TEKNOLOJİK ÜRÜN ALIRKEN EN ÇOK YAPILAN BEŞ HATA
Yaklaşan Anneler Gününde veya sevgililer gününde, en sevdiklerinize veya kendinize teknolojik hediye mi almak istiyorsunuz?
O halde işin uzmanlarına kulak vermenizde fayda var. Teknolojik Ürün Alışverişi Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Yanlış model seçiminden, ihtiyaca uygun olmayan ürünlere kadar en çok yapılan beş hata ve teknoloji alışverişinde dikkat edilmesi gereken noktalar neler?
Günlük hayatın yoğunluğundan belki de kaçış olarak gördüğümüz alışveriş, kimi zaman yerini keyfe değil, mağduriyete bırakıyor. Özellikle kendimizi alışverişe kaptırarak, araştırma yapmadan aceleye getirdiğimiz teknoloji ürünleri sonrasında keyfimizi kaçırabiliyor. Peki, yanlış model seçiminden, ihtiyaca uygun olmayan ürünlere kadar en çok yapılan beş hata ve teknoloji alışverişinde dikkat edilmesi gereken noktalar neler?
Alışveriş yapmak hiç şüphesiz bir çoğumuz için keyifli bir aktivite. Çevremizi saran kampanyalar, cep telefonumuza düşen indirimler, kimi zaman bize özel tanımlanan hediye çekleri de bunu destekler nitelikte. Günlük hayatın stresini atmak, ihtiyaç listemizdeki eksikleri tamamlamak bazen de mağaza mağaza gezmek kafa dağıtarak rahatlamamızı sağlıyor.
Teknoloji Alışverişi Nasıl Yapılır?
Günlük hayatın yoğunluğundan belki de kaçış olarak gördüğümüz alışveriş, kimi zaman yerini keyfe değil mağduriyete bırakıyor. Özellikle kendimizi alışverişe kaptırarak, araştırma yapmadan alarak, aceleye getirdiğimiz teknoloji ürünleri keyfimizi kaçırabiliyor.
Yanlış model seçiminden, ihtiyaca uygun seçilmeyen ürüne kadar bazı detayların atlanması hevesle aldığımız ürünler sonrasında hayal kırıklığına neden olabiliyor.
Teknolojik ürün alışverişi yaparken çoğu tüketicinin çeşitli hatalar yaptığını dile getiren İstanbul Bilişim Genel Müdürü Levent Menteşe teknoloji alışverişinde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklıyor.
İşte Menteşe’ye göre teknoloji alışverişi yaparken en çok yapılan hatalar;
Teknolojik ürün satın alınırken önce ihtiyacın belirlenmesi, sonrasında da bu ihtiyaca uygun modelin seçilmesi gerekir. Doğru model seçimi sonrasında fiyat araştırılır ve satıcı firmaya karar verilir.
1- Ürünün sadece fiyatına bakmak
Tüketiciler genelde kafalarında belirledikleri ve ürüne biçtikleri belirli rakamlar üzerinden teknolojik ürün satın alıyorlar. Fiyata bakarken ürünün performansı, donanımı, teknik özelliklerini hep göz ardı ediyorlar.
Aldıktan bir süre sonra ürünün performansından şikâyet ediyorlar. Bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta bütçelerine uygun performansı yüksek ve ergonomik ürünlerin tercih edilmesi. Örneğin bir buzdolabı alırken enerji tasarrufu yapabilen A Plus ürünler, çamaşır makinesi alırken programlamalı ve fonksiyonlu ürünleri tercih etmeliler. Cep telefonlarında ise özellikle pil ömrü, hafıza, çekim kalitesi gibi özelliklere dikkat etmeliler.
2- Satıcı firmayı doğru seçmemek
Piyasada birçok firma var ve bu firmalar arasından güvenilir olanı seçmek gerekiyor. Bazı firmalar stoğunda olmayan ürünleri satışa çıkartıyor, satın alma işleminden sonra tedarik edilemeyen ürün tüketiciye ulaştırılamıyor ve müşteri aslında olmayan bir ürüne para veriyor. Fiyatı uygun diye bilinmeyen bir markayı tercih etmek teknoloji ürünü alırken en sık yapılan hatalardan.
3- Satış sonrası hizmetlere bakmamak
Ürünün fiyatını uygun, performansı iyi, ihtiyacınızı da görüyor peki satın aldıktan sonrası? Tüketiciler ürünün kargo süresinden güvenli teslimatına, garantisi süresinden iade aşamasına kadar satın alma sonrası hizmetlerinin tamamına bakmalılar. Bu bizim üzerinde durduğumuz en önemli konulardan biri. Ürünü satın aldıktan sonra sorun yaşamayı kimse istemez, bu süre zarfında tüketici ile iletişim kuracak, piyasa geçmişi olan ve kurumsallaşmış firmalar bu açıdan oldukça güvenilir.
4- İhtiyaca uygun doğru modeli seçememek
İhtiyaca uygun doğru modeli seçemeyen birçok tüketici var. Mutfağına sığmayan bulaşık makinesi modelini seçen, odasının yarısını kaplayacak televizyon modelini tercih edenler sonrasında pişman oluyorlar. Bir diğer örnek ise, doğru belirlemediği ihtiyaç sonrası yanlış modelde bir ürün alınması. Teknolojik ürünler çeşitlilik açısından ne kadar kafa karıştırıcı olsa da model seçerken mağaza çalışanlarından uzman desteği alınmalı.
5- Ürünü iyi araştırmamak
İhtiyaca uygun ürün ve model için detaylı bir araştırma yapılması gerekiyor. Araştırılmadan ve acele ile alınan ürünler sonrasında pişmanlık yaratıyor. İyi ve verimli bir alıverişten çok sorunlarla devam eden iade sancılı bir alışveriş süreci devreye giriyor. Bu noktada internet üzerinden detaylı bir araştırma yapılmasını öneriyoruz. Bu süreçte birçok internet sitesinde o ürünü deneyimlemiş kişilerin tavsiyeleri oldukça önemli.
Teknoloji Alışverişi Hataya Gelmez!