Şubat 13, 2025

Türkiye’de Influencer Pazarlama Trendleri Yeniden Şekilleniyor

Türkiye’de Influencer Pazarlama Trendleri Yeniden Şekilleniyor

 

DeepDeets’in Türkiye Influencer pazarını mercek altına alan araştırması yayınlandı…

 

Son yıllarda Influencer Pazarlaması, hedef kitlelerine özgün ve ilgi çekici bir şekilde ulaşmak isteyen markalar için giderek daha popüler bir yöntem haline geldi. Marka, ajans ve Influencer’ların dijital pazarlama projelerinin etkisini büyütmeyi amaçlayan analitik platformu DeepDeets, markaların Türkiye’de Influencer pazarlama çalışmalarını nasıl yürüttüklerine dair bilgi edinmek ve pazardaki mevcut durumu ortaya koymak amacıyla Türkiye’deki Influencer pazarına ilişkin kapsamlı bir pazar araştırması gerçekleştirdi. Çalışma, ESOMAR (Dünya Araştırmacılar Birliği) ve TÜAD (Türkiye Araştırmacılar Derneği) üyesi ve IriS (Uluslararası Araştırma Enstitüleri) Türkiye ağının ortağı olan Türkiye’nin önde gelen araştırma şirketlerinden ERA tarafından Türkiye’nin lider reklamveren markalarıyla gerçekleştirildi.

Pazarlama dünyasındaki her yenilik gibi Influencer odaklı pazarlamanın da tamamen kuralsız bir şekilde hayatımıza girdiğini belirten DeepDeets CEO’su Aydın Sün,

“Başlangıçta markalar ve ajanslar için tek kriter birlikte çalışılacak Influencer’ın takipçi sayısıydı. Zaman içerisinde gelinen noktada marka ve ajanslar yalnızca takipçi sayısıyla gerçek etkinin ölçümlenemeyeceğini gördü. Global pazarda iş yapış şekilleri tamamen şeffaf ve veriye dayalı çözümlere evrildi. Artık Influencer pazarlaması, dijital medyada tüketici davranışlarını daha derinlemesine anlamak ve daha öngörülebilir kampanyalar geliştirmek için veri analitiğinin gücünden yararlanıyor. Marka, ajans ve Influencer üçgeninde şeffaf ve veriye dayalı bir ortam oluşturmak için DeepDeets’i hayata geçirdik. Türkiye’den başlayarak her marka ve ajansın ihtiyaç duyduğu verilere kolaylıkla ulaşabildiği daha liberal ve 100-150 Influencer’ın tekelinden sıyrılmış bir pazar oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

Araştırmanın öne çıkan sonuçları şöyle;

“Markalar, Influencer’ların etki gücünü takip ettikleri kaynaklara güvende sorun yaşıyor.”

  • Marka yöneticilerinin Influencer’ların etkisi hakkında bilgi edinmek için genel olarak ajans raporları (yüzde 80), analiz raporları sunan web siteleri veya şirketler (yüzde 54) ve kendilerine sunulan ekran görüntülerini (yüzde 52) kullandıklarını ortaya koyuyor.

  • Bununla birlikte bu kaynaklara duyulan güven düzeyi sorulduğunda ise güvenilir bulan

yöneticilerin oranı %58’de kalıyor.

  • DeepDeets merkez ofisinin ABD’de yürüttüğü benzer araştırmada ise markaların Influencer’ların etkisini ölçerken, Türkiye’de sık kullanılan ekran görüntüsü gibi yöntemleri hiç kullanmadıkları ortaya çıktı. ABD’de marka yöneticilerinin büyük kısmı (yüzde 90) üçüncü parti araçlara güveniyor.

 

“Markalar Influencer’ları neye göre belirliyor?”

  • Markalar birlikte çalışacakları Influencer’ları seçerken dikkate aldıkları ilk üç faktörü Influencer’ın kampanyaya ve markaya uygunluğu, etkileşim oranı ve takipçi sayısı olarak belirtiyor. Yani uygunluk (relevancy) ve Influencer’ın etki gücü ana belirleyiciler.

“Influencer pazarlama projeleri beklentilerin altında kalıyor.”

– Katılımcıların büyük bölümü (yüzde 59) Influencer pazarlama projelerinin beklentilerinin altında kaldığını ifade ediyor. Bunun çözümü olabilecek projelerin anlık ölçülebilmesi ve optimizasyonu için ihtiyaç duyulan en önemli üç konu ise şöyle:

  1. Gerçek ve güvenilir veriye ulaşabilmek
  2. Kampanya için en etkin Influencer’ı belirleyebilmek
  3. Rakip kampanya analizinin yapılabilmesi

“Inluencer pazarlamasına yönelik yatırımlar ve Nano-Influencer’lara olan ilgi artıyor”

Şirketlerin toplam Influencer pazarlama bütçesinde ve çalışılan Influencer segmentlerinde bir önceki yıla kıyasla ne gibi değişiklikler olacağı sorulduğunda;

  • Katılımcıların yüzde 18’i bütçelerini artırmayı planladıklarını belirtiyor. Yüzde 63’lük bir kesim ise bütçelerde herhangi bir değişiklik öngörmüyor.
  • Katılımcıların büyük bölümü (yüzde 93) mid-tier yain orta segmentteki Influencer’larla çalıştıklarını belirtirken, gelecek yıl yüzde 28’lik bir kesimin nano-influencer’lar ile daha fazla çalışmayı belirtiyor. Anket sonuçlarına genel olarak bakıldığında Makro Influencer’lar hala önemli bir role sahip olsalar da markalar daha hedefli ve ilgili kitlelerle bağlantı kurmaya çalıştıkça Nano-Influencer’lara olan ilginin önümüzdeki dönemde artacağını ve bütçelerde önemli pay alacağı görülüyor.

 

Influencer pazarlamasında veri odaklı bir dönem başlıyor

Araştırma, Influencer pazarlama projelerinin etkinliğinin ölçümlenebilmesi açısından sektörün karşılaştığı zorluklar ve beklentilere ışık tutarken, Türkiye’ye özgü yerelleştirilmiş analitik platformlara olan ihtiyacı da gösteriyor.

DeepDeets, Influencer’ların kendi detaylı istatistiklerine ulaşabilmeleri, bu istatistikleri ve yaptıkları ücretli iş birliklerinin raporlarını markalarla kolayca paylaşabilmelerine olanak tanıyor. Markalar ve ajanslar ise DeepDeets ile kampanyalarında yer alacak Influencer’ları veri odaklı bir şekilde seçebiliyor ve birden fazla Influencer’ın dahil olduğu kampanyalarla ilgili en doğru ve anlık verilere ulaşabiliyor ve ayrıntılı raporlar alabiliyor.

Raporun tamamını indirmek için https://deepdeets.com/tr/Rapor2023/index.html adresi veya daha fazla bilgi için www.deepdeets.com ziyaret edilebilir.

 

İlgili Haberler