Şubat 26, 2025

Stellantis ve Mistral AI Stratejik Ortaklığını Güçlendiriyor!

Stellantis ve Mistral AI Stratejik Ortaklığını Güçlendiriyor!

 

Stellantis ve Mistral AI, Müşteri Deneyimi, Araç Geliştirme ve Üretim Projeleri İçin Kolları Sıvadı!

 

Otomotivin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis ve Mistral AI, bir yıldan uzun süredir araç mühendisliği, filo veri analizi, şirket içi araç satışları ve üretim alanlarındaki yapay zeka destekli projeler üzerinde birlikte çalışıyor. Mistral AI’nın büyük dil modellerindeki (LLM’ler*) uzmanlığı, Stellantis’in ürün memnuniyetini, üretim kalitesini artırmak ve aynı zamanda ürün geliştirme sürelerini kısaltmak için büyük veri kümelerini hızlı bir şekilde analiz etmeye yardımcı oluyor. En güncel girişim olarak yeni nesil yapay zeka destekli araç içi asistan, sürücüler için sesle etkinleştirilen bir kullanıcı kılavuzu görevi görerek, konuşmaya dayalı etkileşimleri mümkün kılıyor. Bu iş birliği, Stellantis’in verimliliği, uyarlanabilirliği ve müşteri odaklı inovasyonunu hızlandırmaya yardımcı olmak için yapay zekadaki en son gelişmeleri hızla benimseme yaklaşımını gözler önüne seriyor.

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V. ve Mistral AI, araç mühendisliğinden araç içi deneyimine kadar birçok alanda yapay zekayı (AI) entegre etmek için stratejik iş birliklerini derinleştiriyor. Bu ortaklık, yapay Zekayı Stellantis bünyesindeki birçok sisteme ve uygulamaya dahil etmek, veri analizini iyileştirmek ve müşteri etkileşimini geliştirmek için Mistral AI’nın büyük dil modelleri (LLM) ve yapay zeka odaklı otomasyon konusundaki uzmanlığından yararlanıyor. Ortaklık kapsamındaki en güncel girişim, sürücülere gerçek zamanlı, sohbet tabanlı destek sağlamak üzere tasarlanan gelişmiş bir araç içi asistan. Söz konusu çözüm, müşteri memnuniyetini, ürün geliştirmeyi, üretim verimliliğini artırmayı amaçlayan ve bir yıldan uzun süredir devam eden ortak yapay zeka odaklı projelerin üzerine inşa edildi.

* LLM: Large Language Models veya Türkçe ifade edecek olursak Büyük Dil Modelleri isminden de anlaşıldığı üzere büyük veri kümelerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak metni ve diğer içerik biçimlerini tanıyabilen, özetleyebilen, tercüme edebilen, çıkarım yapabilen ve yeni içerikler oluşturabilen bir derin öğrenme algoritmasıdır.

 

Yapay zeka ile araç içi deneyimi daha da gelişecek!

Stellantis ve Mistral AI, birlikte sürücülerin araçlarıyla doğal dil kullanarak etkileşime girmelerini sağlayan yapay zeka destekli bir araç içi asistanın geliştirilmesi üzerinde çalışıyor. Asistan, gerçek zamanlı, sesle etkinleşen bir kullanıcı kılavuzu işlevi görüyor. Müşteriler, bu araç içi deneyimi ile araç özellikleri, sorun giderme veya uyarı mesajları hakkında soru sorabilecek veya sohbet tarzında bir etkileşim yoluyla anında rehberlik alabilecekler. Bu asistan, sorunsuz ve sezgisel bir deneyim sunarak sürekli olarak güncellenecek ve Stellantis markalarının modellerine uyarlanabilecek.

Stellantis genelinde yapay zeka destekli yenilikçi çözümler!

Stellantis ve Mistral AI, araç içi asistan dışında, yapay zeka destekli farklı  girişimleri de araştırıyor:

Malzeme Listesi (BOM*) Akıllı Veri: Stellantis’e özel yapay zeka destekli bir araç, karmaşık parça veritabanlarının analizini kolaylaştırıyor. Mistral AI tarafından desteklenen bir sohbet botu, şirketin ürün verileriyle etkileşime girerek mühendislerin parça seçimlerini belirlemesine, karşılaştırmasına ve optimize etmesine yardımcı oluyor. Böylece küresel ölçekte yeniden kullanım ve verimlilik en üst düzeye çıkarılıyor.

* BOM: Malzeme Listesi veya Bill of materials (BOM), üretim süreçlerinde kullanılan ve bitmiş bir ürünü bir araya getirmek için gereken bileşenlerin, malzemelerin ve yarı mamul ürünlerin tam listesini detaylandıran temel bir bilgi kaynağıdır.

  • Araç Geri Bildirim Veri Analizi: Yapay zeka, geliştirme filolarından ve anketlerden gelen verilerin işlenmesini otomatikleştirerek, eğilimleri ve düzeltici eylemleri hızla belirliyor, ürün kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırıyor.
  • “Club Stellantis” Sanal Asistan: Fransa’daki Stellantis çalışanlarına şirket araçları satın alma konusunda yardımcı olan bir sohbet robotu. Bu araç, şirketin hizmeti diğer Avrupa ülkelerine de yayma hedefi göz önünde bulundurularak, birden fazla dilde sorguları ele almak üzere optimize edildi.
  • Yapay Zeka Destekli Anomali Algılama: Stellantis, üretim hatalarını gerçek zamanlı olarak tespit etmek için Mistral AI’nın uç bilgi işlem modellerini değerlendiriyor ve operatörlerin bileşenler piyasaya sürülmeden önce düzeltici eylemlerde bulunmasına olanak tanıyarak kalite kontrolünü ve verimliliği artırıyor.

 

Yapay zekanın potansiyelini araştırıyoruz!

Yapay zeka alanında birçok oyuncu olduğunu söyleyen Stellantis Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic,

“Özellikle Mistral AI ile ortaklık kurmaktan mutluluk duyuyoruz çünkü bu şirket hızlı bir şekilde adapte olma ve son derece iş birlikçi bir şekilde anlamlı sonuçlar elde etme gibi güçlü bir yöne sahip. Birlikte, ürün ve müşteri deneyimimizi geliştirmek ve gerçek anlamda fayda sağlamak üzere yapay zekanın farklı alanlardaki potansiyelini araştırıyoruz” dedi. Mistral AI CEO’su ve Kurucu Ortağı Arthur Mensch ise şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu ortaklık, GenAI’yi daha erişilebilir ve değerli hale getirme taahhüdümüzde önemli bir adım. Stellantis’in teknolojiye yönelik cesur yaklaşımı ve gelişmiş yapay zekayı gerçek dünyadaki sürüş deneyimine entegre etme konusundaki becerisi, Mistral AI’nın çok yönlü çözümlerinin mobiliteyi nasıl yeniden icat edebileceğini ve mühendislere çalışmalarında nasıl destek olabileceğini göstermek için ideal bir ortak haline getiriyor.”

Stellantis, yapay zekayı birden fazla temas noktasında kullanarak, ürünlerini,  müşteri ve çalışan deneyimini iyileştiren yenilikçi, veri odaklı çözümler geliştirme konusundaki kararlılığını vurguluyor.