Twitter Markaların Spaces’i Nasıl Etkili Şekilde Kullanabileceğine Dair İpuçlarını Açıkladı
Spaces, markalar ve yayıncıların hedef kitleleriyle bağlantı kurmaları için yeni fırsatlar yaratıyor ve kısa sürede birçok Twitter pazarlama stratejisinin temel taşı haline geldi.
İnsanlar, herkese açık sohbetlere katılmak için Twitter’a geliyor ve markaların Twitter’da etkin şekilde yer alması ve hedef kitleleriyle özgün bağlantılar kurması çok önemli.
Twitter Spaces özelliği, takipçilerine markalar, endüstri liderleri ve uzmanlar, influencerlar ve ünlülerle etkileşim kurmak için eşsiz bir fırsat sunuyor. Markalar, sosyal medya ve sesin gücü sayesinde hayranlar ve takipçilerle özgün bir şekilde etkileşim kurabiliyor, kültürel anlarda bağlantıya geçebiliyor ve gerçek zamanlı olarak ilham alabiliyorlar. İnsanlar, herkese açık sohbetlere katılmak için Twitter’a geliyor ve markaların Twitter’da etkin şekilde yer alması ve hedef kitleleriyle özgün bağlantılar kurması çok önemli.
Twitter Spaces, Twitter’da yalnızca insan sesinin getirebileceği derinlik ve güçle canlı sesli sohbetler yapmanın yeni bir yolu.
Peki nedir tam olarak bu Twitter Spaces?
Twitter, Twitter’da iletişim kurmanın ve sesi yükseltmenin tamamen yeni bir yolunu sunarak ve insanların birlikte gerçek zamanlı sesli sohbetler yapabilecekleri bir yer yaratarak Spaces’ı geçen yıl hayata geçirdi. Son dönemlerde Twitter’da Türkiye’de de timeline’larımıza baktığımızda futboldan Survivor özetlerine, hayranlarıyla sohbet eden ve dayanışma çağrıları yapan Haluk Levent’e kadar her türlü konuyu kapsayan Spaces’lerin açıldığını görmüş olabilirsiniz.
Peki Spaces nasıl çalışır? Kurulumu çok basit – Tweet Oluştur ekranınızdan bir Spaces başlatabilirsiniz – ve toplantı sahipleri istedikleri zaman konuşmacıları yönetebilir ve yardımcı toplantı sahipleri ekleyebilir. Alanlar herkese açıktır ve kolayca erişilebilir: Her Spaces’in , bir toplantı sahibinin veya dinleyicinin bir Tweet’e ekleyebileceği veya Direkt Mesaj yoluyla paylaşabileceği bir genel bağlantısı vardır. Birinin takip ettiği bir konuşmacının veya sunucunun bulunduğu Canlı Alanlar, zaman çizelgelerinin en üstünde mor renkle vurgulanmış olarak görünür.
Markalar Twitter Spaces’i nasıl kullanabilir?
Spaces, markalar ve yayıncıların hedef kitleleriyle bağlantı kurmaları için yeni fırsatlar yaratıyor ve kısa sürede birçok Twitter pazarlama stratejisinin temel taşı haline geldi.
Twitter’da insanlar sadece markaları kabul etmiyor, onlardan haber almayı da bekliyorlar. İnsanlar Twitter’da markalar hakkında konuşuyor ve Twitter’da her 10 kişiden 8’i markaları takip ediyor. Ve sohbet, markalar için sonuçları yönlendiriyor: Twitter’in bir araştırması, sohbette yalnızca %10’luk bir artışın satış hacminde %3’lük bir artışa yol açtığını gösteriyor.
Bir marka Spaces’e çeşitli şekillerde dahil olabilir:
– Moderatör olarak.
– Doğrudan konuşmayı yönlendirmek; veya bir kolaylaştırıcı olarak,
– Spaces’in küratörlüğünü yaparak ve çeşitli yetenekler veya içerik üreticileriyle ortaklık kurarak.
Spaces’ın markaları birbirinden farklılaştırmaya yardımcı olabileceği sayısız yön var
Bir marka anı veya lansmanı etrafında gündem oluşturmak
Yeni bir film, müzik, ürün lansmanı mı yapıyorsunuz yoksa sadece bazı haberleri mi paylaşmak istiyorsunuz? Hız yaratmak, erişiminizi genişletmek, markanızın sesini duyurmak ve hayranlarınız veya müşterilerinizle kişisel düzeyde konuşmak için Spaces’ı kullanın. Hızlı ve Öfkeli destanının son bölümünü tanıtmak için F9, yönetmen Justin Lin ve film ile bir Spaces düzenlemişti. Yetenek, Vin Diesel, Michelle Rodriguez ve Ludacris.
Kültürel anlar ve etkinlikler sırasında bağlantı kurun
Halihazırda deneyimli yayıncılar olan birçok spor ve eğlence markası için Spaces, yeni, daha sosyal bir ortamda farklı kitleler arasında erişiminizi genişletmek için yeni bir fırsattır.
@SkySportsF1, Suudi Arabistan Grand Prix’sinde eleme sonrası bir Space’e ev sahipliği yaptı, böylece taraftarlar şimdiye kadar olan her şeyi uzman yorumcularla anlatabildi.
Kendi düşünce liderlerinizi yükseltin
Spaces ile hedef kitlenize marka liderlerinizin düşünme, hissetme ve konuşma biçimlerine dair eşi görülmemiş bir bakış açısı sağlayabilirsiniz. Finans teknolojisi şirketi @Cowrywise, uzmanlıklarını sergileyerek marka otoritesi oluşturmaya yardımcı olmak için Spaces’ı kullandı. Şirket liderlerinden biriyle “Cowrywise ile Sahne Arkası” soru-cevapına ev sahipliği yaparak markaya bir yüz kazandırdılar.
Farklı sesleri güçlendirin
Kapsayıcılık ve çeşitlilik üzerine anlamlı sohbetlere ev sahipliği yapmak için temsile, kültürel akıcılığa ve hakkaniyete sahip yaratıcılara, etkileyicilere, aktivistlere ve eğitimcilere mikrofonu iletin.
@ProcterGamble, çeşitlilik ve kapsayıcılık kampanyalarının bir parçası olarak, insanlardan #WidenTheScreen’i istemelerini ve film endüstrisindeki önyargı ve eşitsizlik hakkında sohbet etmelerini isteyen bir Alana ev sahipliği yaptı.
Ve tabii ki eğlence
Spaces’ın bir diğer yönü de, sunabileceği eğlence ve benzersiz erişim duygusu. Markanızın kişiliğini gösterin ve hedef kitlenizle biraz neşe paylaşın.
İşte Başarılı bir Space planlamak, tanıtmak ve yürütmek için bazı küçük ipuçları:
– Bir Spaces’in tanıtımını yapmak, haberi doğru hedef kitleye ulaştırmak için çok önemlidir.
– Alanları Planlayın: Spaces 14 gün öncesine kadar planlanabilir ve insanlar bir hatırlatıcı ayarlayabilir, anında iletme bildirimleri alabilir ve daha fazlasını yapabilir.
– Bilgilendirin ve Tanıtın: Etkinlik ayrıntılarını ve konularını içeren bir video veya görselle planlanmış bir Spaces hakkında tweet atın. İşin içinde yetenek varsa, onların da bu konuda Tweet attığından emin olun.
– Canlı yayına geçin: Bağlantıyı Tweetleyerek takipçilerinize Spaces’in canlı olduğunu hatırlatın.
– Tweetlemeye Devam Etme: DM, Tweet kartı veya bağlantıyı kopyalayarak os os hare paylaş’a tıklayın.