Süper eğlence uygulaması Kaave’nin çıkış hikâyesi de kendisi kadar eğlenceli!
Fala inanma, falsızda kalma derler ya! işte Türk kahvesinin vazgeçilmez etkinliğini, yapay zeka ile birleştiren ilk ve tek uygulama olan Kaave’nin kuruluş hikayesini, uygulamanın kurucu ortağı Sayın Selin Sağol Sade ile konuşma fırsatı bulduk, kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.
Hemen hatırlatayım, bayram tatili süresi boyunca 14 milyon kahve falı, astroloji ve tarot yorumlayan Kaave, içeriğindeki oyunlarla da kullanıcılarının hem eğlenmesini hem de kazanmasını sağladı. Bu özelliğiyle de uygulama sadece “FAL” bakmaktan ibaret olmadığını kanıtladı. Türkiye başta olmak üzere Orta Doğu ülkeleri, Amerika, Almanya ve Hollanda’da aktif kullanılan süper eğlence uygulaması Kaave’nin çıkış hikayesi de kendisi kadar eğlenceli… Merak edenler için sohbete başlıyoruz…
Mobil dünyada yapay zekâya insan önsezisini kazandıran ilk ve tek uygulama olarak Kaave’nin nasıl ortaya çıktığını ve yolculuğunu anlatabilir misiniz?
Süper eğlence uygulaması Kaave’nin çıkış hikâyesi de kendisi kadar eğlenceli. Kültürümüzde oldukça köklü bir yere sahip bol köpüklü, dumanı üstünde Türk kahvesinin tüketilmesinin ardından her an her yerde fal baktırabilme fikri bizi harekete geçirdi. Uygulamanın 2011 yılına uzanan öyküsü ben ve eşim Burç Sade’nin yurt dışında katıldığımız bir toplantı sonrası kahve içmemizin ardından başladı. Keyifle içilen kahve sonrası fal baktırmaya niyetlendik ancak fal yorumlayacak kimseyi bulamadık. Bu gereksinimden yola çıkarak kısa bir süre sonra ‘Kaave Falı’ uygulamasını yaratmaya karar verdik. O gün uygulamanın fikri ortaya çıktı. Benim sanat geçmişim ile eşim Burç Sade’nin IT alanındaki tecrübesi bir araya geldi. Yazılımın her adımını birlikte ve keyifle çalışarak yarattık. Aynı yıl içinde de Didilabs BV şirketini kurarak, Kaave’yi hayata geçirip kullanıcıların beğenisine sunduk. O günden bu yana kullanıcıların eğlence keyfini artıran uygulamamız sürekli gelişiyor. Gelişmiş yapay zeka ve canlı yorumcular ile desteklenen ilk ve tek süper eğlence uygulaması ile kullanıcılara keyifli anlar yaşıyoruz.
Markanızın dünden bugüne yolcuğunda günümüzde vurgulamak istediğiniz yönleriniz neler?
Bugüne dair özellikle vurgulamak istediğimiz noktalar şöyle; 2021’de dijital ürünlerin yanında fiziksel ürünler ile e-ticarete başladık. 2022’de süper eğlence uygulaması haline geldik. Yine 2022’de Kaave içine oyun ekledik bu sayede kullanıcıların uygulama içinde keyifle geçirdiği süre arttı. Bu sene ise lifestyle öğeler ekledik. Böylece lifestyle + entertainment uygulaması haline geldik.
Süper eğlence uygulaması Kaave iş birlikleri ile de adından söz ettiriyor. Bu alandaki aksiyonlarınızı anlatır mısınız?
Kullanıcılarımızdan gelen talepler üzerine farklı platformlardan da etkileşim kurmaya devam ediyoruz. 2021 yılında uygulamanın simgesi Falcı Bacı’nın kahve fincanı takımını, burçlara özel altın kaplama burç kolyelerini ve mobil uygulamada geçerli dijital kredi satışını e-ticarete taşıdık. Falcı Bacı logolu fincan takımına Trendyol, Amazon ve Hepsiburada mağazalarından ulaşılabiliyor. Uygulamada avantaj sağlayacak dijital kredilere ise N11, Etsy ve Hepsiburada’da dijital ürünler kategorisinden erişilebiliyor. Uygulamamız her yeni gün daha da zengin bir içerikle kahve severlerin karşısına çıkıyor. Geçtiğimiz yıl, uygulamaya Esmeralda karakteri ve özel hazırlanmış tarot destesi dahil edildi. Yine yeniliklerden olan Papatya Falı yorum türü ile eğlence çıtası yükseldi. Son olarak Kaave’nin tasarımı ve basımını üstlendiği tarot kartlarının Türkçe ve İngilizce versiyonları hazırlanarak Türkiye’de ve globalde satışa sunuldu. Fiziksel ürünlerimizle 11 ülke 53 şehirde binlerce kullanıcıyla buluştuk.
Girişiminizin kısa sürede milyonlara ulaşmasındaki faktörleri öğrenebilir miyiz?
Süper eğlence uygulaması vizyonu ile uygulamamız 10 yıldan kısa bir sürede 85 milyondan fazla indirilerek ödüllendirildi ve 6 dilde 2.5 milyardan fazla fal gönderimine ulaştı. 2022 yılında da eğlence kategorisinde dünyanın her yerinde en çok tercih edilen uygulama oldu. Android, iOS ve Huawei platformlarında 50’den fazla ülkede aylık 7 milyon aktif kullanıcı tarafından tercih edilen Kaave, geçtiğimiz yıl 25 milyondan fazla kez indirilerek başarısını kanıtladı. 2022’de yenilikleriyle birlikte uygulama üzerinden 900 milyon fal gönderimine ulaştık. Yeni dönemde hız kesmeden yeni özellikler ekleyerek 2023 yılını 1 milyardan fazla fal yorumlayarak kapatmayı amaçlıyoruz. İş fikrimizi başarıya taşıyan sürecin; gerek tasarım ve uygulama konsepti gerekse ürün aşamasında yaratıcılığı ön plana çıkarma fikri olduğunu söyleyebilirim. Dolayısıyla en başından beri kullanıcıların başka yerde bulamayacağı özgün içerikler tasarlıyoruz. Gelişmiş yapay zekâ ve gerçek yorumcuların bir arada olduğu tek uygulama olan Kaave’de yorum yapan karakterler ön planda tutuluyor. Yorumcuların her birinin ayrı hedef kitlesi, ayrı iletişim tarzı ve farklı moda anlayışı bulunuyor. Kullanıcılar 8 farklı karakterden birini seçerek onu favori olarak benimsiyor.
Kaave’ye Türkiye dışında en çok hangi ülkelerden talep var?
Android, iOS ve Huawei platformlarında 50’den fazla ülkeden her gün aktif olarak uygulamayı kullanan üyemiz var. En çok aktif kullanıcımızın olduğu ülkeler Türkiye dışında Orta Doğu Ülkeleri, Amerika, Almanya ve Hollanda. Yorum talebi ise en fazla Türkçe dilinde geliyor. Ardından da Arapça, İngilizce ve Yunanca dillerinde yorum talepleri alıyoruz. Geçtiğimiz yıl, Kaave’yi her ülkeden ve kültürden kullanıcı ile bağlantı kurabilen, kullanıcıların günün her saati keyifli zaman geçirebileceği bir süper eğlence uygulaması haline getirmeyi başardık. 2023’te ise Ortadoğu’nun ardından Avrupa ve Amerika’da uygulamamızın bilinirliğini artırmayı hedefliyoruz.
Uygulamanızdaki son yeniliklerden bahseder misiniz?
2023 ajandamızda lifestyle öğeler, farklı kültürlere hitap edecek yeni fal ve falcı türleri bulunuyor. Bununla birlikte kullanıcılarımızı Olumlama kategorimizle buluşturduk. Ek olarak yakın zamanda üretici yapay zeka destekli rüya yorumları kategorisini ekledik. Geçtiğimiz yıl eklediğimiz Falcı Bacı’nın Bahçesi oyununda geçirilen süre 2 katına çıktı. Yine çok beğenilen Papatya Falı iOS’a ek olarak Android’e de eklendi. Günde 20 bin kullanıcı, papatya falı bakarak seviyor-sevmiyor dedi. Ayda 10 milyon kahve telvesinde gözüken sembol detaylı bir şekilde yorumlandı. Kullanıcılarımızın taleplerine göre yeniliklerimize hız kesmeden devam edeceğiz.