‘Daha İyi Bir Dünya’ için…
Sales Network Satışın En İyilerini Ödüllendirdi
Sales Network, bu yıl dördüncüsünü düzenlediği Best of Sales Awards’de (BoSA) 32 projeyi ödüle layık gördü. ‘En çok çalışılmak istenen şirketler’ de ödül töreninde açıklandı. 20 bine yakın profesyonel ve üniversite öğrencisi gencin oyları ile Unilever, HSBC ve Shell ilk üç şirket olarak belirlendi.
Sales Network, Türkiye’de kurulduğu 2016 yılından bu yana satış fonksiyonunun 21’inci yüzyılın değişen ihtiyaçlarına göre dönüşmesine ve güçlenmesine öncülük ediyor. Topluluk, 2022 yılı itibariyle de Birleşmiş Milletler’in (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde “Daha iyi Bir Dünya” idealiyle çalışmalarını sürdürüyor. Sales Network, BM’nin 17 amacı arasından özellikle Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Amaçlar için Ortaklıklar ve Çevre ile ilgili olanlarına odaklanarak sosyal projeler geliştiriyor.
Türkiye ve İngiltere (Londra) merkezli olarak çalışmalarına devam eden Sales Network, bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği BoSA ödül programı kapsamında, satış alanında üstün performans sergileyen proje, uygulama ve yaklaşımları ödüllendirdi.
10 Kategoride 32 Projeye Ödül Geldi
Sales Network bünyesinde yer alan üyelerin 91 projesinin değerlendirilmesi sonrasında 10 kategoride (Satış Performansı, Satışta İK Uygulaması, Daha İyi Bir Dünya, Ticari Pazarlama Uygulaması, Satışta Teknoloji ve İnovasyon Uygulaması, Satışta Kadının Güçlenmesi, Müşteri Deneyimi, Satışın Dijitalleşmesine Katkı Yapan Teknoloji İş Ortağı, Kanal Geliştirme, Omni Channel) 32 proje jüri tarafından ödüle layık görüldü. Bu yıl ilk defa ‘Daha İyi Bir Dünya’ ödül kategorilerine eklendi ve bu kategoride Unilever, Bel Karper, Hitit ve Bayer’in projeleri ödül aldı.
Unilever En Çok Çalışılmak İstenen Şirket Oldu
Ödül töreni kapsamında profesyonellerin ve üniversite öğrencisi gençlerin en çok çalışmak istediği şirketler de katılımcılarla paylaşıldı. 21 Mart – 29 Nisan 2022 tarihleri arasında bu yıl ilk defa düzenlenen ve online olarak yapılan oylamaya katılan 20 bin profesyonel ve üniversite öğrencisi genç, hem çalışmak istedikleri ilk 10 şirketi hem de dokuz sektörde tercihlerinde öne çıkan üç şirketi belirledi. Bu kapsamda Unilever, HSBC, Shell, Pegasus Airlines ve Anadolu Efes ilk beşte yer aldı.
10 Kategoride Satışın En İyileri
Kategori | Sıra | Şirket | Proje |
Satış Performansı | 1 | Hitit | Gökyüzünün Teknolojik Gücü |
2 | Bayer | Sağlıklı Cilt Bakımının Modern Kanal’da Bepanthol ile Gelişimi | |
3 | Unilever | 58 Farklı Bundle İle Satış Performansı Ölçümleme | |
Satışta İK Uygulaması | 1 | Beko | İlk Adım Gelişim Programı |
2 | Reckitt Hijyen | Reckitt Turkey Kapsayıcılık ve Dahil Etme Çalışmaları | |
3 | HSBC | Müşteri Odaklı Hizmet Modeli | |
Daha İyi Bir Dünya | 1 | Unilever | Algida Cabinet Innovation Center |
2 | Bel Karper | Gülümseyince Her Şey Değişir! | |
2 | Hitit | Uçan Raketler: Sadece Uçakları Değil, Raketleri de Uçuruyoruz! | |
3 | Bayer | Daha İyi Bir Dünya İçin Sürdürülebilir Mağazaiçi Uygulamalar | |
Ticari Pazarlama Uygulaması | 1 | Reckitt Hijyen | Reckitt Ticari Pazarlama Uygulaması |
2 | Unilever Food Solutions | UFS Dijital Görünürlük Stratejisi | |
3 | Reckitt Sağlık | Veet Men ile Alışkanlıklarını Değiştir | |
Satışta Teknoloji ve İnovasyon Uygulaması | 1 | Unilever | Algida Smart Cabinet |
2 | L’Oréal | Türkiye’de İlk Kez: Tek bir Marka Önderliğinde Canlı Yayında Alışveriş! | |
3 | Unilever | Unilever Digital-Loan&Pay | |
Satışta Kadının Güçlenmesi | 1 | Unilever | Unilever Satışta Cinsiyet Eşitliği |
2 | Shell Türkiye | Shell’de Kadın Enerjisi | |
2 | Beko | Beko 100 Kadın Bayi | |
3 | Koton | Koton El Emeği Koleksiyonu | |
Müşteri Deneyimi | 1 | CarrefourSA | Voice of Customer |
2 | Multinet Up | Dijital Müşteri Temsilci Takımı | |
3 | Petrol Ofisi | Yenilenen Petrol Ofisi Sadakat Programı | |
Satışın Dijitalleşmesine Katkı Yapan Teknoloji İş Ortağı | 1 | eStar Global | Yıldız Holding Dijital Dönüşüm Projesi |
2 | Unilever | Unilever Robots in Sales | |
3 | Maptriks | Maptriks Akıllı Sipariş Servisi | |
Kanal Geliştirme | 1 | Unilever Food Solutions | Gıda Üreticisi İş Geliştirme Modeli |
2 | Shell Türkiye | Akaryakıt Premium Market Kanalında Güçlü Büyüme | |
3 | Baumit | “Mimari Satış Kanalı” Oluşturulması | |
Omni Channel | 1 | Unilever | Unilever Home Care Ramazan İşbirliği |
2 | Defacto | Darkstore Projesi | |
3 | L’Oréal | Güzellikte Omni-Channel Dönüşüm Liderliği: Maybelline NY Press Play |
Profesyonellerin ve Gençlerin En Çok Çalışmak İstediği Şirketler
1 | Unilever | 6 | Getir |
2 | HSBC | 7 | Coca Cola İçecek |
3 | Shell | 8 | Unilever Food Solutions |
4 | Pegasus Airlines | 9 | L’Oréal |
5 | Anadolu Efes | 10 | Otokoç Otomotiv |
Profesyonellerin ve Gençlerin En Çok Çalışmak İstediği Şirketler (Sektör Bazlı)
Hızlı Tüketim (FMCG) | Unilever, Anadolu Efes, Coca Cola İçecek |
Hizmet | Otokoç, DHL Supply Chain, I-AM |
Finans ve Ödeme Sistemleri | HSBC, Multinet Up, Sodexo |
Sağlık | Bayer, Reckitt Sağlık, Daiichi Sankyo |
Enerji | Shell, Castrol, Solarçatı |
Perakende | Defacto, MediaMarkt, CarrefourSA |
Turizm ve Ağırlama | Pegasus Airlines, Gezinomi, Divan |
Yapı & İnşaat | Borusan CAT, Hilti, Baumit |
Teknoloji | Getir, SabancıDx, Hitit |