunun için bir SMS bile yeter!
SMS ile Kayıt!
YAKIT boşluk, aracınızın plakası boşluk, yakıt tipinize göre BENZİN veya DİZEL yazıp 6738’e gönderin, sistem kaydınız tamamlansın. Onay SMS’i almazsanız Opet Müşteri Hizmetleri’ne danışabilirsiniz.
Örnek SMS metni: “YAKIT 34ABC12 Benzin”.
Müşteri Hizmetleri ile Kayıt!
444 67 38 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’ni arayarak Akıllı Dolum Sistemi kaydı yaptırmak istediğinizi iletin. Cep telefonu numarası, plaka bilgisi ve yakıt tipinizi ileterek kaydınızı tamamlayın.
Online Kayıt
Akıllı Dolum Sistemi’ne şimdi geçmek için “HEMEN KAYDOL” butonuna tıklayıp formu doldurun. GSM numarınızı, plakanızı ve yakıt tipinizi yazıp göndermenizin ardından, telefonunuza gelecek onay SMS’iyle kaydınız gerçekleşecek!
Yukarıdaki kayıt yöntemlerinden biri ile sisteme başarılı kayıt olduktan sonra akaryakıt alımı için istasyona gelindiğinde sistem plaka ile eşleştirilmiş ürün tipini kontrol edecek; pompadaki ürün tipi ile plakanın sistemde tanımlı ürün tipi uyuşmuyorsa yanlış ürün dolumu alarmı vererek işlemin gerçekleşmesini önleyecektir.
Aynı işlem pompa görevlisi tarafından 2. kez denendiğinde tekrardan hata alınacak,
3. denemede sistem hata vermeyecek ve akaryakıt alımı gerçekleşecektir. Ardından plakanın sistemde kayıtlı ürün tipi otomatik olarak güncellenecektir.
Opet Akıllı Dolum Sistemi Sık Sorulan Sorular
Opet Akıllı Dolum Sistemi’ne nasıl kayıt olabilirim?
- YAKIT yazıp plaka ve yakıt tipini aralarında birer boşluk bırakarak 6738’e SMS göndermeniz gerekmektedir. Ayrıca 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’ni arayarak da kayıt olabilirsiniz. Örnek: “YAKIT 34ABC12 Benzin”.
Opet Akıllı Dolum Sistemi’ni sadece Opet Kart müşterileri mi kullanabilir?
- Akıllı Dolum Sistemi tüm müşterilerimize açıktır.
Sistem hangi Opet istasyonlarında geçerlidir?
- Akıllı Dolum Sistemi’ne dahil tüm Opet İstasyonlarında geçerlidir. Güncel liste için tıklayın.
Bir cep telefonu ile kaç kere sisteme kayıt olabilirim?
- Aynı cep telefonu ile plakanıza 1 yıl içerisinde en fazla 3 ayrı ürün tanımlaması yapabilirsiniz. Ürün güncelleme sayınızın 3’ü aşması durumunda 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’nden yardım alabilirsiniz.
Sistemden ayrılmak istediğim durumda ne yapmalıyım?
- Sistemden ayrılmak istediğiniz durumlarda 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’nden yardım alabilirsiniz.
Plakama daha önceden başka bir ürün tanımlanmış. Ne yapmalıyım?
- Eğer sistemde plakanıza kayıtlı bir ürün tipi varsa ve Opet istasyonlarında akaryakıt alımı sırasında yanlış ürün dolumu hatası aldıysanız 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’nden yardım alabilirsiniz.
Opet Akıllı Dolum Sistemi ile ilgili sorularım için nereye başvurmalıyım?
- 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’nden bilgi alabilirsiniz.
Plakama hangi ürün tiplerini eşleştirebilirim?
- Verilen hizmet Benzin veya Motorin (Dizel) tipinde ürün kullanan araçları kapsamaktadır.
Opet Akıllı Dolum Sistemi nasıl çalışmaktadır?
- Sisteme başarılı kayıt olduktan sonra akaryakıt alımı için istasyona geldiğinizde sistem plakanız ile eşleştirmiş olduğunuz ürün tipini kontrol eder, tabancadaki ürün tipi ile plakanızın sistemde tanımlı ürün tipi uyuşmuyorsa yanlış ürün dolumu alarmı verilir ve işlem sonlandırılır.
Sisteme başarılı kayıt olduktan sonra akaryakıt alımı için istasyona geldiğimde 2 kez üst üste plakama kayıtlı ürün tipi dışında ürün dolumu denenirse ne olur?
- Sistem yanlış ürün dolumu alarmı verir ve işlem sonlandırılır.
Sisteme başarılı kayıt olduktan sonra akaryakıt alımı için istasyona geldiğimde 3 kez üst üste plakama kayıtlı ürün tipi dışında ürün dolumu denenirse ne olur?
- Sistem doluma izin verir. Ardından aracınıza ait sistemde kayıtlı ürün tipi güncellenir.
Akıllı Dolum Sistemi’ne kayıtlı olduğumu pompa görevlisi bilecek mi?
- Akıllı Dolum Sistemi’ne kayıt olduğunuz durumda istasyonlarımızdan yapacağınız dolum öncesinde sistem plakanızı tanır ve plakanıza tanımlı ürün tipini algılar.
Akıllı Dolum Sistemi’ne kayıt olursam yakıt tankıma başka tipte ürün dolumu kesin olarak engellenir mi?
- Sisteme başarılı şekilde kaydolduğunuzdan emin olunuz. Akıllı Dolum Sistemi’ne dahil olan istasyonlarda pompa görevlisi plakanızı doğru şekilde girdikten sonra, sistem farklı tipte ürün almanızı engeller.
Plakamın daha önce Akıllı Dolum Sistemi’ne kayıtlı olup olmadığını ve hangi tür yakıt kayıtlı olduğunu görebilir miyim?
- Bu konuda 444 6738 numaralı Opet Müşteri Hizmetleri’nden bilgi alabilirsiniz.
Opet Akıllı Dolum Sistemi’ne kayıt yaptırınca farklı bir yakıt mı alıyorum?
- Akıllı Dolum Sistemi sadece aracınızda kullandığınız ürün tipinden farklı bir ürün tipi ile dolum yapılmasını engeller.