Otomobile Sahip Olmanın Maliyeti 1 Yılda Yüzde 100 Arttı
Geçtiğimiz yıldan bu yana artan otomobil fiyatlarının yanı sıra otomobile sahip olmanın maliyetlerinin de satın alma kararını önemli ölçüde etkilediğine dikkat çeken açıklamalar Otomerkezi.net’ten geldi. Tüketiciler arasında yaptıkları araştırmaya göre Otomerkezi.net’i ziyaret edenlerin yüzde 40’ının yürütme maliyetleri sebebiyle bir otomobil satın almaktan vazgeçtiğini söyleyen Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş,
“1 yıl içerisinde bir otomobile sahip olmanın maliyeti yüzde yüz oranında arttı. Bunlar içinde en önemli kalemleri akaryakıt, bakım, hasar onarımı, vergi, kasko, sigorta gibi giderler oluşturuyor. Satın almayı ve bir otomobile sahip olmayı kolaylaştıracak çözümler yaratarak tüketicileri memnun etmek içinde bulunduğumuz atmosferde en önemli kriterler.” ifadelerine yer verdi.
Kurumsal ikinci el otomobil markalarından Otomerkezi.net, her geçen gün artan otomobil yürütme maliyetlerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Otomobil satın alırken ekonomik düzeyden bağımsız olarak her tüketicinin yürütme maliyetlerini de göz önünde bulundurmak zorunda kaldığını söyleyen Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş,
“Enflasyon ve yüksek kur, yüksek faiz üçgeni otomobil satın almayı zorlaştırdığı gibi, yürütmeyi de bir o kadar zor hale getiriyor. Bayilerimizi ziyaret eden tüketiciler bu konuda da yeni çözümler talep ediyor. Yaptığımız araştırmalarda da ziyaretçilerimizin yüzde 40’ının yürütme maliyetleri gözünü korkuttuğu için otomobil sahibi olmaktan vazgeçtiğini tespit ettik.” dedi.
Bakım, onarım, kasko, sigorta gibi giderler yüzde 100 arttı
Sıfır kilometre ve ikinci el otomobil fiyatlarının direkt olarak enflasyon, döviz kuru ve faizle bağlantılı olduğunu kaydeden Karakaş,
“Araç fiyatlarındaki artış kasko poliçeleri ve zorunlu trafik sigortalarına da direkt etki etti; dövize endeksli yedek parça fiyatlarındaki artış hasar onarımları ve periyodik, hafif, ağır bakımlarda ciddi oranlara ulaştı. Otomobili yürütme maliyetlerinin tamamı 1 sene içinde yüzde 100 oranında arttı. Akaryakıt fiyatlarının geldiği nokta ise ayrıca başlı başına bir unsur. Birkaç sene önce 400-500 TL’ye bakım yaptırabildiğiniz otomobile 2 bin TL’den aşağı bakım yaptırmak mümkün değil, yine bir takım 4 lastik almak isterseniz ortalama bir otomobil için 5-6 bin TL’yi gözden çıkarmak durumundasınız. Hepsini topladığınızda sürücüler otomobili hiç kullanmasa dahi, durduğu yerde ayda ortalama 2 bin TL harcama yapmak zorunda.” şeklinde konuştu.
“Otomobil Sürüm Garantisi” ile çözüm sunmayı amaçlıyoruz
Kısa bir süre önce “Otomobil Sürüm Garantisi” adında kilometre satışı modelini hayata geçirdiklerini belirten Karakaş,
“20 bin kilometre, 40 bin kilometre ve 60 bin kilometre olarak üç farklı paket halinde sunduğumuz OSG-kilometre satışı kampanyamızla, satın alınan araçların tüketici nezdinde artık önemli bir problem haline gelen yürütme maliyeti kaygılarını en aza indirmeyi amaçlıyoruz. Tüm periyodik bakımlar, lastik değişimi, dönemsel servis bakımları, ağır bakımlar, ihtiyaç duyulduğu takdirde motor revizyonu gibi önemli gider kalemlerini bu kampanyayla biz üstleniyoruz, en önemlisi tüketiciler dilerse kilometreyi 6 ayda, dilerse 20 yılda tamamlayabiliyor. Otomobili sürdükleri müddetçe uzun dönem kiralamanın verdiği garantili hizmet rahatlığıyla, otomobile sahip olmanın güven hissini bir arada sunabilen hibrit modelimize tüketicilerin ilgisi büyük, 3 haftada bu kampanyamızla 45 adet otomobil satışı gerçekleştirdik. Pilot bölge İstanbul’dan sonra kampanyamız 30 şubemizde de geçerli olacak.” dedi.