Türkiye’nin KEP’leşme Oranı ve Tasarruf Rakamları Her Geçen Gün Artıyor!
Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı tarafından resmi yazışmalarda elektronik belge kullanımına geçişle birlikte son 2 yılda elde edilen tasarruf sayılarla açıklandı. Bu açıklamaya göre kamu kurumlarının KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) kullanımı yüzde 82’ye ulaştı ve posta giderlerinden 229 milyon TL, kırtasiye giderlerinden 702 milyon TL tasarruf sağlandı. Elektronik belgeye geçen şirketlerin sayısı her geçen gün artarken; açıklanan veriler, KEP’leşmenin ülke ekonomisine ve çevreye sağladığı katkıyı net bir şekilde ortaya koyuyor.
“Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’nin e-yazışma projesi ile kamu kurumlarının resmi yazışmaları dijital ortama taşınmıştı. Gelinen noktada çok net görüyoruz ki bu durum pazarın büyümesi ve dijitalleşmenin artması adına ciddi bir destekleyici unsur oldu.” diyen Türkkep Genel Müdürü Olcay Yıldız,
“Elektronik Yazışma Projesi, hem kamu kurumlarının kendi arasında yazışmalarını, hem de kamu-özel sektör ve kamu-vatandaş arasındaki yazışmaların tamamen dijitalleşmesini sağladı. Bu gelişmeyle birlikte e-imza ve KEP kullanımı daha da yaygınlaştı” dedi.
Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı’nın yayınladığı verilere göre KEP kullanımı ile posta giderlerinde yüzde 82 tasarrufla 229 milyon, kırtasiye giderlerinden 702 milyon TL, veri depolama maliyetinden 92 milyon TL tasarruf sağlanırken, 248 bin ağaç kurtarıldı. Türkkep’in oluşturduğu KEP adres sayısı bugün itibari ile 500 binin üzerinde… KEP İK kullanan şirket sayısı 2 binin üzerine çıktı ve her geçen gün yenileri ekleniyor. Sektör devleri ile stratejik iş birlikleri yaparak büyüyen, stratejisini “ekosistem” üzerine kuran Türkkep her geçen gün büyük ekosistemler içine dahil oluyor.
KEP teknolojisinin hem iklime hem de iş süreçlerimize katkısı oldukça büyük diyen Türkkep Genel Müdürü Olcay Yıldız,
“Ortalama bin kişilik bir şirketin bordro yönetimini KEP’le yaptığı bir planlamada yaklaşık 30 ton karbon salınımı engellenmiş oluyor. Bu sayede yüzde 80’den fazla maliyet tasarrufu da sağlanmış oluyor. Bu tasarrufu sadece KEP İK gibi insan kaynakları uygulamalarıyla değil, KEP’le yönetilen tüm iş süreçlerinde hayata geçirmek mümkün. Bu rakamları ülke ve dünya geneline yaydığınızda; KEP, sürdürülebilir yaşama büyük katkı sağlıyor. Kâğıt tüketimini sıfırlayan, karbon salınımını azaltan, zamandan ve mekândan tasarruf ettiren çözümlerimizle sürdürülebilir teknolojilerin öncüsü olarak iklim değişikliği ile mücadeleye katkı sağlamayı önemsiyoruz. Türkiye’nin ve doğanın kalkınması için kamu ve kurumlarda olduğu gibi bireylerde de hızla dijital dönüşüme ayak uydurmak gerekiyor” dedi.
KEP hangi alanlarda kullanılıyor?
KEP en kısa anlatımıyla iadeli taahhütlü gönderi gibi deliller üreten, kullanım için e-imza gerektiren ve yasal geçerliliği olan güvenilir e-posta olarak tanımlanıyor. Resmi yazışmalar ya da sözleşmeler gibi birçok resmi evrak akışını dijital ortamda güvenli ve hızlı şekilde sağlayan sisteme KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adı veriliyor. KEP, her türlü ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarını gönderilen biçimde koruyor, alıcının kim olduğunu kesin olarak tespit ediyor, içeriğin kesinlikle değişmemesini sağlayarak yasal geçerli ve güvenli, kesin delil haline getiriyor. KEP kullanan kurumların ya da şahısların iş veya kamu ile yazışmalarını yürütmek için fiziki bir adrese ihtiyacı olmuyor. Olması gereken sadece KEP adresi ve internet. Her türlü bildirim, başvuru, dilekçe, ticari taraflar arasında yapılan yazışmalar, ihale, sözleşme evraklarının paylaşımı, şirket beyannameleri, fatura, hesap özeti, bordro, teklif, ihtar, ihbar, ödeme talimatı gibi gönderiler KEP ile online ortamda gerçekleştiriliyor. Yani iş akışında yer alan tüm bu değerli evraklar herhangi bir banka şubesi, noter ya da adliyeye gitmeden elektronik ortamda temin edilip işlem yapılabiliyor.
TÜRKKEP KEP Nasıl Alınır?
E-dönüşüm pazarında yetkilendirildiği 2013 yılından bu yana hizmet veren TÜRKKEP, e-dönüşüm hizmetlerine yönelik hizmet kalitesi, güvenilirliği, çözüm odaklı yaklaşımı ve ihtiyaç temelinde geliştirdiği hizmetler ile şirketlerin tüm resmi yapılanmasına yönelik işlerini kolaylaştırıyor. Kurumlar arası evrak akışını disipline ederek, iş akışını resmileştiren TÜRKKEP, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta), e-yazışma, e-fatura, e-arşiv fatura, e-defter, e-saklama, e-imza, KEP Kurumsal Çözümler gibi ürün ve hizmetler sunuyor. Toplamda 200’e yaklaşan bayi sayısı ile Türkiye’nin hemen her ilinde hizmet veren Türkkep, KEP almak isteyen müşterilerine yerinde de hizmet veriyor. KEP sahibi olmak için TÜRKKEP’in web sitesi üzerinden Türkkep Başvuru formunu doldurarak kolayca KEP sahibi olunabiliyor. Online başvuru dışında Türkiye’nin dört bir yanında konumlanan TÜRKKEP bayileri üzerinden de başvuru yapılarak çok kısa sürede KEP sahibi olunabiliyor.