Shipink: En Uygun Kargo Firmasını Bulmanızı Sağlayan Platform
En son ne zaman kargo gönderdiniz? Hatta belki e-ticaret yapıyorsunuz ve her gün gönderiyorsunuz. Peki fiyatlardan memnun musunuz? Bir diğer konu, aldığınız hizmet, ondan memnun musunuz? Muhtemelen bu 2 sorunun cevabı da hayır. İşte Shipink bu sorulara verdiğiniz cevabı değiştirmek için yola çıkmış bir girişim.
Her gün 6 milyonun üzerinde e-ticaret gönderisi kargo ile taşınıyor, ve bu sayı pandemiyle birlikte daha da hızlanarak artıyor. Ancak bu kadar büyüyen bir sektör olmasına rağmen sektörel bazı sorunlar halen çözülebilmiş değil. Geleneksel kargo firmaları genellikle müşteri memnuniyeti tarafında sorun yaşarken, yenilikçi bir çok kargo firması ise yaygın kullanım alanı bulamadığı için, bir çoğundan haberdar bile değiliz.
Kasım 2021’de hayata geçirilen Shipink, geliştirmiş olduğu API ve kontrol paneli üzerinden dünya çapında kargo gönderimi yapılmasını sağlıyor. TİM-TEB Girişim Evi aracılığıyla Tübitak BİGG desteği alarak Teknopark İstanbul’un kuluçka merkezi olan Cube Incubation’da kurulmuş bir teknoloji şirketidir.
Shipink, bu sorunları tüm kargo firmalarını rekabetçi bir ortamda bir araya getirerek ve teknolojik eksiklikleri kendisi tamamlayarak çözmeyi hedefliyor. Platform, tüm kargo aktörlerini (kargo şirketleri, lojistik şirketleri, b2b depo çözümleri ve e-ticaret şirketleri) tek bir çatı altında birleştiriyor. Bu sayede, kargo sektöründe işlemler daha hızlı ve verimli hale gelir. Ayrıca, platform sayesinde e-ticaret şirketleri de kargo takibini ve teslimatlarını kolayca yapabiliyor. Müşteriler ise tüm bu süreçte doğru bilgilendiriliyor, kolayca takip edebiliyor ve süreç sonucunda geri bildirim yaparak tüm operasyonun iyileşmesine katkı sağlıyor.
Oytun Yüksel, Engin Kartal ve Serkan Akgöz tarafından kurulan Shipink ile birlikte kullanıcılar, Shopify, WooCommerce, Opencart ve Wix üzerindeki satış kanallarını bağlayarak siparişleri tek bir panele bağlar. Bu sayede, Shipink’e entegre olan tüm kargo firmaları, tüm bu satış kanalları ile entegre hale gelmiş olur ve e-ticaret şirketleri tarafından kolayca kullanılabilir.
Gelecek hedeflerini “2023 yılında Türkiye pazar lideri olmayı, 2024 yılında ise Türkiye’nin ihracatına anlamlı katkı sağlayan ve dünyada adından söz ettiren bir girişim olmayı hedefliyoruz” şeklinde açıklayan ve hali hazırda bir kaç hazır e-ticaret altyapısında gizli kahraman olarak kullanılan ve isteyen e-ticaret firmalarının da bire bir çalışarak kullanabileceği Shipink’e, Türkiye’de rakibi olmayan ancak globalde Shippo ve Sendcloud gibi unicorn’lar bulunan bu pazarda başarılar diliyoruz.