Papel Türkiye, fintek sektörünün potansiyelini değerlendirdi ve gelecek planlarını paylaştı
Papel Türkiye; sunduğu ürün ve hizmetler, Türkiye’de fintek sektörünün gidişatı, şirketin gelecek planları gibi konularda Teknotalk’a özel açıklamalarda bulundu.
Sanal ve fiziksel kartlar aracılığıyla online alışveriş imkânı, para transferi, harcama bölüştürme fatura ödeme gibi geniş bir hizmet yelpazesi sunan Papel Türkiye, Türkiye’de fintek pazarının potansiyel barındırdığını ve uzun vadede sektörde yaptıkları geliştirmelerle sektördeki yenilikçi çalışmalarını sürdüreceklerine dair açıklamalarda bulundu.
Kullanıcılarınıza ne gibi ürün ve hizmetler sunuyorsunuz?
Papel Türkiye olarak, çeşitli finansal ihtiyaçları karşılamak adına bireysel ve kurumsal müşterilere bir dizi kişiselleştirilmiş hizmet sağlıyoruz. Bireysel kullanıcılar için sanal ve fiziksel kartlar aracılığıyla online alışveriş yapma imkânı tanıyarak, cüzdanlar arasında 7/24 para transferi, harcama bölüştürme, fatura ödeme, para isteme gibi ihtiyaçları karşılayan için geniş bir hizmet kapasitesi sunuyoruz. Ayrıca açık bankacılık hizmetleriyle kullanıcılarımızın farklı finansal kuruluşlardaki hesaplarını tek bir platformdan yönetmelerini sağlıyoruz.
Kurumsal müşterilerimiz içinse etkili bir çevrimiçi ödeme platformu sunuyoruz. Papel SanalPOS ve Papel Link hizmetlerimizle işletmelerin online ödeme ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri çözümler sunuyoruz. Bu hizmetlerimize yakın zamanda Android işletim sistemli fiziksel POS ürünümüz olan Papel AkıllıPOS, akıllı telefonları ödeme alma platformuna dönüştüren Papel CepPOS, Papel QR ile Öde, Papel ile Öde gibi yenilikçi seçenekleri de eklemeyi planlıyoruz. Hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimiz için finansal işlemleri kolaylaştıran ve yönetimi basitleştiren bir çözüm ortağı olarak etkin bir rol oynuyoruz.
Geliştirmeleri devam eden özelliklerimizden “Papel ile Öde” hizmetimizle hem işletmelerin hem de bireysel kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak bir çözüm sunmayı amaçlıyoruz. Bu özellik sayesinde kullanıcılarımız, ödeme adımına geldiklerinde kart bilgilerini girmekle zaman kaybetmeden hızlı bir biçimde Papel Cüzdan üzerinden ödeme gerçekleştirebilecekler. Ayrıca mağaza yönetimi, ürün stok takibi, ekip yönetimi gibi yönetim süreçlerine de yardımcı olacak hizmetlerle kurumsal müşterilerin işlerini kolaylaştırmayı amaçladığımız Papel İşletme Paneli üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.
Türkiye’de ne zamandır faaliyet gösteriyorsunuz?
Şirketimiz 6493 Sayılı Kanun kapsamında kuruldu ve 2022 yılında TCMB kararı ile elektronik para kuruluşu olarak faaliyet göstermeye başladı. Sonraki yıl lisans yetkimiz genişletildi ve Haziran 2023’te BKM üyeliğimiz onaylandı. Şu anda müşterilerimize elektronik para, ödeme hizmetleri, açık bankacılık gibi yeni nesil finansal teknolojileri bir arada sunuyoruz. 2022 ve 2023 yılı şirketimizin kuruluş stratejilerinin belirlenmesi için önemli bir dönem oldu. Bu süre içerisinde altyapıların tesis edilmesi, ürün geliştirme, insan kaynakları havuzumuzun güçlendirilmesi gibi alanlarda önemli ilerlemeler kaydettik.
2024’ün de Papel’in Türkiye’deki faaliyetlerini genişleteceği, tanıtım faaliyetlerine başladığı bir yıl olmasını planlıyoruz. Belirlediğimiz strateji doğrultusunda hedeflerimize ulaşmak adına hem ürün hem de pazarlama tarafında yatırımlarımızı aynı anda artırmayı planlıyoruz. Lansman kampanyamızı destekleyecek sponsorluklar, online ve offline kampanyalar, influencer iş birlikleri gündemimizde yer alacak. Tüm bunların yanında bu yıl içerisinde işletmeler tarafındaki iş birliklerimizi de yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Ödeme alma hizmetleri ve şirket yönetimi araçlarımızı müşterilerimizle en doğru biçimde buluşturmak istiyoruz. Finansal işlemlerin özgürce gerçekleştirilmesi gerektiğine inanarak hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimize yeni nesil, akılcı ve güvenli bir deneyim sunuyoruz.
Türkiye’deki fintek pazarı hakkında ne düşünüyorsunuz? Geleceğe ilişkin planlarınız neler?
Türkiye hem finans sektörü hem de fintek açısından büyük bir potansiyel taşıyor. 2022 verilerine bakıldığında Türkiye 93,8 milyon kredi kartı sahipliğiyle dünya genelinde 7. sırada, kredi kartı işlem sayısı açısındansa 6. Sırada yer alıyor. Bu istatistiklerin yanında 1,8 milyon POS cihazı, 52 bin ATM ve 86 milyondan fazla aktif bireysel bankacılık müşterisi Türkiye’yi bankacılık alanında lider ülkelerden biri konumuna getiriyor.
2019-2021 yılları arasında fintek ekosisteminde gerçekleşen yeniliklerle önemli bir mesafe katedildi. Bu dönemden sonra Türkiye fintek sektöründe yüksek bir ivme kazandı. Ülkedeki genç nüfusun yüksek olmasının da etkisiyle kullanıcıların yeni nesil ürünlere olan ilgisi, yetkili kurumların ve kişilerin yenilikçi davranma eğiliminde olması Türkiye’yi bu alanda yatırım yapmak için ideal bir konuma taşıyor.
Özellikle pandemi döneminde ortaya çıkan ihtiyaçların fintek ekosisteminin gelişimini hızlandırdığını söyleyebiliriz. Çoğu şeyin uzaktan, online olarak gerçekleştirilmeye başlamasıyla temassız ödemeler, online görüşmeyle hesap açma, NFC ile kimlik doğrulama gibi yenilikçi çözümler oldukça yaygınlaştı. Bu yenilikçi çözümlerle birlikte fintek hizmetlerinin hayatı ne kadar kolaylaştırdığı ve ne kadar zaman kazandırdığı geniş kitlelerce de görülmüş oldu. Böylece insanlar fintek ekosisteminden daha fazla faydalanmaya başladı ve fintek hizmetlerine olan ilgi artarak devam etti. Örnek vermek gerekirse 2022 verilerine göre Türkiye’de ön ödemeli sanal kart ve fiziksel kart sayısı 66 milyonun üzerine çıktı. Bu durum, Türkiye’deki nüfusun fintek hizmetlerine olan ilgisinin net bir göstergesi. Gelecek yıllarda fintek sektörünün daha fazla kişi tarafından benimsenmesini ve bu alandaki gelişmelerin artmasını bekliyoruz.
Papel Türkiye olarak fintek ekosistemine duyulan ilgiye, yenilikçi ürünlerimizle karşılık vermeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda 2024 yılında Türkiye’deki faaliyetlerimize hız kazandırarak hem ürün hem de pazarlama tarafında yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun yanında insanların para yönetimlerini ve işlem yapma şeklini yenilikçi yöntemlerle dönüştürerek geleneksel yöntemlerle modern dijital çağ arasında bir köprü kurmayı hedefliyoruz. Herkese mali özgürlüğe erişim sağlayan, profesyonel, üst düzey hizmetler sunmak için çalışmaya devam ediyoruz.
Mobil ödemelerin yaygınlaşmasıyla ilgili bir beklentiniz var mı?
Evet, pandemi süreciyle birlikte hayatımızda daha fazla yer edinmeye başlayan mobil ödemelerin ilerleyen dönemde daha fazla yaygınlaşmasını bekliyoruz. Son yıllarda mobil teknolojilerin hızla gelişmesiyle birlikte mobil ödemeler giderek daha fazla kullanıcı tarafından tercih edilmeye başladı. Bu trendin gelecekte de devam edeceğini ve mobil ödemelerin günümüzün standart ödeme yöntemleri arasında daha geniş bir alanda kabul göreceğini öngörüyoruz.
Bunun birkaç nedeni var. Birincisi mobil cihazların bir ödeme aracı olarak hayatımızda büyük bir yer edinmeye başlaması ve insanların günlük yaşamlarında sürekli olarak bu cihazları kullanması. Artık insanlar alışveriş yaparken, faturalarını öderken veya diğer finansal işlemlerini gerçekleştirirken mobil cihazları kullanma eğiliminde. İkinci sebep, mobil ödemelerin sunduğu kullanım kolaylığı ve hız. Mobil ödemeler sayesinde kart bilgilerini her ödemede tekrar girme ihtiyacı ortadan kaldırılarak ödeme süreci hızlandırılıyor.
Mobil ödemelerin güvenlik teknolojilerinin sürekli olarak geliştirilmesi ve kullanıcı bilgilerinin korunmasına yönelik iyileştirmeler de mobil ödemelerin ilerleyen dönemde hayatımızda daha fazla yer edineceğine dair bir işaret olarak görülebilir. Biz Papel olarak mobil ödeme trendinin artacağı öngörüsüyle müşterilerimize en iyi mobil ödeme deneyimini sunmak için sürekli olarak geliştirmeler yapıyoruz. İlerleyen dönemde de mobil ödeme altyapımızı güçlendirmeye ve kullanıcılarımızın finansal ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi çözümleri sunmaya devam edeceğiz.
Yaptığınız işi bankaların ödeme sistemlerinden ayrıştıran unsurlar nelerdir?
Papel Türkiye olarak yaptığımız işi bankaların ödeme sistemlerinden ayrıştıran birçok unsur olduğunu söyleyebiliriz. Yenilikçi yaklaşımımız bankaların geleneksel finansal hizmetlerinden ayrışmamızı sağlayan ilk unsur. Müşterilerimize daha kullanıcı dostu bir arayüz sunarak bankaların klasik işlem sistemlerinden farklılaşıyor ve işlem kolaylığı sağlıyoruz. Uygulamamızda ihtiyacınız olan herhangi bir hizmeti bulmak oldukça kolay. Kullanıcılarımız sade ve modern tasarımımız sayesinde ödemelerini, para transferlerini ve diğer finansal işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyor.
Papel Türkiye kullanıcılarına finansal anlamda esneklik ve çeşitlilik sunuyoruz. Bu sayede de kullanıcı tercihlerine göre özelleştirilebilecek bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Ön ödemeli sanal kart, açık bankacılık hizmetleri, harcama bölüştürme, para isteme, cüzdan kullanımı gibi hizmetlerle kullanıcıların farklı finansal ihtiyaçlarını karşılamasına imkân tanıyoruz. PCI DSS uyumlu güvenlik altyapımız sayesinde de kullanıcılar finansal işlemlerini güvenle gerçekleştirebiliyor.
Yaptığımız işi bankalardan farklılaştıran bir diğer unsurun kurumsal müşterilere özel çözümler sunmamız olduğunu söyleyebiliriz. İşletmelere yönelik çeşitli ödeme seçenekleri ve geliştirmelerine devam ettiğimiz Papel İşletme Paneli gibi yönetim araçları, işletmelerin finansal süreçlerini daha verimli bir hâle getirerek yönetimlerini güçlendirmeyi sağlıyor. Uzun vadede, giyilebilir teknolojiler gibi daha birçok farklı ürün üzerinde çalışarak, kullanıcılarımıza yenilikçi ve hayat kolaylaştıracak çözümler sunmak için arayışlarımızı sürdürüyoruz.