Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

OPPO, Türkiye’de teknolojiyi yeni bir boyuta taşıyor

2024 yılı, teknoloji dünyasında yapay zeka destekli telefonların hızla yükseldiği bir yıl olarak kayıtlara geçti. OPPO’nun Kurumsal İletişim Müdürü Murat Karakoç, Türkiye’de ve dünyada bu yeniliklerin etkilerini değerlendirdi. Özellikle yapay zekâ entegrasyonlarıyla gelişen akıllı telefon pazarına odaklanan Karakoç, gelecekte cep telefonlarının yapay zekayı kullanabilecek birincil araç olacağına dikkat çekti.

OPPO, Türkiye’de teknolojiyi yeni bir boyuta taşıyor

 

2024 yılı, teknoloji dünyasında yapay zeka destekli telefonların hızla yükseldiği bir yıl olarak kayıtlara geçti. OPPO’nun Kurumsal İletişim Müdürü Murat Karakoç, Türkiye’de ve dünyada bu yeniliklerin etkilerini değerlendirdi. Özellikle yapay zekâ entegrasyonlarıyla gelişen akıllı telefon pazarına odaklanan Karakoç, gelecekte cep telefonlarının yapay zekayı kullanabilecek birincil araç olacağına dikkat çekti.

2024, üretken yapay zekanın teknoloji dünyasında daha fazla yer bulduğu bir yıl oldu. OPPO’nun Türkiye’deki operasyonlarını anlatan Murat Karakoç, bu yıl Türkiye pazarında özellikle yapay zeka entegrasyonları üzerine yoğunlaştıklarını belirtti. OPPO’nun Türkiye’deki üretici ve dağıtıcı ortaklarıyla birlikte geliştirdiği projeler sayesinde, yerel üretim artarken, küresel stratejilerde de Türkiye’nin önemli bir konumda olduğunu vurguladı.

“Önümüzdeki 3-5 yıl içinde cep telefonları, yapay zekayı kullanabilecek birincil araç olacak. Bu gelişmeler hem yazılım hem de donanım tarafındaki yeniliklerle mümkün hâle geliyor. Biz de Türkiye’de bu yenilikleri daha da ileriye taşımak için önemli adımlar atıyoruz,” diyen Karakoç, Türkiye’de ürettikleri akıllı telefonlarıyla da sektöre farklı bir yaklaşım sunduklarını ifade etti.

OPPO’nun Türkiye’deki stratejik konumu

Murat Karakoç, Türkiye’nin OPPO’nun küresel büyüme açısından çok stratejik bir pazar olduğunu belirterek; “Türkiye’nin jeopolitik ve ekonomik olarak Avrupa ile entegrasyona açık bir pazar olması, OPPO için büyük bir fırsat yaratıyor” dedi. Karakoç, Türkiye’deki tüketicilerin teknolojiye olan ilgisi ve adaptasyon hızının da şirketin bu pazara olan yatırımını artırmasının başlıca sebepleri arasında olduğunu da sözlerine ekledi.

Türk tüketicisinin teknoloji kullanım alışkanlıkları

Karakoç açıklamasında: “Türkiye’de teknolojiye olan yüksek ilgi, akıllı telefon pazarındaki büyümenin en önemli itici güçlerinden biri. Araştırmalara göre, Türk tüketicilerinin neredeyse yüzde 80’i cep telefonu kullanıyor. Sosyal medya kullanım oranının da yüksek olduğu Türkiye’de, tüketiciler teknolojiye hızlı adapte olabiliyor ve bunun da OPPO gibi markalar için büyük bir fırsat. Teknolojiyle haşır neşir bir toplum olarak, Türk tüketicisi her yeniliğe açık ve yeniliklerin hızlı bir şekilde hayatlarına entegre edilmesini istiyor” dedi.

Yapay zeka ve akıllı telefonların geleceği

Gelecekte akıllı telefonların yalnızca iletişim aracı olmaktan çıkıp, birer yapay zeka merkezi hâline geleceğini kaydeden Karakoç, üretken yapay zekâ teknolojisinin telefonlarla entegrasyonunun önemine dikkat çekti. Karakoç, “Yapay zeka entegrasyonu hızla ilerliyor. Önümüzdeki yıllarda telefonlar, yapay zekayı daha fazla kullanabilen ve bu teknolojiyi günlük hayatımıza entegre edebilen cihazlar haline gelecek,” dedi.

Enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik

OPPO’nun enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları hakkında da açıklamada bulunan Karakoç, şirketin 20. yılında, pil ömrü ve dayanıklılığı konusunda sürekli yenilikler üzerinde çalıştığını belirtti. Özellikle kullanıcıların cihazlarını daha verimli kullanmalarına olanak sağlayacak teknolojiler üzerine yatırımlarının devam ettiğini belirtti.

 

Katlanabilir teknolojiler ve artırılmış gerçeklik

OPPO’nun katlanabilir ekranlı telefonları ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerine dair bilgi veren Karakoç, katlanabilir telefonların Türkiye pazarında fiyatların daha uygun hale gelmesiyle büyük bir ilgi gördüğünü belirtti. Ayrıca artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik teknolojilerinin, eğitim sektöründe de büyük bir potansiyel sunduğunu, bunun kullanıcı alışkanlıkları ve tercihlerine bağlı olarak daha geniş kitlelere ulaşacağını ifade etti.