PC oyun satışları son üç aydaki yükselişini sürdürüyor
Dijital oyun alışverişlerinizde en güvenilir adresiniz Oyunfor’dan gelen açıklamaya göre PC oyun satışları istikrarlı bir şekilde yükselişini sürdürürken, konsol satışları da onu takip ediyor.
2024 yılının Nisan ayında oyun alışverişlerinde artış görüldü. Bir önceki aya göre %7, 2023 Nisan ayına göre ise %12’lik bir yükseliş yaşandı.
PC ve konsol oyun alışverişleri diğer aylara göre yukarı yönlü bir ivme kazanırken, mobil oyunlardaki düşüş dikkat çekti.
Kategorik dağılım
PLATFORM |
ŞUBAT 2024 |
MART 2024 |
NİSAN 2024 |
PC |
%30 |
%36 |
%39 |
Konsol |
%18 |
%26 |
%27 |
Mobil |
%52 |
%38 |
%34 |
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
Nisan ayında en çok alışveriş yapılan oyun Counter-Strike 2 oldu. Valorant ve PUBG Mobile ise ilk üç sırada kendine yer buldu.
Nisan ayında en çok alışveriş yapılan ilk üç oyunun da FPS türünde olması dikkat çekti. En çok alışveriş yapılan ilk on oyundan altısı, PC kategorisinde yer aldı.
1. Counter-Strike 2
2. Valorant
3. PUBG Mobile
4. League of Legends
5. World of Warcraft
6. Free Fire
7. Lords Mobile
8. Roblox
9. Call of Duty: Warzone
10. Metin 2
İllere göre dağılım
Oyun alışverişlerinde Nisan ayında en çok alışveriş İstanbul’dan oldu. İstanbul’u, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa takip etti.
# |
ŞUBAT 2024 |
MART 2024 |
NİSAN 2024 |
1 |
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
2 |
İzmir |
İzmir |
İzmir |
3 |
Ankara |
Ankara |
Ankara |
4 |
Antalya |
Antalya |
Antalya |
5 |
Bursa |
Bursa |
Bursa |
Yaş aralığına göre dağılım
Nisan ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.
YAŞ |
ŞUBAT 2024 |
MART 2024 |
NİSAN 2024 |
18-21 |
%8 |
%11 |
%9 |
21-30 |
%48 |
%45 |
%49 |
30+ |
%44 |
%44 |
%42 |
Cinsiyete göre dağılım
CİNSİYET |
ŞUBAT 2024 |
MART 2024 |
NİSAN 2024 |
KADIN |
%35 |
%30 |
%32 |
ERKEK |
%65 |
%70 |
%68 |