Sosyal Medya

Oyun Dünyası

Türkiye Oyun Ekosisteminde Yeni Dönem Başladı!

Dijital Animasyon ve Oyun Merkezi DIGIAGE, APY Ventures ve Bilişim Vadisi GSYF iş birliğiyle düzenlenen DIGIAGE 2.0 Forum etkinliği Bilişim Vadisi’nde gerçekleşti. Türk oyun sektörünün potansiyelinin ve geleceğe yönelik adımların konuşulduğu forum; oyun geliştiriciler, yatırımcılar, girişimciler ve kamu paydaşlarını bir araya getirdi.

Türkiye Oyun Ekosisteminde Yeni Dönem Başladı!

 

Bilişim Vadisi DIGIAGE, Türk Oyun Ekosistemine Yeni Bir Soluk Getirmeye Hazırlanıyor

Dijital Animasyon ve Oyun Merkezi DIGIAGE, APY Ventures ve Bilişim Vadisi GSYF iş birliğiyle düzenlenen DIGIAGE 2.0 Forum etkinliği Bilişim Vadisi’nde gerçekleşti. Türk oyun sektörünün potansiyelinin ve geleceğe yönelik adımların konuşulduğu forum; oyun geliştiriciler, yatırımcılar, girişimciler ve kamu paydaşlarını bir araya getirdi.

Türkiye’nin oyun ekosistemini uluslararası alanda başarılı bir şekilde temsil eden DIGIAGE, APY Ventures ve Bilişim Vadisi GSYF iş birliğiyle düzenlenen DIGIAGE 2.0 Forum etkinliği 16 Ağustos’ta Bilişim Vadisi’nde gerçekleşti.

Türkiye’nin oyun sektöründeki potansiyelini ve geleceğe yönelik adımlarının konuşulduğu etkinlikte yenilikçi erken aşama yatırım stratejileri tanıtıldı. Türkiye oyun ekosistemi için yenilikçi bir yaklaşım sunacak olan hızlandırma programı tanıtımı; oyun geliştiriciler, yatırımcılar, girişimciler ile kamu paydaşlarını bir araya getirdi.

Aynı zamanda Erasmus+ projesinin kapanış etkinliği olan bu forum, oyun ekosistemine yönelik bir politika belgesinin üzerinde çalışılacağı önemli bir platform sunuyor. Türkiye’deki oyun ekosisteminin uluslararası düzeydeki faaliyetlerini desteklemeyi amaçlayan DIGIAGE 2.0 Forum, sektör liderlerini bir araya getirerek katılımcılara değerli networking fırsatları sundu.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın himayesinde gerçekleştirilen bu etkinlikte, açılış konuşmalarını Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit ve Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen gerçekleştirdi.

Türkiye’den Dünyaya İhraç Edilen İlk ve Tek Oyun Hızlandırma Programı

 

Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, DIGIAGE’in uçtan uca bir destek programı olduğunun altını çizerek, “Türkiye’den dünyaya ihraç edilen ilk ve tek oyun hızlandırma programı DIGIAGE oldu. Biz bu programı Türkiye olarak başlattık ve burada uyguladık. Daha sonra bu programı Azerbaycan’a ihraç ettik. Balkanlarda yine bu programı uygulayacağız. Türkiye’de çok sayıda girişimcilik ve hızlandırma programı uygulanıyor ancak dünya ölçeğinde baktığımızda daha çok bunları ithal eden taraftayız. DIGIAGE programı ile biz bunları ihraç eden tarafa geçmiş olduk. Gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri, çalıştaylar ve ortak akılla sektörde öncü olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Türk Oyun Sektörünün Ulaştığı Hacim 1.4 Milyar Dolar

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit yaptığı konuşmada oyun sektörünün kritik alanlardan biri olduğuna dikkat çekerek; “Türkiye’de gerek oyun gerek diğer alanlarda teknolojinin büyümesi için en önemli enstrüman finansman. Girişimcilerimiz için önemli konulardan bir tanesi de ticarileşme, uluslararasılaşma ve bu alanda sahip olacakları know-how. Teknoparklarımızdaki sadece 650 firma ve 12 Ar-Ge tasarım merkezimiz oyun üzerine faaliyet gösteriyor. Buralardan ortaya çıkan ticarileşme rakamları ise 1.4 milyar dolar. Satış rakamlarıysa 750 milyar TL. Verdiğimiz teşvikler ise 40 milyar TL. Dolayısıyla oyun sektörünün verilen destekleri çarpan etkisiyle büyüttüğünü, uluslararasılaştığını ve ticarileştiğini görmek de bizleri ayrıca memnun ediyor” ifadelerini kullandı.

Temel Motivasyonumuz Global Olmak

 

DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız ise konuşmasında “Bugün uçtan uca verdiğimiz desteklerle başka ülkelerde kamp yapıp oradaki yüzlerce genci eğitebilecek bir tecrübeye sahip olduk. Biz bugüne kadar 8 kamp yaptık. 18 bin kişi ekosistemimize başvurdu. 2500 kişiyi fiziken Bilişim Vadisi’nde ağırladık. Bunların içerisinden 260 takım oluşturduk. DIGIAGE kampları, bu takımlardan 25’i Bilişim Vadisi’nde olmak üzere 100 oyun şirketinin kurulmasına vesile oldu. Bizim temel motivasyonumuz global olmak” diye konuştu. Oyun eğitimindeki sorunlara da değinen Emre Yıldız, bu eğitimlere daha kolay ulaşılabilmesi için DIGIAGE kampları yaptıklarına dikkat çekti. Yıldız, teknolojideki fırsat eşitsizliğine de vurgu yaparak DIGIAGE’in teknolojik altyapısını, teknolojiye erişimi kısıtlı olan ya da erişemeyen kişilere sunmak istediklerini belirtti.

Erasmus+ Politika Belgesi’nin tanıtımının ardından program panellerle devam etti. Emre Yıldız’ın moderatörlüğünde APY Ventures Fon Yöneticisi Mustafa Keçeli DIGIAGE Oyun Fonu’nun amacını anlattı. DIGIAGE’in yatırımları ve Türkiye oyun sektörünün yeni rotası üzerine konuşmalar gerçekleştirildi. Programın ikinci yarısına, Türkiye Bilişim Sektörünün Uluslararasılaşması ve Bilişimin Yıldızları Programı tanıtımı ile başlandı. Ticaret Bakanlığı Ticaret Uzmanı Ali Burak Boztaş’ın bakanlık tarafından verilen teşvik programlarını tanıtmasının ardından gerçekleşen son oturumunda ise Türkiye Oyun Ekosisteminde Son Rota konuşuldu.

Forumda DIGIAGE programı kapsamında eğitim ve mentörlük desteği alan 11 oyun geliştiricisi, projelerini tanıtma fırsatı buldu. Bu sayede, sektördeki büyük oyuncularla bir araya gelerek yatırım ve iş birliği olanaklarını değerlendirdiler.

DIGIAGE, bugüne kadar düzenlediği sekiz oyun geliştirme kampıyla 18.000’den fazla oyun geliştiricisine ulaştı. Bu kamplar sayesinde 200’den fazla takım kuruldu ve bunlardan 25’i şirketleşme aşamasına geçti.