Sosyal Medya

Otomobil

Pirelli’nin İzmit fabrikasında üretilen yeni Cinturato P7’yi seriye ekledi

Rallilerde yarışmak için üretilen ve daha sonra başarılı bir yol lastiği haline gelen Cinturato P7’nin bir versiyonu, Ferrari Süper Otomobil Ailesinin ilk otomobili olan GTO için özel olarak geliştirilerek Pirelli’nin İzmit fabrikasında üretildi.

Pirelli Ferrari GTO için geliştirdiği ve İzmit fabrikasında ürettiği yeni P7 lastiklerle Ferrari Süper Otomobillerin ekipmanı olmaya devam ediyor

 

Rallilerde yarışmak için üretilen ve daha sonra başarılı bir yol lastiği haline gelen Cinturato P7’nin bir versiyonu, Ferrari Süper Otomobil Ailesinin ilk otomobili olan GTO için özel olarak geliştirilerek Pirelli’nin İzmit fabrikasında üretildi.

 

Pirelli ikonik Ferrari GTO için geliştirilen ve Pirelli’nin İzmit fabrikasında üretilen yeni Cinturato P7‘yi Ferrari süper otomobillerine yönelik lastik serisine ekledi. Ekim ayındaki GTO Legacy Tour 2024 sırasında ilk kez yola çıkan lastik Pirelli’nin Ferrari için özel olarak geliştirdiği ürün ailesine katıldı. Ferrari Enzo için bir süre önce geliştirilen P Zero serisinin yanı sıra F40, F50, LaFerrari ve LaFerrari Aperta gibi diğer ünlü Ferrari süper otomobilleri için halen sunulan lastikler de bu ürün ailesinde yer alıyor.

 

Ferrari GTO için Cinturato P7 lastikleri İzmit fabrikasında üretiliyor

 

Ferrari’nin öncü süper otomobillerinden biri olan Ferrari GTO, bu sene 40. yıl dönümünü kutluyor. Bu önemli dönüm noktası onuruna GTO sahipleri için Dolomit Dağları’ndan Ferrari’nin Maranello’daki merkezine uzanan özel bir tur düzenlendi. Ferrari’nin GTO modeli için Pirelli İzmit fabrikasında üretilen Pirelli Collezione ailesi kapsamında yeni geliştirilen Cinturato P7 bu tur sırasında ilk kez yollara çıktı. Dünyanın en ikonik klasik ve modern klasik otomobilleri için tasarlanan Pirelli Collezione lastik ailesi vintage görünümleri çağdaş bilgi birikimiyle buluşturuyor. Orijinal olarak 1974 Dünya Ralli Şampiyonası için geliştirilen ve 1976’da yol versiyonu sunulan Cinturato P7 ilk ultra düşük profilli lastikti. Sırt genişliğine kıyasla yenilikçi düşük yanak duvar yüksekliği sayesinde virajlarda üstün kavrama sağlayabiliyordu. Şimdi Ferrari GTO için orijinal ebatlarıyla (ön için 225/50 R16 ve arka için 265/50 R16) geri dönen lastik Collezione ailesindeki tüm lastiklerde olduğu gibi vintage bir tasarımı modern malzeme ve teknolojilerle bir araya getiriyor.

 

Ferrari F40, F50 ve Enzo için P Zero Lastikler

Pirelli ve Ferrari iş birliği GTO geleneğini sürdüren ve aynı yıl Pirelli’nin ikonik P Zero lastiklerinin orijinal ekipman olarak kullanıldığı ilk üretim otomobili olan Ferrari F40‘ın 1987’de pazara sunulmasıyla devam etti. Bu lastiklerde daha önce hiçbir yol otomobilinde görülmeyen devrim niteliğindeki 17 inç jantlar ve F40’ın 300 km/s hızı aşabilmesini sağlayan ileri teknolojiler kullanılmıştı. Pirelli Collezione ailesi şimdi F40 için önde 245/40 R17 ve arkada 335/35 R17 ebatlı özel bir P Zero lastik içeriyor.

 

Pirelli daha sonra F40’ı izleyen ve 1995 Cenevre Otomobil Fuarında tanıtılan Ferrari F50 için önde 245/35 R18 ve arkada 335/30 R18 ebatlı özel lastiklerde P Zero Corsa System lastikleri esas aldı. 2000’li yılların başında en sportif yol ürünü olarak tanıtılan bu lastik özel yapısıyla yüksek hızda ve virajlarda maksimum stabilite sunduğu için pistte de kullanılabiliyordu.

 

Pirelli bir süre önce Collezione ailesine Ferrari Enzo için önde 245/35 R19 ve arkada 345/35 R19 ebatlı yeni bir P Zero Corsa System lastiği ekledi. Ferrari’nin kendi test pilotlarıyla birlikte geliştirilen bu yeni lastik, otomobilin orijinaliyle aynı sportif kullanımı sunarken en ileri hamur teknolojileri sayesinde güvenliği ve emniyeti artırıyor.

 

Klasikten moderne

Pirelli, klasik GTO’dan en modern modellere Ferrari’nin süper otomobillerinin evrimine sürekli olarak eşlik etmiştir. Bu otomobiller arasında ikisi de orijinal ekipman olarak P Zero serisindeki ultra yüksek performanslı Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 lastiklerle donatılan 2013 LaFerrari ve 2016 LaFerrari Aperta modelleri yer alıyor. P Zero adı 40 yıldır en ekstrem ve prestij otomobillerin yanı sıra motor sporlarıyla da birlikte anılıyor. Bu teknoloji geliştirme süreci orijinal olarak yarış pistinde geliştirilen inovasyonların yol ürünlerine aktarıldığı bir açık hava laboratuvarı niteliğindeki Formula 1 ile başlıyor.