VODAFONE, Nesnelerin İnterneti Teknolojisinde 8. Kez Dünya Lideri!
Vodafone Grubu, araştırma şirketi Gartner tarafından, sekizinci kez Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisinde lider seçildi. Vodafone, 18 organizasyonun değerlendirildiği uluslararası liderler liginde “uygulama becerisi” ve “vizyon bütünlüğü” ile Magic Quadrant Lideri olarak en üst sırada yer aldı.
Dünyanın lider telekomünikasyon şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu, araştırma şirketi Gartner tarafından 2022 Magic Quadrant Uluslararası Yönetilen IoT Bağlantı Servisleri Lideri seçildi. Böylece Vodafone, Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisinde sekizinci kez lider konumda yer aldı. Gartner’ın değerlendirmesinde, Vodafone “vizyon bütünlüğü” ve “uygulama becerisi” alanlarında en üst sırada konumlandı. Araştırmada 18 organizasyon değerlendirildi.
Vodafone Business IoT Direktörü Erik Brenneis, şunları söyledi:
“IoT, dünyadaki bütün işletmeler için hayati bir operasyonel değer haline geldi. Dijitalleşme hızla gelişirken, IoT müşterilerimize küresel erişim sunmaya devam edeceğiz. Verimliliği en üst düzeye çıkarmak için ihtiyaç duyulan hizmet kalitesini ve operasyonel desteği sağlayacağız. Bunları yaparken müşterilerimizin operasyonlarını optimize edip çevre üzerindeki etkilerini de en aza indireceğiz.”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu ise şöyle konuştu:
“Vodafone Grubu olarak 50’yi aşkın ülkede 110 milyondan fazla nesneye hayat veren, dünyanın en büyük IoT hizmet sağlayıcısı konumunda yer alıyoruz. Grubumuzdan aldığımız bu güçle, Türkiye’de de IoT odağında hayata geçirdiğimiz ve planladığımız birçok önemli yatırımla ülkemizdeki tüm sektörlerin dijitalleşmesine destek olmayı hedefliyoruz. Her sektörde IoT teknolojilerinin herhangi bir altyapı yatırımına ihtiyaç duyulmaksızın hızla geliştirilmesini sağlıyoruz. Ulaşılması güç alanlarda bulunan nesneleri mobil erişimle internete bağlayan ve sanayide büyük ilgi gören Dar Bant Nesnelerin İnterneti teknolojisini Türkiye’nin 81 ilinde kullanıma sunan ilk operatör olduk. Vodafone Business olarak, dijitalleşmenin gücünü kullanarak işletmelerimizi geleceğe hazırlamaya devam edeceğiz.”
Vodafone Business sağlıktan gıdaya, üretimden tarıma geniş bir yelpazede IoT çözümleri sunmaya devam ediyor
Vodafone Business, farklı alanlarda faaliyet gösteren müşterilerine IoT bağlantıları ve çözümleri sunmaya devam ediyor. Kazandırdığı gerçek zamanlı izleme yeteneğiyle Controlant’ın sıcaklığa duyarlı COVID-19 aşılarında ve gıdalarda soğuk zinciri yeniden keşfetmesine yardımcı olurken özelleştirilmiş 5G ağlarıyla Ford’un üretimde devrim yapmasını sağlayan Vodafone, sürdürülebilir tarımı desteklemek için çiftçilere IoT tabanlı tarım çözümleri sunuyor. Vodafone Business, IoT çözümleriyle Türkiye’de de başarılı uygulamalarına devam ediyor. Akıllı Fabrika projesi ile Vodafone Business, Anadolu Isuzu’nun üretim hattının anlık takibini sağlayarak, ürün, kalite ve teslimat zamanlarını iyileştirdi. 5G altyapısıyla çalışan Türkiye’nin ilk Özelleştirilmiş Mobil Şebeke (MPN) kurulumunu tamamladı. Dijital tarımla birlikte 57 milyon TL’lik ekonomik katkı sağladı. Bununla birlikte KOBİ’lerin dijitalleşme yolcuğunda sunduğu uçtan uca IoT çözümleriyle, her ölçekten birçok KOBİ, soğuk zincirini takip ederek ürünlerinin bozulmamasını sağladı ve enerji tüketimlerini tek bir uygulama üzerinden takip edip Vodafone Business çözümleriyle birlikte tasarruf sağladı.
Geçtiğimiz yıl boyunca Vodafone:
•Son 12 ay içinde %20’yi aşan IoT cihazı artışıyla birlikte iş kolunu büyüttü. (20/21 mali yılının ilk yarısındaki 112 milyon cihaza kıyasla 21/22 mali yılının ilk yarısında kaydedilen 136 milyon cihaz)
•IoT’de inovasyonu teşvik etti, müşterilerini daha dirençli hale getirdi ve rekabetçi kalmalarına yardımcı oldu; yenilikçi bağlantılı ürünler sundu ve yeni gelir akışları oluşturdu. Vodafone’un inovasyon yaptığı alanlar arasında hizmet kalitesini yeniden tanımlamak, platform olarak SIM çözümünün kullanımına öncülük etmek, video analitiğine ve görsel IoT kullanımına yön vermek, IoT’ye yönelik 5G zeminini hazırlamak ve IoT müşterileri için yeni ticari modeller yaratmak yer aldı.
•2020 ve 2030 yılları arasındaki on yılda dünya genelinde kümülatif olarak tam 350 milyon tonluk bir taahhütte bulunarak ticari müşterilerinin kendi karbon emisyonlarını azaltmalarına yardımcı oldu – Bu, Türkiye’nin yalnızca 2019’daki toplam yıllık karbon emisyonlarına yaklaşık bir miktar. Lojistik ve filo yönetimi, akıllı sayaçlar ve üretim gibi alanlarda tasarrufun büyük kısmını Vodafone’un sunduğu IoT hizmetleri sağlayacak, bu da müşterilerin verimliliğini artıracak.
•Uçtan uca (E2E) çözümleriyle, hizmetlerini operasyonel IoT’ye genişletti. Vodafone artık, otomotiv, e-sağlık/uzaktan takip, tarım teknolojisi ve üretim alanlarında da yetkinlik merkezlerine sahip.