Turkcell, şebeke otomasyonunu ve müşteri deneyimini Nokia ile güçlendirecek
- Turkcell, Nokia’nın yapay zeka destekli sabit şebeke analitiği çözümü ile 3 milyondan fazla sabit şebeke abonesi için sorun tespit süresini azaltmayı amaçlıyor.
- Agentic AI’dan yararlanan, proaktif sabit ağ optimizasyonuna, makine öğrenimine dayalı analitik ve yenilikçi bir proje.
- Bu anlaşma, dijital, akıllı ve otomatik operasyonlar yoluyla Turkcell’in operasyonel verimliliğini artırmaya yönelik dijital dönüşüm stratejisini güçlendirecek.
Nokia ve Turkcell, Turkcell’in Türkiye genelindeki sabit genişbant performansını ve müşteri deneyimini yükseltmek için bugün yeni bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşma kapsamında Turkcell, Türkiye genelinde üç milyon sabit genişbant abonesine Nokia’nın yapay zeka destekli sabit şebeke analitiği çözümünü kullanarak hizmet verecek. Nokia bu çözümü ile Turkcell’in ev ve erişim alanlarındaki ağ performansını konsolide etmesine ve ağ performansını gerçek zamanlı olarak görüntüleyebilmesine olanak sunacak.
Bu girişim, yapay zeka odaklı otomasyonu geleneksel ağ izlemenin ötesine taşıyarak Türkiye’de sabit analitik için yeni bir ölçüt oluşturuyor. Turkcell ve Nokia, Agentic AI kullanarak ML uygulamalarını geliştirecek ve doğrulayacak. Bu sayede tahmine dayalı analitik ve anomali tespitini doğrudan kullanımdaki ağlara uygulayabilecek. Ortak saha denemeleri, teknoloji gösterimleri ve ekosistem iş birliği sayesinde ise karar alma süreçlerinin geliştirilmesi, operasyonel verimliliğin artırılması ve küresel sabit analitik standartlarına katkıda bulunulması hedefleniyor.
Nokia’nın bu çözümü, Turkcell’in şebeke sorunlarını müşterileri etkilemeden önce tespit etmesini ve çözmesini sağlayacak. Bu sayede, hizmet kesintilerini önemli ölçüde azaltarak, operasyonel verimliliği ve müşteri memnuniyetini artıracak. Bu otomasyon aynı zamanda Turkcell’in geniş çaplı dijital dönüşüm stratejisinde de önemli bir rol oynayacak.
Turkcell, ayrıca Nokia’nın öncü araştırma laboratuvarları Bell Labs tarafından yapay zeka algoritmaları kullanılarak geliştirilen Yapay Zeka ve Analitik çözümü ile de operasyon ve müşteri hizmetleri ekiplerine otomatik öneriler sunacak. Bu önerilerin ekiplerin şebeke sorunlarını uzaktan ve önceden çözmelerine olanak tanıyarak çağrı işleme sürelerini en aza indirmesi ve ilk çağrı çözüm oranlarını artırması öngörülüyor. Aynı zamanda DSL, fiber ve sabit kablosuz erişim ağlarını tek ve birleşik büyük bir veri platformuna entegre edebilen bu çözüm, etki alanları arası analize olanak tanıyarak geniş ölçekli bir ağ performans optimizasyonuna imkan tanıyor.
Turkcell Şebeke Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Vehbi Çağrı Güngör, Nokia’nın yapay zeka odaklı çözümlerinin Turkcell’in tamamen otomatik, akıllı ve kendi kendini iyileştiren sabit şebeke altyapısına ulaşması yolunda önemli bir adıma işaret ettiğini belirtti. Karakoç ayrıca iş birliğiyle ilgili şunları kaydetti: “Nokia ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, üç milyondan fazla kullanıcı için daha hızlı sorun çözümü, gelişmiş hizmet güvenilirliği ve uzun vadeli verimlilik anlamına geliyor. Bu anlaşma, Nokia ile birlikte kullanıcılarımıza yüksek kaliteli geniş bant deneyimi sunma konusundaki ortak kararlılığımızın altını çiziyor.”
Nokia Avrupa Bulut ve Ağ Hizmetleri Başkan Yardımcısı Erez Sverdlov ise bu anlaşmanın, otomasyonun sabit ağları nasıl dönüştürebileceğine ve gelişmekte olan müşteri talepleri için hazır hale getirebileceğine güzel bir örnek teşkil ettiğini vurgulayarak şunları söyledi:
“Günümüzde ağların sadece bağlantı sağlamanın ötesine geçerek akıllı, otomatik ve proaktif olmaları gerekmektedir. Nokia olarak yapay zeka odaklı analizlerle, hizmet sağlayıcıların operasyonlarını en etkili şekilde optimize ederken müşteri deneyimlerini de geliştirmeleri konusunda yeni bir ölçüt belirliyoruz.“
Kaynaklar ve Ek Bilgi
Websitesi: Nokia’s AI and Analytics solution