HUAWEI’nin arama motoru Petal Search
“Türkiye’de İş Birlikleri Webinarı”nda
iş ortakları ile buluştu
HUAWEI, geliştirdiği Petal Search arama motorunun tanıtıldığı “Türkiye’de İş Birlikleri Webinarı’nda” kendi sektörlerinde öncü sayılabilecek birçok marka ile bir araya geldi.
Geçtiğimiz yaz döneminde kullanıcıların beğenisine sunulan ve HUAWEI ailesinin son gözdelerinden olan Petal Search, Türkiye’de ilk webinarını gerçekleştirdi. Dünya çapında 170’ten fazla ülkede ve bölgede, 50’den fazla dilde kullanıcılarına sunduğu arama motoru Petal Search’ü daha yakından tanıtmak amacıyla düzenlenen bu webinara kendi sektöründe önemli markalar da katıldı.
Webinarın açılışını yapan HUAWEI Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ekosistem İş Geliştirme Müdürü Kaan Arlı yaptığı konuşmada, “Sizlerin de bildiği üzere, Huawei tarafından geliştirilen Petal Search, dünya çapında 170’ten fazla ülkede faaliyet gösteren, mobil hayat için tasarlanmış bir arama motoru ve içerikleri ile mobil ekosistem odaklı. Petal Search ile yerel iş ortaklarımızın hizmetleri ve kapasitelerine odaklanıp, yerel kullanıcılar ile aralarında köprüler kurmayı, daha çok kullanıcı ve iş imkanı kazanmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz. Kullanıcılarımıza daha çok seçenek ve iş ortaklarımıza daha fazla görünürlük fırsatları sağlamak için ürünler, hizmetler, özel ayrıcalıklar ve haklar sunmak için çalışıyoruz. Huawei’nin mobil servisleri Türk kullanıcılar tarafından da sevilerek kullanılıyor. Özellikle geçtiğimiz sene, AppGallery ve Huawei Mobil Sistemlerine sahip ürünlerimizin de tüketicilere sunulmasının ardından bunu rakamsal bazda gözlemledik” diyerek Petal Search’in yerelleşme, çok yönlülük ve özelleştirme konularına değindi.
Webinar boyunca Petal Search’ün hem global hem de lokal pazardaki genel performansı ve beklentileri, Türkiye’de yer alan AR-GE merkezinin bu projeye dair gerçekleştirdiği lokal aksiyonlar, Petal Search’ün alışveriş, yakındakiler ve seyahat kategorilerine dair genel bilgiler ve iş birliği yapmak isteyen markaların sürece nasıl dahil olabileceği gibi birçok konu ele alındı.
Benzersiz bir mobil arama deneyimi
Avrupa başta olmak üzere, bugün dünya genelinde 170’ten fazla ülkede, 15 milyondan fazla kullanıcıya sahip Petal Search ile kullanıcılar, haber, alışveriş, seyahat, spor, finans, vb. birçok kategoride olmak üzere merak edilen son dakika haberler, en yakındaki restoranlar, beğenilen bir yemeğin tarifi, favori dizinin son bölümü, en sevilen şarkıcının son albümündeki parçalar, gelecek haftanın spor etkinlikleri gibi aramalar rahatlıkla gerçekleştirilebiliyor.
Günümüzde mobil aramaların yarısından fazlası yerel hizmetler ve işletmeleri içermektedir. Bu nedenle, Petal Search yerel ortaklara odaklanarak, hizmetler ve kullanıcılar arasında bir bağlantı oluşturur ve yerel kullanıcı deneyimi geliştirilmesine yardımcı oluyor.
Petal Search bugünkü mevcut yapısı içerisinde sektöründe çok büyük bir öneme sahip olarak nitelendirilebilecek başta HepsiBurada, Yemeksepeti, Boyner vb. birçok önemli markayı kendi uygulamasına dahil etmiş durumda.
Gizlilik üst düzeyde
Gizlilik konusunda AB standartlarında sertifika sahibi olan ve kullanıcı verilerini izlemeyen Petal Search, tercihe göre arama dili ve bölgesi seçebilme, arama geçmişini kapatabilme ve uygunsuz içerikleri filtreleyebilme seçenekleri gibi özellikleriyle de kullanıcılarına özel bir deneyim sunuyor.
Türk yazılım mühendislerinin büyük payı
Petal Search’i rakiplerinden ayıran en yenilikçi özelliği tamamen yapay zeka ve makine öğrenimi modelleri üzerinde geliştirilmiş olması. Bunun yanı sıra her kullanıcının farklı bir deneyime sahip olduğundan yola çıkarak, Petal Search yerelleştirme faaliyetlerine büyük önem veriyor. Projenin oldukça önemli bir kısmının HUAWEI Türkiye Ar-Ge merkezinde Türk mühendisler tarafından geliştirilip ekosisteme kazandırıldığını söylemek mümkün.