Sosyal Medya

Eğitim

tonguçWORKS, Dijital Eğitimde Türkiye’nin payını artırmayı hedefliyor

tonguçWORKS'ün İcra Kurulu Üyesi Tijen Armağan, öğrenimi destekleyen EdTech teknolojilerine daha fazla yatırım yaparak etki alanlarını artırmak istediklerini söylüyor.

tonguçWORKS, Dijital Eğitimde Türkiye’nin payını artırmayı hedefliyor

 

EdTech şirketi tonguçWORKS, dijital eğitim pazarında Türkiye’nin payını artırmayı hedefliyor.

Hızla değer kazanan dijital eğitim teknolojileri sektörünün 2030’da 348 milyar dolar değere ulaşması bekleniyor. Grand View Research’ün yaptığı bir araştırmaya göre, EdTech sektörü özellikle K-12 seviyesinde eğitime değer ve sürdürülebilirlik kazandırmak için geleceğin en önemli unsurlarından biri olarak konumlandırılıyor. 2014 yılından beri öğrenciler için eğitimin erişilebilirliği, sürdürülebilirliği ve geleceğe uyumlu bir yolculukta ilerlemesi amacıyla çalışan tonguçWORKS’ün İcra Kurulu Üyesi Tijen Armağan, öğrenimi destekleyen EdTech teknolojilerine daha fazla yatırım yaparak etki alanlarını artırmak istediklerini söylüyor.

Dünyanın en büyük pazar araştırması veri tabanlarından birini oluşturan Grand View Research’ün eğitim pazarı raporuna göre, 2022 yılında 123,4 milyar dolarlık değere ulaşan küresel dijital eğitim teknolojileri (EdTech) pazarı 2030’a kadar hızla büyüyerek 348,4 milyar dolarlık değere ulaşma potansiyeli taşıyor. Hızlı büyüme, internet ve bilişim teknolojilerinin yaygınlaşmasının yanı sıra uzaktan öğrenimin yaygınlaşması, EdTech içerik ve yazılımlarının kullanacağı donanımlarda yüksek satış oranları, EdTech çözümlerinin öğretmenlerin iş yükünü azaltmaktaki rolü ve öğrencilere olan kişisel ilgi kapsamında katacağı pozitif etkiye bağlanıyor.

Türkiye’de de hızla yaygınlaşan EdTech sektörü, akıllı sınıflar, öğretmen ve öğrenci deneyimi geliştiren yazılımlar, online eğitim içerikleri ile bireyler arasında yaygınlaşmış bir alışkanlık haline geldi. Kullanıcıların gerek kendi belirlediği zaman dilimlerinde gerekse kurumların belirlediği zaman aralığındaki online kurslara katılarak eğitim alması, ülkemizin rutin bir şekilde faydalandığı EdTech uygulamaları arasında bulunuyor.

“Eğitimin sürdürülebilir ve trendlere uyumlu olmasını sağlamayı hedefliyoruz”

2014 senesinden beri K-12 düzeyindeki öğrenciler için eğitim içerikleri üreten tonguçWORKS’ün İcra Kurulu Üyesi Tijen Armağan, Türkiye’de EdTech ekosistemi ile ilgili görüşlerini paylaştı;

“EdTech alanında içerik ve hizmet üretmek, kesintisiz ve kişisel durumlara duyarlı öğrenimi desteklemek anlamına geliyor. tonguçWORKS olarak  hedefimiz; eğitimin zamandan  ve mekandan bağımsız olarak alınabilmesi, sürdürülebilir olması ve küresel değişim trendlerine uyumlu olmasını sağlamak. Bu doğrultuda oluşturduğumuz sistemler ve deneyimimizle gençlerimizin eğitimine farklı kademelerde katkı sağlayabilmek bizim için büyük bir motivasyon kaynağı. Bugün tonguçAKADEMİ olarak YouTube’da toplam 18 kanalda 13 milyon aboneye, online eğitimde 3,5 milyon üyeye, TATS mobil uygulamamızda 3 milyonu aşkın öğrenciye hizmet veriyoruz. 2023 yılında, Türkiye’de ve küresel EdTech pazarında güvenilir bir isim olma hedefimiz doğrultusunda YouTube’daki 13 milyon abonemizi 15 milyona, web ve mobil uygulamamızdaki 6,5 milyon tekil kullanıcımızı 10 milyona ulaştırarak etki alanımızı artırmayı ve öğrenimi destekleyen teknolojilerimize daha fazla kişinin erişebilmesini hedefliyoruz.”

K-12 segmenti yüzde 40’lık payla pazara liderlik ediyor
EdTech teknolojileri; akıllı sınıflar, özel eğitim donanım satışları, sanal deney ve sanal gerçeklik ile öğrenim güçlendirme çözümleri, yapay zekâ destekli öğrenim analizi yazılımları, kişisel eğitim hizmetleri, öğretici içerik üretimi gibi birçok farklı alanı kapsıyor. Bu teknolojiler yalnızca çocukların öğrenim sürecine değil, yetişkinlerin kişisel gelişimine ve iş dünyasındaki eğitimlere de hizmet ediyor. Online eğitim teknolojilerinden herkes faydalanıyor olsa da ilkokul ve lise öğrenimini kapsayan K-12 segmenti yüzde 40’lık bir pay ile pazara liderlik ediyor. Araştırma, K-12 seviyesinde öğretmenlik yapan bireylerin çoğunun okullarda pratik, proje tabanlı çalışmaların entegrasyonu ile öğrencilerin matematik öğrenme becerilerini geliştirmek için oyunlaştırma girişimlerini desteklediğini belirtiyor. Buna ek olarak, sınıflarda eğitimi oyunlaştırarak bilgiyi daha kalıcı kılma hedefleri için EdTech sektörü çok önemli bir araç olarak öne çıkıyor.