Param Hesabını Kapatmak Neden Bu Kadar Zor?
Param Mobil uygulaması üzerinden oluşturduğunuz Param Kartları kapatmak veya Param Hesabını kapatmak mı? istiyorsunuz? Normalde bu işlerin son derece kolay olması gerekiyor. Ancak durum sandığınız gibi değil, zor ve bunu anlamak zor?
Param ve getirdiği yenilikler ile ilgili olarak sayısız haberi bu mecrada duyurduk. Gerçekten güzel, hayata değer katan yenilikleri, hizmetleri ve işbirlikleri var. Bu konuda bir takdiri hak ediyorlar. İşin bu tarafı ile ilgili söyleyecek lafım yok.
Ancak iş mobil uygulamayı yükleyip hesap oluşturmadaki kolaylıklar kadar “hesap kapatmaya” süreçlerine geldiğinde çok zorlaşıyor. Sizi temin ederim bu sadece PARAM’ın sorunu değil, benzer mobil uygulamalarda da aynı şekilde… İpe un seriliyor sanki… İşte detaylar…
Yukarıda bahsettiğim, hesap kapatma yani Param hesabını kapatmadaki zorluğunu tecrübe etmem bugüne kısmetmiş. Çok sıkı PARAM mobil uygulaması kullanıcısı olduğumu söyleyemem.
Ancak bugün mail kutuma “Param – İşlem Görmeyen Hesaplar Hakkında Bilgilendirme” başlıklı bir email geldi.
Anladığım kadarıyla kullanılmayan hesaplar için aylık bir ücret tahsilatı hakkında bilgilendirme yapılıyor. Mail’de yazan ise şu şekilde,
“Değerli Param Kullanıcısı,
Param kullanımına ilişkin ücret politikamızda gerçekleşecek güncellemeler hakkında seni bilgilendirmek istiyoruz.Son 6 (altı) aylık dönemde hiçbir finansal işlem gerçekleştirmemiş (nakit çekme, fon yükleme, harcama, transfer işlemleri vb. işlemler) kullanıcılarımızın hesaplarından, takip eden her ay için aylık 9,95 TL “Kullanılmayan Hesap Ücreti” tahsil edilecektir. İlk ücret kesintisi 22/12/2023 tarihinde gerçekleştirilecektir. Kullanılmayan hesap ücreti, hesapta bulunan mevcut bakiye üzerinden tahsil edilecek olup, hesapta yeterli bakiye olmaması durumunda mevcut bakiye ile sınırlı olarak kesinti yapılacaktır. Bakiyesi olmayan hesaplara kullanılmayan hesap ücreti borç kaydedilmeyecektir.”
Elbette bu hizmeti kullanıyorsanız, sizin için bir sorun teşkil etmiyor bu durum. Muhtemelen de bu uyarı yada bilgilendirme email’in almamışsınızdır. Benim durumumda olupta bu uyarıdan sonra Param Hesabını Kapatmak isteyenler için iş biraz zorlaşıyor, anlamsız bir şekilde…
Param Hesabımı Kapatmak için ilk baktığım yer mobil uygulama oldu tabi…
Mobil uygulamada Param Kart kapatma adımı var ama kartı kapatınca yukarıda bahsettiğim ücreti ödemekten kurtulabiliyor muyum? emin değilim. İkinci bir adım ise WhatsApp ve Canlı destek hizmetleri oldu ama karşıma hesap kapatma seçenekleri olmayan botlar çıktı… Botlar bir çok konuda yardımcı olsa da hesap kapatmada işe yaramıyor. Doğrusu Hesap kapatma ile ilgili bir yönlendirme göremedim…
800’lü hatta ise müşteri hizmetlerini yaklaşık 15 dk bekledim, karşıma çıkan olmadı, kapattım.. kayıtları da vardır… yani orasıda sıkıntılı…
Param Hesabını Kapatmanın En Kolay Yolu [email protected] adresine Hesap Kapatmak istediğinizi belirten bir talep emaili atmanız!
En son destek ekibine email attım. Talebin işleme alındığını ancak hesabımın veya kart bilgilerimin ekran görüntüsünü istediler, onu da gönderdim… Şimdi bekliyorum…Bakalım kapatılacak mı?
Sonuç Olarak,
Bu şekilde bir süreci bir çok kişi yaşamış sanırım, kimse Param hesabının nasıl kapatılacağını bilmiyor sanki…
Buradan Param yetkililerine sesleniyorum, yok mu dur? Bunun çok daha kolay bir yolu… Bu İşlem Görmeyen Hesaplar hakkındaki email bilgilendirmesi kafa karıştırıcı.
Zaten kullanmıyorsa kullanıcı bırakında kolayca hesabını kapatabilsin…
10 saniyede kayıt olabildiğin bir uygulama ve hizmetten feraget etmek istediğimizde bu işler neden zorlaşıyor?
Mobil uygulamaya bunu eklemek bu kadar zor mu?
Umarım bu işlerin kolay bir yolu bulunur…
Saygılarımla
Behti
Güncelleme: 23 Kasım 2023 Perşembe Saat:16:00
Param Müşteri Hizmetlerinden ismini vermeyeceğim ilgili kişi sağolsun beni aradı, bu konu ile ilgili nedenleri ve sebepleri konusunda konuştuk. Öncelikle, Param Mobil Uygulaması tarafında yukarıda bahsettiğim geri dönüşler ile ilgili olarak gerekli geliştirme taleplerini ilgili birimlerinin değerlendirileceğini ifade etti…
Param’ın benimle paylaştıklarını özetlemem gerekirse,
Param, bir defa sunduğu avantajlar ve kampanyalara o kadar çok güveniyor ki, Param uygulamasını yüklemiş ve bu süre zarfında kullanmamış yada belli bir maliyetine katlanarak fiziksel kart gönderdiği Aktif Olmayan Kullanıcılarına güvendiği bu hizmetlerini ve kampanya avantajlarını yeniden hatırlatmak ve anlatmak için; bu dikkat çekici ve “Param Hesap İşletim Sistemi’ne mi geçiyor?” hissi uyandıran bilgilendirme emaillerini göndermiş.
Ayrıca bu emaili sadece aktif olmayan benim gibi kullanıcılara göndermişler. Bunun sayısal verisini ise paylaşmak istemediler. Anlıyorum tabi…
Bu email’den sonra geri dönüşler çok hızlı olmuş.(Kullanıcının cebi ile ilgili bir mesaj olunca 9,95TL bile olsa kayıtsız kalamıyoruz tabi). Param’ın bu noktada amacına ulaştığını söylemek mümkün. Pasif kullanıcılarla iletişim için bunu bir yeniden pazarlama veya kendini anltama fırsatına çevirmişler…
“Açıkçası, Müşteri kaybetme riskine rağmen bu tercihi yapmaları, hizmetlerine ve kampanyalarına ne kadar çok güvendiklerininde açık bir göstergesi tabi…” bu açıdan takdir ediyorum.
Peki Param – İşlem Görmeyen Hesaplarda bahsedilen ücret kimlerden alınacak?
Söz konusu ücret son altı ay 1 TL bile hesabına para girişi ve çıkışı olmamış kullanıcıları bağlıyor. Yani son altı ayda hesabınıza 1 TL yatırdığınızda bahsedilen 9,95TL’lik ücreti ödemeniz gerekmiyor!
Peki kullanılmayan hesabın Param’a ne gibi bir maliyeti var?
Bu soruyu da sordum, bankacılık regülasyonları açısından mı? bu ücret zorlaması geldi, kullanılmayınca aktif olmayan kullanıcıların Param’a ne gibi bir külfeti var? diye sordum.
Fiziksel kart kullanıcılarının bir maliyeti olabileceğini ama asıl amaçlarının aktif olmayan kullanıcıların dikkatini çekmek olduğunu söylediler. Bu yüzden hangi kanalla olursa olsun, Param’ı iptal etmeden önce kullanıcılar ile muhakkak karşılıklı konuşmak ve hizmetlerini yeniden detaylı anlatmak istiyorlar…
Bunu anlıyorum ama pasifte olsa kullanıcı olarak kalmanın ne zararı var onun tam cevabını alamadım.
Uygulamalar tarafında ise açık bir şekilde yeni güncellemeleri bekliyorum.
1 TL’lik bir hareket bile, bahsedilen ücretin sizden tahsil edilmesinin önüne geçiyor. Ancak hiç kullanmayacaksanız da sizi arayan Müşteri Temsilcisine Kapatmak istiyorum demeniz yeterli görünüyor.
“Param özetle: Param hesabı oluşturduysan, kullan zira sana çok avantajlarımız var diyor. Kullanmak istemeyen veya bu uygulamayı yükleyip unutmuş kullanıcılarına da kendini yeniden anlatmak için bu yolu tercih etmiş görünüyor.”
Ben aslında fikir olarak aynı yerdeyim,
Bu tip uygulamalarda giriş işleminin kolay olduğu gibi çıkış işleminin de o derece kolay olması gerektiğine inanmaya devam ediyorum.
Elbette Param Uygulamasını aktif kullananlar için bir sorun yok.
Kullanmayanların ise iptal için [email protected]‘ye email atmaları veya 0.850.988.88.88 nolu telefon hattını arayarak ( elbette bekleme süresi uzun olabilir) bunu talep etmeleri gerekiyor.
Param’ın hizmetlerini anlatmak veya iptal için gerekli istatistik verileri kullanıcıdan toplamak için bile olsa; bu süreci karşılıklı görüşmeye döndürmesi bana doğru gelmedi.
Görüşmeden sonra ben Param hesabımı kapattım mı?
Adını paylaşmayacağım Param Yetkilisinin beni ikna ettiğini söyleyebilirim. İptalden vazgeçirme oranları konusunda da bir veri paylaşamayacağını ifade ettiler. Onu da not etmiş olayım.
Eksiklerin giderilebileceğini umuyorum.
1 TL bile yatırınca 9,95TL’lik ücreti ödemeyeceğimi söylediler. Ayrıca belirli sektörlerde marka bağımsız nakit iade fırsatlarının olduğunu söylediler, bende yeniden PARAM’a bir şans vermek istedim. O yüzden iptal etmedim.
Süreçlerin her zaman kullanıcı dostu olmasını dilerim.
Umarım Param bu konuda da önemli geliştirmeler yapar…
Vakit ayırıp bu konuda detaylı bir şekilde bilgilendirdikleri içinde ayrıca teşekkür ediyorum.
Saygılarımla