Sosyal Medya

Oyun Dünyası

Oyun sadece oyun değildir!

The LEGO Group'un 2024 tarihli İyi Oyna Araştırması verilerine göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ebeveynlerin % 86’sı, çocuklarıyla oynayarak geçirilen zamanın ailenin genel mutluluğunu artırdığını biliyor ama buna rağmen, 5 aileden 1’i asla çocuklarıyla birlikte oyun oynamıyor.

Oyun sadece oyun değildir!

 

The LEGO Group’un 2024 tarihli İyi Oyna Araştırması verilerine göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ebeveynlerin %86’sı, çocuklarıyla oynayarak geçirilen zamanın ailenin genel mutluluğunu artırdığını biliyor ama buna rağmen, 5 aileden 1’i asla çocuklarıyla birlikte oyun oynamıyor. Bu noktada dünya genelinde ebeveynlerin en büyük dertlerinden biri %40’ları geçen bir oranla, ailece oyun oynayacak uygun ve güvenli bir ortam bulamamak. Tam da bu nedenle The LEGO Group, “Oyun Senin Süper Gücün” kampanyasıyla tüm dünyada aileleri, oyunu yeniden gündemlerine almaya ve çocuklarıyla birlikte eğlenceli zaman geçirerek anlamlı bir bağ kurmaya davet ediyor. Bu bağı oluşturmak ve tüm aile fertlerini yeniden oyunun etrafında buluşturmak için gereken tek şey ise LEGO yapım parçaları.

Çocuklardan ebeveynlere herkes oyunun öneminin farkında!

The LEGO Group’un araştırmasına göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çocukların %91’i oyunun; öğrenmenin, kişisel gelişimin ve duyguları ifade etmenin en iyi yolu olduğunu düşünüyor. Diğer yandan Türkiye’de ebeveynlerin %98’i, oyunun zihinsel gelişime yardım edebileceğini söylerken, %91’i de oyunun çocukların yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağladığını belirtiyor. Ebeveynlerin %90’ı ise oyun aracılığıyla olumlu teşvik alan çocukların hatalarından veya başarısızlıklarından daha kolay ders çıkarabildiklerini ve öğrenme sürecinin doğal bir parçası olan deneyimleme isteğini kolayca benimsediklerini vurguluyor.

Madalyonun Öteki Yüzü: Ev işleri ve dijital mecralar oyunu arka plana atıyor

İyi Oyna Araştırması’nın 2024 sonuçlarına göre Türkiye’de ebeveynlerin %79’u, ev işleri veya dijital mecralarda geçirilen zaman gibi diğer etkenlerin oyun oynamaya engel olması nedeniyle birlikte oynamanın her zaman mümkün olmadığını söylüyor. Diğer yandan, her 3 ebeveynden 2’si çocuklarıyla yeterince oynamadıkları için kendilerini suçlu hissediyor ve ailece yeteri kadar oyun zamanına sahip olmadıklarından endişe ediyor.

 

LEGO yapım parçaları süper gücüyle tüm aileyi bir araya topluyor

LEGO setleri, ailece oyun oynamaya daha fazla zaman ayırmak isteyen çocuklar ile çocuklarının yanında olmak isteyen ancak bunu nasıl yapacağından emin olamayan ebeveynler arasında köprü kurmak için hem ailelerin hem çocukların yanında. Aslında eğlenceyi günlük hayata entegre etmek o kadar karmaşık değil. Ailenizin rutinine basit ama ilgi çekici aktiviteler eklemek mümkün. LEGO yapım parçaları ile inşa etmek, birlikte çizim yapmak veya birlikte şarkılar söylemek gibi yaratıcı uğraşlar, hayal gücünü geliştirirken ailece eğlenceli vakit geçirmenizi de sağlar. Bu tür aktivitelere ayıracağınız birkaç dakika bile aile bağlarınızı güçlendirir ve oyunu ailenizin hayatının bir parçası haline getirmenin sayısız başka yolunu keşfetmeniz için size ilham verebilir.

La Gaîté Lyrique THE LEGO Group ile oyunun dönüştürücü gücüne ev sahipliği yaptı

Oyun sadece çocukların gelişimi için değil, aynı zamanda yetişkinlerin yaratıcılık, güven, iletişim ve dayanıklılık gibi yaşamsal becerilerini geliştirmeleri için de önemli bir yapı taşı. Superpower Studios, Paris’teki La Gaîté Lyrique’de tam da buna destek olmak amacıyla açıldı. The LEGO Group’un global olarak yürüttüğü “Oyun Senin Süper Gücün” kampanyası için hayata geçirilen ücretsiz canlı sergi, markanın dönüştürücü gücünü ortaya çıkarırken, herkesi oyun yoluyla dünyayı yeniden inşa etmeye davet etti. The LEGO Group, yaratıcı danışmanı Sarah Andelman liderliğindeki uluslararası Oyun Elçileri ekibiyle birlikte oyunun dünyadaki konumunu yeniden canlandırdı, çocuklara ve ailelere oyundaki süper güçlerini benimsemeleri için bir ilham kapısı açıldı! Superpower Studios, oyunun evrensel faydalarını sergilemeye yardımcı olmak için her geçen gün daha fazla ülkelede çocuklar ve yetişkinlerle buluşmaya devam edecek.

Oyun Senin Gücün kampanyası hakkında daha fazla bilgi için: LEGO.com/Play-Is-Your-Superpower

LEGO® Play Well Study 2024 Hakkında

 

  • The LEGO Group tarafından Edelman DXI aracılığı ile yürütüldü.
  • Avustralya + Yeni Zelanda, Avusturya, Belçika, Brezilya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hong Kong, Macaristan, Hindistan, Endonezya, İtalya, Japonya, Kenya, Meksika, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Singapur, Slovakya, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, İsviçre, İsveç, Suudi Arabistan, Tayvan, Türkiye, BAE, İngiltere ve ABD dahil olmak üzere 36 ülkede gerçekleşti.
  • 36.000 Ebeveyn ve 5-12 yaş arası 25.532 çocuk dahil  olmak üzere 61.532 katılımcı yer aldı.
  • 13.12.23 – 24.01.2024 tarihleri arasında yapıldı.