Sosyal Medya

Otomobil

Porsche Mission E Performansı Tesla Model S’ten ÇOK DAHA İYİ

Porsche Mission E Performansı Tesla Model S'ten ÇOK DAHA İYİ. Porsche Tesla'nın Lüks Sedan ve SUV modellerinde olmayan şeyi açıkladı.

Porsche Mission E Performansının Tesla Model S’ten Çok Daha İyi Olduğunu İddia Ediyor

Porsche Mission E Performansı Tesla Model S’ten ÇOK DAHA İYİ.

Spor otomobil deyince ilk akla gelenlerden biri olan Porsche; elektrikli otomobili Mission E‘nin performans limitlerine, Tesla Model S’in sahip olmadığını iddia ediyor. Daha önce Tesla müşterilerine peşinat yaktırabileceğini söylediğimiz modelin merakla beklenen performansının bir anlamda detayları ortaya çıkmaya başladı.

Tesla Model S’in 100 km’ye çıkış süresini kısa süreli bir performans olduğunu düşünen Porsche;  kendi elektrikli modeli Mission E’nin bunu sürekli yapabileceğini söylüyor.

Porsche Mission E Performansı Tesla Model S'ten ÇOK DAHA İYİ

Anlaşılan o ki ; Mission E Uzun Süreli Tam Performans Vaat Ediyor.

Porcshe Mission E’nin Tesla’nın Elektrikli Modelleri ile karşılaştırıldığının farkında ve kendi EV modelinin onu geçebileceğini kanıtlamakta kararlı görülüyor. Şirketin EV başkanı Stefan Weckbach, Mission E’nin “Tekrarlanabilir” performansa sahip olduğuna ve Tesla’nın (özellikle de Model S‘inin) bununla rekabet edemeyeceğine söz verdi.

Tesla sıfırdan yüz km’ye olan başarılı performansını üst üste 2 defa gerçekleştirebilirken, Mission E’nin daha uzun süreler boyunca tam hız performansı sergileyebiliyor. Mission E 12 Sn’de 124 Mil hıza çıkabildiği fakat hızından daha dikkat çekici olanı 800 Volt’luk sistemi kısa sürede şarj edebiliyor. Misson E’nin 15 Dk içinde %80 şarj edilebildiği ve bir kahve molası süresinde yeniden 249 Mil’lik yol kat etme imkanı elde edebildiğiniz gibi bilinen özelliklerinden de bahseden Weckbach; aracın aynı zamanda pratikte olması gerektiğini ve bu sebeple arka koltukla yaklaşık 100 litrelik bir kargo alanı yaratıldığını da aktardı.

Porsche’nin bu tespiti kısmen doğru, zira elektrikli otomobillerde uzun süreli tam performans çalıştırıldığında ciddi bir soğutma ihtiyacı ortaya çıkıyor ve bu özellik Tesla’nın Lüks sedanlarından ve SUV modellerinde  “Henüz” yer almıyor. Yeni Tesla Roadster bu kapsamın dışında kalıyor.

Autoblog