Toyota’nın “KARTUŞ” prototipi hidrojeni taşınabilir hale getirdi!
Japon otomobil üreticisi Toyota, görünen o ki H2 – yani Hidrojen’nin uygulanabilir bir temiz enerji kaynağı olabileceğine hâlâ inanıyor.
Temiz bir enerji kaynağı olarak hidrojenle ilgili sayısız sorundan sadece biri, aşırı derecede patlayıcı olan bir gazı hareket ettirmek ve depolamanın son derece pahalı bir altyapı gerektirdiğidir. Toyota ve yan kuruluşu Woven Planet, yeni bir taşınabilir hidrojen kartuş prototipi ile bu soruna taşınabilir bir çözüm bulabileceklerine inanıyor.
Buradaki ana fikir, özel bir tesiste doldurulabilmeleri, gerektiğinde taşınabilmeleri ve bir sonraki ihtiyacınızda yenisiyle değiştirebilmekte yatıyor.
Bu Hidrojen kartuşlar, 16 inç uzunluğunda (40,6cm), 7 inç çapında (17,78cm) ve yaklaşık 11 pound (5kg) ağırlığında nispeten küçük görünüyor. Toyota ise bunları “insanların yaşadığı, çalıştığı ve oynadığı yerlere boru kullanmadan hidrojen getirmeyi mümkün kılan taşınabilir, uygun fiyatlı ve kullanışlı enerji ve elbette kolay değiştirme ve hızlı şarj için değiştirilebilir” olarak adlandırıyor.
Toyota’nın hidrojen ile ilgili patentleri biliniyor ve bu konuda gerekli bir çok bilgiyi diğer üreticilerle de paylaşabileceğini açıklamıştı. Yani Hidrojenle ilgili planlarından vazgeçmiş görünmüyor. Bu taşınabilirlik çözümü aslında gelecek planları için kendisi için bir çıkışı ifade ediyor olabilir. Elektrikli otomobiller geleceğine farklı bir yakıt alternatifi üretmek planları hala geçerli görünüyor.
Ayrıca bu Hidrojen Kartuş’un evdeki minik bir mikrodalga’yı 3-4 saat kadar çalıştırabilecek bir enerji ürettiği belirtiliyor. Bu neden otomobilleri ne kadar süre kullandıracak bu konuda net bir açıklama yapılmadı.
Toyota, basın açıklamasında, çoğu hidrojenin fosil yakıtlardan yapıldığını ve bu nedenle tam olarak yeşil olmadığını kabul ediyor. Ancak gelecekte düşük karbon emisyonlarıyla üretileceğini ve kartuşların bazı altyapı sorunlarına yardımcı olabileceğini düşünüyor.
Toyota, “geleceğin insan merkezli akıllı şehri”, Japonya’nın Zhizuoka Eyaleti, Susono Şehrindeki Woven Şehri de dahil olmak üzere çeşitli yerlerde konsept denemeleri yaparak bu teoriyi test etmeyi planlıyor. Şirket ayrıca “üretim, nakliye ve günlük kullanımı hızlandırmayı ve basitleştirmeyi amaçlayan kapsamlı bir hidrojen bazlı tedarik zinciri oluşturmak için çalışıyor”.
Hidrojen, esas olarak masraf ve yakıt ikmali yapılacak yerlerin olmaması nedeniyle otomobiller için pratik olmayan bir alternatif yakıt. Elektrifikasyonun daha zor olabileceği trenler ve yarı kamyonlar gibi şeyler için daha uygun olabilirler. Elektrik Bataryaları keza pratik olamayacak kadar ağır olduğu içinde bu tip bir alternatif yakıt hava taşımacılığı için de umut vaat ediyor olabilir.
Ancak Toyota, kartuşları kişisel ve ev kullanımı için piyasaya sürüyor gibi görünüyor, dolayısıyla nasıl kullanılacağı da net değil…