Türk Nippon Sigorta Teknoloji Altyapısının Modernizasyonunda HPE GreenLake’i Tercih Etti
Türk Nippon Sigorta, yeni uygulamalarının ve müşteri deneyimlerinin pazara sunma süresini hızlandırmak için HPE GreenLake ile operasyonel performansını yüzde 75 oranında artırdı.
Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE), Türk Nippon Sigorta’nın BT altyapısını HPE GreenLake uçtan buluta platformuyla geleceğe hazır hale getirdiğini duyurdu. 20 yılı aşkın süredir sigorta hizmetleri veren şirket, inovasyonu hızlandırmak ve üstün müşteri deneyimleri sunmak için veriye dayalı modernizasyon stratejisini hayata geçirmek üzere HPE GreenLake’i tercih etti.
1991 yılında Türkiye Kalkınma Bankası ve Nippon Fire & Marine Insurance ortaklığında kurulan Türk Nippon Sigorta, 2008 yılında İsrail’in en büyük sigorta grubu olan Harel Group ile birleşti. Şirket, modernizasyon öncesi BT için ayrılan bütçenin önemli bir bölümünü, eskiyen sistemlerini ayakta tutmak için harcıyordu. Ayrıca eski BT ortamının şirketin modern uygulamalarını desteklemede yetersiz kalması ve arıza riskinin artması, teknoloji altyapısının terfisini ve modernizasyonunu öncelikli ihtiyaç haline getiriyordu.
Türk Nippon Sigorta Bilgi Güvenliği ve Sistem Altyapısı Müdürü Bahadır Gürgen, iş birliğine ilişkin şunları söyledi: “Karışık iş akışlarınızı yavaş ve hataya açık sistemlerle yürütmeye çalıştığınızda piyasada rekabet etmeniz imkansız hale geliyor. BT altyapımızda HPE GreenLake’i benimseyerek yalnızca güncel BT altyapımızı modernize etmekle kalmadık. Aynı zamanda işin gerektirdiği taleplere ayak uydurabileceğimizden ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayabileceğimizden emin olduğumuz, düzenli bir teknoloji yenileme programına kavuşmuş olduk.”
HPE GreenLake platformu, şirketin operasyonel performansını yüzde 75 artırmanın yanı sıra, Türk Nippon Sigorta’nın BT altyapı yönetimini basitleştirmesine ve kolaylaştırmasına yardımcı olan birleşik bir işletim deneyimi sağladı. Yazılım projelerinin hızlandırılması, kuruluşun kaynaklarını serbest bırakmasına ve kişiselleştirilmiş hizmetler için artan tüketici taleplerine daha hızlı yanıt vermesine yardımcı oldu. Buna ek olarak HPE GreenLake, modern iş ve veritabanı uygulamaları için sorunsuz destek sağlayarak zayıf veri işleme kabiliyetinden kaynaklanan hataları azalttı, işletme için son derece değerli olan zamandan ve veri hatalarını düzeltme maliyetlerinden tasarruf sağladı.
HPE Türkiye İş Ortağı Satış Yöneticisi Çesminaz Demir,
“Türk Nippon Sigorta, pazarda rekabet edebilmek için bugünün ihtiyaçlarını karşılayacak ve yarına hazır olacak ileri teknolojiyi benimsemesi gerektiğini biliyordu” dedi. Demir sözlerini şöyle sürdürdü:
“HPE GreenLake, Türk Nippon Sigorta’nın mevcut BT ortamlarını modernleştirmenin yanı sıra büyük bir ön yatırıma ihtiyaç duymadan, kullanım başına ödeme modeliyle yalnızca tükettiği kaynaklar için ödeme yapmasına olanak sağladı. Bu esnek model aynı zamanda şirkete, isteğe bağlı BT ölçeklenebilirliği sağlayarak yıllık iş döngülerinin en düşük ve en yüksek noktalarına kolayca uyum sağlıyor.”
HPE GreenLake güçlü kanal ortağı ekosisteminin bir parçası olan BBS Enterprise, projede kapsamlı danışmanlık sağladı ve Türk Nippon Sigorta’nın ihtiyaçlarını desteklemek için HPE GreenLake çözümünü önerdi. HPE GreenLake kendi kendini yöneten, optimize eden ve iyileştiren bir altyapı sunan, makine öğrenimi analitiğine sahip, yapay zeka odaklı hiper birleşik mimari olan HPE SimpliVity üzerinde çalışıyor. Bu altyapı ayrıca, müşterinin kritik görevlere hizmet verecek kurumsal bilgi işlem operasyonları için tasarlanmış VMware sanallaştırma çözümünü de destekliyor.
BBS Enterprise Sunucu, Depolama ve Bulut Çözümleri Yöneticisi Gökhan Kaya,
“HPE GreenLake, Türk Nippon Sigorta’nın pazara daha hızlı erişmesine, müşterilerine daha hızlı yanıt vermesine, daha hızlı kararlar almasına ve daha hızlı yatırım getirisi elde etmesine olanak tanıyor” dedi.