Mart 3, 2025

Renault Trucks’ın 2024 değerlendirmesi

Renault Trucks 2024 değerlendirmesi: Güçlü performans ve dekarbonize taşımacılık hedefine doğru hızlı ilerleme

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin; “Renault Trucks, 2024 yılını güçlü bir performansla tamamlıyor ve sürdürülebilir taşımacılığa yönelik dönüşümünü kararlılıkla sürdürüyor. Stratejik pazarlarımızdaki konumumuzu güçlendirirken, müşterilerimizin enerji dönüşümünü desteklemek için yatırımlarımıza devam ediyoruz.” 

2024 yılında, birkaç yıl süren güçlü büyümenin ardından pazar normalleşti ve taşımacılık ile inşaat faaliyetlerinde yavaşlama gözlemlendi. Karmaşık ekonomik ve jeopolitik ortama rağmen Renault Trucks, Avrupa’daki (EU30) konumunu güçlendirerek 16ton ve üzeri segmentte pazar payını yaklaşık bir puan artırarak %9,1’e yükseltti. Fransa’da ise aynı segmentte %29,7 pazar payına ulaştı.

Renault Trucks, 2024 yılında 56.898 araç teslim etti. Araç teslimatları şu şekilde gerçekleşti:

Bölgelere göre 
Avrupa: 50,444 araç teslim edildi.
Diğer uluslararası pazarlar: 6,454

Tonajlara göre
Orta ve ağır segment araçlar: 36,749 araç teslim edildi.
Hafif ticari araçlar: 20,149 araç teslim edildi.

Elektrikli araçlar 
Toplam: 1,628 elektrikli araç teslim edildi
Elektrikli orta ve ağır segment araçlar: 1,003 araç teslim edildi
Elektrikli hafif ticari araçlar: 625 araç teslim edildi

Güçlü genel ticari performans ve artan pazar payı

2024 yılında, toplam hacimlerdeki genel düşüşe rağmen Renault Trucks pazardaki konumunu sağlamlaştırdı.

Renault Trucks, Avrupa’da pazar payını yaklaşık yüzde bir puan arttırarak 16ton ve üzeri segmentinde (İsviçre, Norveç ve Birleşik Krallık dahil AB30) %9,1’e ulaştı. Özellikle İspanya, Portekiz, Romanya, Litvanya ve Birleşik Krallık’ta güçlü bir büyüme yaşandı. Fransa’da ise 2024 yılını, 16ton ve üzeri segmentinde %29,7’lik güçlü bir pazar payı ile tamamladı.

Uluslararası pazarda Renault Trucks, Türkiye’deki yerini sağlamlaştırırken Afrika ve Orta Doğu ülkelerindeki konumunu korudu. Ayrıca Renault Trucks, Birleşmiş Milletler’in resmi kamyon tedarikçisi olarak iş birliğini üç yıl daha (+2 yıl isteğe bağlı) yeniledi.

Renault Trucks, ikinci el kamyon pazarında %21’lik bir artışla 7.127 adetlik satış gerçekleştirerek önemli bir büyüme kaydetti. Özellikle 2024, Renault Trucks elektrikli kamyonların, ikinci el kamyon pazarına giriş yaptığı yıl oldu. Buna paralel olarak, ilk elektrikli dönüştürülmüş kamyon homologasyonunu alarak döngüsel ekonomiye ve dekarbonize edilen mobiliteye olan bağlılığını daha da güçlendirdi.

Elektromobiliteye ve dekarbonize edilen şehir içi lojistiğine doğru hızlı ivmelenme

Renault Trucks, 650 kg’lık e-kargo bisikletlerinden 50 tonluk ağır hizmet tipi kamyonlara kadar Avrupa’nın en geniş %100 elektrikli ürün gamını sunuyor.

Renault Trucks, 2024 yılında toplam 1.628 elektrikli aracın teslimatını gerçekleştirdi.

16ton ve üzeri elektrikli araç segmentinde bir puan artış ile %24,2 pazar payına ulaştı ve pazarın üç kat üzerinde, yüksek bir büyüme oranı gösterdi (2024’ün ikinci yarısında sektörün tamamı için %1,5’e kıyasla %4,6’lık penetrasyon). Bu performans Renault Trucks’ın enerji geçişine olan güçlü bağlılığını bir kez daha gösterdi.

2024 yılında elektrikli kamyon siparişlerinin alımında %36’lık artışla 2.000 araç üzerine çıkan Renault Trucks’ın, 2025 yılında elektromobilitedeki ivmesini sürdürmesi bekleniyor. Önümüzdeki yıl Renault Trucks, 600 km’ye kadar uzatılmış menzil sunan elektrikli çekicinin lansmanı ve gelecekteki Flexis hafif ticari araçların tanıtımı doğrultusunda ürün gamının genişlemesiyle dikkat çekmeye devam edecek.

Mobilitenin genel dönüşümüyle ilgili zorlukların ve sorunların farkında olan Renault Trucks, entegre ve özel çözümler sunarak müşterilerini destekliyor. Ayrıca kendi lojistik süreçlerinde de dekarbonizasyon stratejisini uyguluyor. 2024’ten bu yana Saint-Priest (69) ile Bourg-en-Bresse (01) fabrikaları arasındaki süreçleri elektrikli kamyonlar kullanılarak gerçekleştiriliyor. 2030 hedefi ise fabrikalar arasında %100 elektrikli taşımacılığa ulaşmak oluyor.

Büyük bir zorluk: Elektrikli kamyonların benimsenmesindeki engellerin aşılması  

Elektromobiliteye geçiş devam ederken bu geçiş, talebin arzı belirlediği geleneksel pazar odaklı dinamikleri takip etmiyor. Bunun yerine, üreticiler, 2025’te CO2 emisyonlarını %15 oranında azaltma zorunluluğu (Vecto standardı) dahil olmak üzere mevzuat gereklilikleri tarafından teşvik edilen değişimi yönlendiriyor.

Renault Trucks, mevzuatları karşılamanın ötesinde iklim acil durumunu ele almak için sektörün dekarbonize sürecini hızlandırmak gerektiğine inanıyor.

Bu amaçla, elektrikli kamyonların benimsenmesi için talebi teşvik etmek ve uygun koşullar yaratmak önem taşıyor;

  • Satın alma sübvansiyonları veya kullanım bazlı destek (örneğin, elektrikli kamyonlar için şehir merkezlerinde ayrıcalıklı geçiş ücretleri veya uzatılmış sürüş saatleri) dahil olmak üzere teşvik planları aracılığıyla elektrikli ve dizel kamyonlar arasındaki toplam sahip olma maliyeti farkını azaltmak.
  • Kamu ve özel şarj altyapısının gelişimini hızlandırmak, bazı Avrupa ülkelerinde elektrik şebekesini güçlendirmek ve kurulum sürelerini kısaltmak.
  • Kamu alım sözleşmelerinde sıfır emisyonlu kamyonlara öncelik verilerek talebi teşvik etmek.

Elektromobilitenin kalıcı bir çözüm haline gelmesi için taşımacılık profesyonellerinin sürdürülebilir enerji çözümlerine etkili bir şekilde geçiş yapmasını sağlayacak tüm araçlarda kullanılmasıyla, yaygın olarak benimsenmesi için doğru koşulların yaratılması önemli oluyor.

Artan pazar payları, hızla genişleyen elektrikli araç yelpazesi ve güçlü bir küresel dekarbonizasyon stratejisiyle Renault Trucks, taşımacılık sektörünün dönüşümünde kilit bir oyuncu olarak kendini kanıtlıyor. Renault Trucks’ın hedefi açık: sürdürülebilir ve rekabetçi bir modele geçişi hızlandırmak.

İlgili Haberler