Şirket Kurduktan Sonra Dijital Varlıklarınızı Oluşturdunuz Mu?
Şirketinizi kurdunuz. Şimdi sıra geldi dijital dünyadaki varlıklarınızı belirlemeye…
Öncelikle dijital varlık kavramını basit şekilde açıklayarak bu konuda bilgisi olmayanları kısaca bilgilendirelim.
Dijital varlık, işletmenizin varlığını çevrimiçi olarak sürdürdüğünüz platformlardır diyebiliriz. Yaygın dijital varlık örneklerinden bazıları aşağıdaki şekildedir:
1. Web Sitesi
Kullandığınız dijital pazarlama bileşenleri hedef kitlenizi web sitenize yönlendirir ve sitenizin potansiyel müşteriler üzerinde olumlu bir izlenim bırakmasını sağlar. Bir müşterinin ilk izleniminin yaklaşık yüzde 95’i web tasarımı ile ilgilidir, bu nedenle web sitesi en önemli dijital varlığınızdır.
Örneğin, siteniz 90’lardan kalma gibi görünüyorsa veya yüklenmesi çok uzun sürüyorsa, büyük olasılıkla ziyaretçileriniz hemen sitenizden çıkmak isteyecektir. İnsanların sitenizle ilgilenmesini ve etkileşimde kalmasını sağlamak için markanızı yansıtan ve insanların ihtiyaç duydukları bilgileri bulmasını kolaylaştıran özel bir tasarım kullanmanız gerekir. Sitenizin en yüksek hızlarda yüklenmesini sağlamanın yanı sıra, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve potansiyel müşterilerin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırmak için site içi gezinmeyi de basit hale getirmesi gerekir.
Tabii web sitenizi kurmadan önce atmanız gereken ilk adım bir alan adı yani domain satın almak olmalıdır.
Peki nereden domain alabilirim derseniz, Türkiye’nin, en popüler alan adı kayıt kuruluşlarından biri olarak kabul edilen Atak Domain’den;.com, .net, .org vb. aklınıza gelebilecek tüm domain uzantıları ile alan adınızı tescil https://www.atakdomain.com/domain-sorgulama ettirebilirsiniz.
Atak Domain ile bir alan adı kaydettiğinizde; alan adınızın kimlik bilgilerini ücretsiz olarak saklayabileceğiniz “Ücretsiz Whois Gizleme”, A kaydı, name server Kaydı, MX kaydı gibi işlemleri ücretsiz olarak yapabileceğiniz “Ücretsiz DNS Yönetimi”, domain adresinizi farklı bir domain adresine ücretsiz yönlendirebileceğiniz “Ücretsiz Yönlendirme”, alan adınızı olası izinsiz transferlere karşı ücretsiz kilitleyebileceğiniz “Ücretsiz Domain Kilidi” ve alan adınızı Atak Domain’deki farklı hesaba ücretsiz transfer edebileceğiniz “Ücretsiz İç Transfer” gibi ücretsiz hizmetler de sunar.
Ayrıca Atak Domain ile alan adı kaydının yanı sıra, aynı zamanda hosting, hazır site, e-posta, SSL ve satılık domain gibi hizmetlerden de yararlanabilirsiniz.
2. Sosyal Medya Hesapları
Potansiyel müşteriniz sizi web sitenizde aradıktan sonra genellikle sosyal medya platformlarında olup olmadığınızı kontrol etmek ister. Çünkü Instagram, Facebook, LinkedIn ve TikTok gibi sosyal medya platformları, işletmelerin en önemli dijital varlıklarından biridir ve pazarlamacıların beklentilerine sayısız yolla ulaşmalarını sağlar.
İlk olarak, her yerde görünür olmak ve dijital varlığınızı güçlendirmek için bu platformları kullanabilirsiniz.
Ayrıca pazarlama ekipleri ücretli reklamları ve sponsorlu içeriği daha fazla kişiye göstermek için de bu kanalları kullanabilir. Her platform, pazarlama ekiplerinin kullanıcılarını segmentlere ayırarak ücretli reklam kampanyaları oluşturmasına ve bu reklamların hedef kitlelere ulaştırılmasını sağlar. Her sosyal medya ağı farklı olsa da, çoğu; konuma, iş unvanına, ilgi alanlarına, yaşa vb. dayalı olarak reklam yerleştirilmesine olanak tanıyan yetenekler sunar.
Sosyal medya aynı zamanda ürün veya hizmetleri organik olarak takipçilerinize tanıtmanın ve tüketicilerle etkileşim kurmanın da harika bir yoludur. Onlarla sosyal medyada etkileşim kurmak veya müşteri hizmetleri odaklı soruları yanıtlamak; markayla sürekli etkileşim sağlamalarını, olumlu deneyimleri ve müşteri sadakatini geliştirmenin harika bir yoludur.
3. Google Business
Google Business, işletmelerin Google Arama ve Google Haritalar’da nasıl göründüklerini kontrol etmelerini sağlayan ücretsiz bir platformdur. Tüketiciler için Google’a güçlü bir temas noktası olarak hizmet eder ve tüketicilerin işletmeniz hakkındaki ayrıntıları ve tüketici incelemelerini görmesini sağlar. Ayrıca doğrudan arama ve rezervasyon yapmanıza da izin verirken bilgi almayı ve sık sorulan soruları bulmalarını da sağlar.
Geçtiğimiz günlerde Google, Google Business‘ın faydasını ve gücünü artırmak için bu platforma çeşitli işlevler ekledi. Bu sayede artık müşteriler istedikleri işletmeleri Google’da takip edebilecek. Siz de, Google Arama terimlerinin en üst sıralarında yer alan “Yakınımda” aramaları ile işletmenize gelen bu trafiği potansiyel müşterilere dönüştürebileceksiniz.
Yerel SEO genellikle gözden kaçırılan bir şey olsa da, Google Business, bunu düzeltmek ve dijital varlığınızı sosyal medyanın dışına genişletmek için yola çıkan bir araçtır.
En iyi yanı, bir “Google İşletme” profili oluşturmak için bir web sitesine ihtiyacınız olmamasıdır, ancak bir web siteniz varsa, bu, platformunuza gelen trafiği çekmenin önemli bir yoludur.
Araç sadece küçük işletmeler için değil, büyük işletmelerin kullanımı için de uygundur. Birden çok şubeniz varsa, birden fazla konum ayarlayabilmenize ve bilgilerinizi özelleştirebilmenize olanak tanır.
Fiziksel bir lokasyonunuz yoksa hizmet bölgeleri/ülkeler kurabilirsiniz, böylece insanlar hangi ülkelere hizmet ettiğinizi bilir.
Fiziksel bir konumunuz varsa ve işletmeniz bir şehre veya ülkeye hizmet veriyorsa, profilinizi her iki bilgiyi de gösterecek şekilde ayarlayabilirsiniz.
4. Google Haritalar
Google’da en çok yapılan aramalardan biri, genellikle “Yakınımdaki Restoranlar” gibi görünen “Yakınımdaki” aramalarıdır. Google’ın işletmenizi aramalarda ve haritalarda öne çıkarabilmesi için işletmenizin Google Business’ta listelenmesi gerekir.
Google, yerel arama yapan 2 kişiden 1’inin o mağazayı aynı gün ziyaret ettiğini ve “Yakınımda” araması yapan kişilerin %76’sının o işletmeyi bir gün içinde ziyaret ettiğini söylüyor.
Google, işletmenizin aktif olduğunu, güncellemeler yayınladığını, çalışma saatlerinizi ve hizmetlerinizi listelediğini ve yeni incelemeler yaptığını gördüğünde, o işletme ile insanları gerçekten iletişime geçirme olasılıkları daha yüksektir.