Sosyal Medya

Ne? Nasıl yapılır?

SEO ve Hedef Kitle Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Her bir SEO girişimindeki nihai hedefin belli bir topluluğa ulaşmak olduğunu söylesek, pek de abartmış olmayız. Yani optimizasyon alanındaki temel soru, "Kimin için?", diye özetlenebilir.

SEO ve Hedef Kitle Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Hedef kitle, SEO uygulamalarının kilit noktası olarak tanımlanabilir. Her bir SEO girişimindeki nihai hedefin belli bir topluluğa ulaşmak olduğunu söylesek, pek de abartmış olmayız. Yani optimizasyon alanındaki temel soru, “Kimin için?”, diye özetlenebilir. Dolayısıyla da bugünkü yazımızı SEO hedef kitle çalışmalarına ayırmaya karar verdik.

Web Sitenizdeki Mevcut Ziyaretçi Özelliklerini Belirlemek

SEO uygulayıcısı olarak en önemli amaçlarınızdan biri, trafiğinizi artırmaktır. Bu nedenle sitenizin halihazırda kimler tarafından ziyaret edildiğini, içeriğinizin en çok hangi kullanıcı profillerinin ilgisini çektiğini bilmeniz gerekir. Nasıl mı? Bu konuda size yardımcı olabilecek en bilindik araçlardan biri Google Analytics’tir. Hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Demografi ve İlgi Alanları raporlarını etkinleştirip ilgili verilere ulaşabilirsiniz. Site ziyaretçilerinizin yaş, cinsiyet, coğrafi konum, ilgi alanları gibi özelliklerini inceleyip not edin. Bu bilgiler ışığında, hedef kitlenizin eğilimleriyle daha uyumlu anahtar kelimeler belirleyebilir, gerekirse web sitenizin başka bileşenlerini de yeniden yapılandırabilirsiniz. Bir profesyonel SEO ajansı olarak hizmet veriyorsanız, bu yöntemi genişleterek her bir müşterinizin performans analizi için kullanmanız gerekecektir.

SEO ve Hedef Kitle Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelimelerin Demografik Bağlantılarını Ortaya Çıkarmak

Anahtar kelime demişken, SEO kapsamında kullandıklarınızın popülerliğini ve tam olarak hangi kullanıcı gruplarıyla bağdaştığını da sorgulamanız gerekir. Markanız veya faaliyetleriniz için en sık kullandığınız 3 ila 5 anahtar kelimeyi Google Trends’te inceleyin. Diyet bisküvi üreten bir firma olduğunuzu varsayalım. Trends’in arama motoruna diyet bisküvi terimlerini girip İstanbul bölgesi için son 5 yılın eğilimlerine göz attığımızda, genellikle bahar ayları ve yaz başlangıcında artan bir ilgi olduğunu görmekteyiz. Bunun nedeni, söz konusu dönemlerde birçok insanın kilo verme veya daha hafif beslenme isteği olabilir. Dolayısıyla da o aylarda diyet bisküvi satışlarının daha fazla olması beklenebilir. Sık aratılan bağlantılı kelimelerden biriyse kalori. Kısacası, bu tür verilerden yola çıkarak site içeriğinizi örneğin mevsimsel olarak güncelleyebilirsiniz. Yine aynı biçimde, bağlantılı kelimelere olan ilgiyi ölçerek işinize yarayacak olanlara sitenizde daha fazla yer verebilirsiniz. Dahası, verdiğimiz İstanbul örneğinde olduğu gibi, farklı coğrafi konumlara göre arama yapıp bölgesel kitle tercihlerini öğrenebilirsiniz.

SEO ve Hedef Kitle Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Anket Oluşturmak

Doğru yapıldığı zaman anket, en etkili bilgi toplama araçlarından biri haline gelebilir. Kısa ve öz biçimde hazırladığınız anketler sayesinde doğrudan hedef kitlenizin kendisine ulaşabilir, deyim yerindeyse nabzını tutabilirsiniz. Bunları e-posta listeniz veya sosyal medya hesabınız aracılığıyla dağıtabilirsiniz. Katılımcıların fazla vaktini almamaya özen göstererek gereksinim, beklenti, ilgi alanları, internette arama alışkanlıkları gibi değişkenler hakkında küçük bir soru listesi sunabilirsiniz. Anket sonuçları, hedef kitlenizin genel yapısıyla ilgili ipuçları vererek anahtar kelime ve konu seçimiyle ilgili size yardımcı olacaktır.

Rekabet Analizi Yapmak

Rekabet analizi yapmanın birden fazla yolu olsa da bizce en hızlı yöntem, arama motoru sonuç sayfalarını incelemektir. Kendi alanınızla ilgili olarak belirlediğiniz ve içeriğinize dahil etmeyi planladığınız anahtar kelimeleri arama motoruna girin. Sonuçlarda en üst sıralarda yer alan web sitelerini dikkatlice gözden geçirin. Onların başvurduğu, fakat sizin henüz kullanmamış olduğunuz taktikler var mı? Yazılarını nasıl formüle ediyorlar ve bunların içerisindeki terimleri nasıl harmanlıyorlar? Müşterilerinin ve/veya iş ortaklarının en belirgin özellikleri hangileri? Bu soruların yanıtlarını bulmaya çalışın.

Sosyal Medya Analiz Araçlarını Kullanmak

Hedef kitlenizi daha yakından tanıyabileceğiniz ortamlar arasında sosyal medya platformlarını da es geçmeyin. Facebook Insights, Twitter Analytics, YouTube Analytics vb. veri analizi araçları sayesinde kullanıcılarla ilgili öne çıkan eğilim ve alışkanlıklar hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Sayfa ve içeriklerinizle ilintili istatistikler, SEO uygulamalarınıza yön vermenizi sağlar. En tatmin edici sonuçları gözlemlediğiniz sosyal medya etkinlik ve kampanyalarınızı daha sistemli biçimde kullanmaya başlayabilirsiniz. Takipçi ve ziyaretçilerinizin beğeni, yorum vb. etkileşimleri, temel performans göstergeleri olarak kabul edilir. Bunları dikkate almanın, dönüşüm oranınız gibi metrikler üzerinde olumlu etkileri olacaktır. https://www.dopinger.com/tr sitesinde SEO stratejileriniz için gerek duyacağınız bütün araçları bulabilirsiniz.

SEO ve Hedef Kitle: Ayrılmaz Bir İkili

Bu yazıda, hedef kitle çalışmaları kapsamında kullanabileceğiniz başlıca araçları sıralamış olduk. Hangilerini kullanacak olursanız olun, en önemli başarı koşulunun hedef kitlenizi olabildiğince ayrıntılı biçimde tanımak olduğu, su götürmez bir gerçektir. Veri toplama ve analiz araçlarını doğru kullandığınız takdirde, SEO uygulamalarınızı daha işlevsel ve piyasayla uyumlu hale getirebilirsiniz.