Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Teknoloji Sayesinde Konaklamada Misafir Deneyimi Tamamen Değişecek!

HPE Aruba ve global trend ajansı Foresight Factory’nin yeni tahminlerine göre, konaklama sektörünün geleceğinde beş ana konu söz sahibi olacak.

Teknoloji Sayesinde Konaklama Sektöründe Misafir Deneyimi Önümüzdeki On Yıl İçinde Baştan Aşağı Değişecek

HPE Aruba ve global trend ajansı Foresight Factory’nin yeni tahminlerine göre, konaklama sektörünün geleceğinde beş ana konu söz sahibi olacak.

Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi Aruba’nın düzenlediği yeni çalışma, kriz halinden çıkmaya çalışan konaklama sektöründeki işletmelerin önümüzdeki on yıl boyunca öncül bir şekilde teknolojiden faydalanması durumunda, misafir deneyimlerini tam manasıyla geliştirebileceğini gösteriyor.

Kritik teknoloji çözümlerini benimsemenin hayatta kalmakta ne kadar önemli olduğunu gösteren ve dijital dönüşümü teşvik eden birkaç yılın ardından, kesintisiz çalışan dijital öncelikli deneyimler sunan oteller ve mekanların sayısında artış söz konusu. Fakat birebir insan ilişkileriyle yürüyen bir sektörün dijital teknolojilere bu derece bel bağlaması, bazı zorlukları da beraberinde getiriyor. Küresel trendleri takip eden ajans Forefight Factory’le çalışan Aruba, konaklama sektörünün değişen müşteri taleplerini karşılarken dijital ve fiziksel dünyalar arasında mükemmel bir denge kurma yolunda beş farklı yöntem sunuyor.

1.MİSAFİRLER SANAL ORTAMDA KARŞILANACAK

Dijital check-in ve biyometrik ödeme yöntemleri gibi halihazırda kullanılan temassız resepsiyon işlemlerinden gücünü alan konaklama sektöründeki işletmeler, misafirleri fiziksel olmasa bile sanal bir şekilde karşılayabilecekler. Artırılmış ve sanal gerçekliğin yanı sıra metaverse gibi inovatif teknolojiler kullanan şirketler, dünyanın her yerindeki “ziyaretçilerine” sanal ortamda kapılarını açabilecek.

 

2.MİSAFİRLERİN DENEYİMİ HENÜZ TESİSE GELMEDEN BAŞLAYACAK VE KONAKLAMALARI BİTTİKTEN SONRA DA DEVAM EDECEK
Fotoğraflara bakmayı ya da menüyü telefondan taratmayı unutun. Misafirler gelecekte tamamen interaktif ve kapsamlı dijital seçeneği denemeden hiçbir yere adım atmayacaklar. Sanal deneyim gerçek dünyanın tartışmasız öncülü haline geldikçe, şirketler de daha yaratıcı, detaylı ve kişiselleştirilmiş seçenekler sunmaya başlayacak. Aynı zamanda, misafir deneyiminin tamamlayıcı unsuru olarak konaklama sonrası hizmetler de verilecek.

 

3.MİSAFİR DENEYİMİ TOPLULUK ÜZERİNDEN ŞEKİLLENECEK

Konaklama sektöründeki işletmeler gelecekte, aynı ağ tarafından desteklenen ve etraflarındaki işletmelere tamamen bağlı topluluklara tam manasıyla bir misafir deneyimi sunacak. Veri paylaşımı yoluyla mekanlar, misafirlerin diğer mekanlardaki siparişlerine dayanarak yiyecek-içecek önerilerinde bulunabilecek ya da yerel bir etkinlik önerip, uygunluğunu otomatik olarak teyit edebilecek. Yerel topluluk uygulamaları ya da konum hizmetlerinden toplanan verilerle, misafirlerin mekanlarına varış saatini doğru bir şekilde takip etmeleri ve ‘sanal’ kuyruklar oluşturmaları mümkün kılınacak.

 

4.KONAKLAMA ŞİRKETLERİ MİSAFİRLERİNİN SÖZLÜ TALEPLERİNİN YANI SIRA, NASIL HİSSETTİKLERİNİ DE DİKKATE ALARAK HAREKET EDECEK

Henüz ne istediğini bilmeyen müşterilere ihtiyaçlarını önceden sunmak, en iyi müşteri hizmetidir. Gelecekte, otomatize edilmiş tesis dahilindeki sistemler ve biyometrik verilerle konaklama şirketleri misafirlerden gelen fiziksel sinyalleri anlayıp, buna göre tepki verebilecekler. Böylece tahmine dayalı yapay zeka teknolojileriyle ortamdaki müzik, ışık ya da koku ayarlanabilecek ya da misafirin açlık durumuna göre ikramda bulunulabilecek.

 

5.KONAKLAMA SEKTÖRÜNDEKİ İŞLETMELER MİSAFİRLERİNİ VERİLERLE BESLEMELİ

Konaklama sektöründeki işletmeler, teknolojiden yararlanarak seyahat seçiminde doğru tercihler yapıp yapmadıklarına dair endişelenen misafirlerin sayısı arttıkça veri paylaşımına daha açık olmalılar. Buna ek olarak çevre, sağlık ve etik farkındalığına sahip opsiyonlar sunmalılar. Aksi takdirde yeni işletmelere ve temkinli davranan rakiplerine işlerini kaptırabilirler.

Tottenham Hotspur’un CTO’su Sanjeev Katwa,

“Veriler ve içgörülerden güç alan kişiselleştirilmiş deneyimler, işletmelerin hizmet seviyelerini iyileştirmeye yarıyor. Benzer bir şekilde, yapay zeka ve tahmine dayalı modellemeyle işletmeler daha verimli hale gelecek, sürdürülebilir bir model ortaya çıkaracak ve istikrar sağlayacaklardır. Yeni nesil teknoloji sistemlerinin kullanımıyla otomasyonda yakalanacak bir üst seviye, işletmelere misafirlerin deneyimlerini anlama ve buna göre harekete geçme alanı yaratacak.” dedi.

Bu beklentileri karşılamak, toplanmış verileri hızlıca anlamlandırmayı ve buna göre müdahale etmeyi gerektiriyor. Bu yüzden sadece bağlanabilirliği sağlamak için Wi-Fi çözümlerini uygulamak yeterli olmayacaktır.

Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi Aruba’nın EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Morten Illum,

“Önümüzdeki on yılda fiziksel ve dijital dünyaları bir araya getirip müşteri deneyimini iyileştiren inovatif teknolojiler, konaklama sektöründe devrim niteliğinde olacak. Misafirler seyahatlerinde ne zaman, nerede ve nasıl etkileşimde bulunmayı isterlerse orada aynı düzeyde iyi tasarlanmış, kişiselleştirilmiş ve merak uyandıran etkileşimler görmek isteyecekler. Bu talepleri karşılamak ise verinin çok hızlı toplanarak buna göre yanıt vermeyi gerektirecektir. Bu yüzden de yalnızca bağlantı için Wi-Fi çözümlerini uygulamak yeterli olmayacaktır.” dedi.

“Başarıya giden yolda konaklama şirketleri yüksek performans gösteren, güvenli, güvenilir ve otomasyondan yararlanan bir ağ kullanmalılar. Böylece hem şu anki hem de geleceğin dijital inovasyonlarından yararlanarak, misafirleri şaşırtacak ve hoşlarına gidecek müşteri deneyimini sunabilirler.”