Pirelli, yeni Mercedes-Benz C-Class için iki farklı lastik geliştirdi!
Pirelli, yeni Mercedes-Benz C-Class için yeni CINTURATO P7 ve P Zero lastikleriyle güvenlik, konfor ve yüksek performans sunuyor! Komple yaz ve kış lastikleri serisinde PNCS ve RUN FLAT gibi teknolojiler de yer alıyor.
Pirelli, yeni Mercedes-Benz C-Class için güvenlik, performans ve konforu odağa alan iki farklı türde lastik geliştirdi. Pirelli, yeni Cinturato P7 ile Mercedes-Benz C-Class serisi için daha fazla konfor, ‘P Zero’ lastiklerle de sportif modeller için performansı sunuyor.
Pirelli mühendisleri Cinturato P7’yi tasarlama sürecinde ıslak zeminde güvenlik sağlamanın yanı sıra fren mesafelerini kısaltmaya, lastik ömrünü uzatmaya ve lastiklerden gelen gürültüyü azaltmaya odaklandı. P Zero ise daha yüksek performanslı ve daha büyük jantlı modeller için geliştirildi. Pirelli’nin motor sporlarındaki kapsamlı deneyiminden yararlanan bu lastikler hem ıslak hem de kuru koşullarda yüksek derecede kontrol sağlıyor.
CINTURATO P7: GÜVENLİK, KONFOR VE ÇEVREYE SAYGI
En yeni Pirelli Cinturato P7 kuru zeminde mükemmel performans sunarken suda kızaklama ve özellikle 100 km/saat hızdayken fren mesafesini dört metre kısaltma açısından ıslak zeminde önceki Cinturato P7 versiyonunu geride bırakıyor. Pirelli mühendislerinin sunduğu inovasyonlar arasında daha düşük kabin gürültüsü sayesinde akustik konforun ve lastiğin yoldaki engebeleri daha iyi absorbe etme kabiliyeti sayesinde sürüş keyfinin artırılması gibi yenilikler yer alıyor. Toplam kullanım ömrünün %6 uzaması da lastikleri eskisi kadar sık değiştirmenin gerekmemesi anlamına geliyor. Yeni lastiğin verimliliğini vurgulayan bir özellik olarak dönme direnci ortalamada bir sınıf aşağıya iniyor (-%12) ve karbon emisyonlarıyla beraber otomobilin yakıt tüketimini (WLTP değerleriyle) %4 azaltıyor . Yeni nesil Cinturato P7 ile ilgili inovasyonlar ise sırt deseni ile başlıyor. Kavramayı geliştiren özel reçineler ve silikanın yanı sıra mevcut silika ile etkileşimi artırmak için kimyasal olarak modifiye edilmiş bir tür sentetik elastik malzeme olan özel polimerler kullanılarak ‘mekanik zeka’dan faydalanılıyor. Silika parçacıklarının hamurda daha iyi dağıtılması ve aralarındaki etkileşimin iyileştirilmesi sayesinde lastiğin davranışının sürüş koşullarına ve çalışma ısısına göre değiştirebilmesi sağlanıyor ve sürücüye çok geniş bir çalışma performansı aralığı sunuluyor.
P ZERO: YÜKSEK PERFORMANS, GÜVENLİK VE SPORTİF BİR RUH
Yeni Mercedes-Benz C-Class için tasarlanan P Zero ıslak ve kuru zeminde üstün hakimiyet, mükemmel denge, direksiyon hareketlerine hassas tepki, daha kısa ıslak ve kuru frenleme mesafeleri ve suda kızaklamaya karşı yeterli düzeyde koruma gibi özellikler sunuyor. Sportif performansla eş anlamlı P Zero, Pirelli’nin motor sporları alanındaki kapsamlı deneyiminden yararlanan ileri teknolojilerle tanımlanıyor. P Zero lastiklerin global prestij pazarının %50’sinden fazlası tarafından tercih edilmesi, dünya çapında en arzu edilen otomobillerin yarısından çoğunun fabrikadan Pirelli lastikleriyle donatılmış olarak çıkması anlamına geliyor.
GENİŞ LASTİK YELPAZESİ
Lastik yelpazesinde 770’ten fazla modelin yer aldığı Pirelli ile Mercedes-Benz arasındaki yakın teknik iş birliği şimdi C-Class ile devam ediyor. Hem arkadan çekişli hem de dört tekerden çekişli modelleri bulunan otomobil geçen yıl lanse edilen Cinturato P7’nin özel olarak geliştirilen bir versiyonu ve P Zero ile donatılarak Pirelli’nin ‘Mükemmel Uyum’ felsefesini yansıtıyor. Farklı yükler altında yapının kararlılığı ile sırt deseni arasında sağlanan mükemmel denge sayesinde otomobilin sistemleriyle kesintisiz entegre olacak şekilde tasarlanan lastikler hem güvenlik hem de performansı birarada sunuyor. Kış koşulları için sunulan Pirelli Winter Sottozero 3 lastiklerde premium pazarın ebatlarında yol yüzeyi ile lastik arasındaki etkileşimden dolayı otomobilin içine ulaşan gürültüyü azaltan PNCS teknolojisi bulunuyor. Yeni Mercedes-Benz C-Class’ın Cinturato P7 lastikleri ise delinmelere karşı Kendinden Destekli ‘Run Flat’ seçeneğiyle de sunulacak. Lastiğin delinmesi veya aniden basınç kaybetmesi durumunda aracı dengede tutarken sürüş keyfinden ödün vermeyen bu sistem sayesinde otomobiller maksimum 80 km/s hızla 80 kilometre daha güvenle yola devam edebiliyor.