WordPress ve Magento – bu iki popüler platformun farkları nelerdir?
İki büyük rakip arasındaki mücadele devam ediyor. Her işletme bu iki platformu kendi kriterlerine göre değerlendiriyor. Aslında onları karşılaştırmak pek mümkün değil, çünkü her iki seçenek de üst düzey bir çözüm olarak kabul ediliyor. Hangi platformu seçerse seçsin, her marka veya şirket güçlü işlevselliğe, harika araçlara ve e-ticaret için uygun altyapıya sahip bir çözüm elde eder.
Ancak, bir işletme dijital pazarlama yapmaya karar verdiyse, WordPress teknolojisini içeren kapsamlı bir hizmet paketini kullanması gerekir. Bu çözüm esneklik, sınırsız “plugin” kataloğuna erişim ve maksimum özelleştirme imkanı sunar. Ancak, herhangi bir web sitesinin internette tanıtılması, kapsamlı çözümler gerektirir. Yani, web teknolojileri, pazarlama stratejileri, finansal araçlar (örneğin, FDUSD için USDC veya başka bir kripto para ile değişim yapma) ve diğer “araçlar” olmadan başarılı olunamaz.
Eğer bir işletme web sitesi oluştururken Magento platformunu seçmişse, bunun güçlü araçlara dayandığını ve açık kaynak kodu üzerine inşa edildiğini anlamak önemlidir. Bir markayı veya şirketi tanıtmak için yine kapsamlı hizmetler gereklidir, ancak bu hizmetlerin Magento hizmetine özel olarak uyarlanması gerekir. Ayrıca, Magento sitelerinde de coin çevirici ve diğer finansal araçlar kullanılabilir. Ve burada tek bir soru ortaya çıkıyor – bu platformlar birbirlerinden nasıl farklıdır ve hangisinin pazarlama hizmetlerini uygulamak için seçileceğine nasıl karar verilir?
WordPress’in temel avantajları ve özellikleri
Başlamak gerekirse, WordPress, güvenilirlik, güç ve çevre dostu olmanın gizli anlamını içerir. Açık kaynak kodunun “doğası” – bu daha henüz her şey değil. Platform, yapılandırma, yönetim ve kullanım kolaylığı açısından pek çok güncel fırsat sunmaktadır.
Aslında, platform, kendi bloglarını yönetmek ve bu bloglar aracılığıyla hizmet veya ürün satmak isteyen herkes için uygundur. Ancak, önemli bir faktörü göz önünde bulundurmak gereklidir: WooCommerce adlı özel bir eklenti indirmeniz gerekir. Bu eklenti, platformu bir internet mağazası gibi yönetmenizi sağlar, çünkü blogu uygun bir yapıya dönüştürür. Bu nedenle, e-ticaret sektöründe iş yönetmek çok daha kolay hale gelir. İşte bu avantajlardan bazıları:
- Eklentileri ana platformla birleştirerek, işletme güvenilirlik ve diğer kriterlerde maksimum fayda sağlar;
- Eklentiler esneklik sağlar ve binlerce farklı tema ve diğer güncel, bireysel özellikler içerir;
- Platform aktif, iyi işlevselliğe sahip, gelişen bir topluluğa sahip, kullanıcılar ve pazarlamacılar arasında sadakatle kabul edilir;
- Sıradan bir geleneksel blogu gerçek bir internet mağazasına dönüştürmek, herkesi etkileyen bir özellik olup daha pek çok avantaj sunar.
Bunu anlamak için, ayarları incelemek, işlevselliği öğrenmek ve eklentilerle nasıl çalışılacağını anlamak gerekir. Bu görev, yeni başlayan pazarlamacılar için bile oldukça erişilebilir bir iştir çünkü en önemli şey yüksek kaliteli içerik üretmektir (ve içerik yönetimi için kolay kullanım zaten sağlanmıştır). Ayrıca, eklentiler ve diğer “özellikler” ile tanıtım yapma fırsatları da mevcuttur ve bunları kesinlikle göz ardı etmemek gerekir.
Magento’nun temel avantajları ve önemli özellikleri
WordPress’in popülerliğine rağmen, Magento, güncelliği açısından geri kalmaz. Bu, açık kaynak kodlu harika bir yazılımdır. Ancak, Adobe adlı ünlü yazılım devi tarafından desteklenmektedir. Fonksiyonellik, eklentiler ve özellikler açısından, Magento, özellikle profesyonel web geliştiricilerine hitap eder. Platform, API’nin aktif bir şekilde kullanılmasını teşvik etme gibi süreçleri destekler ve kullanımı daha karmaşıktır.
Yani, onunla çalışmak için gerçekten IT teknolojilerinde uzmanlaşmış ve tüm e-ticaret sistemini yönetmekten korkmayan profesyonellere ihtiyaç vardır. Ayrıca, platform, işin çevrimiçi alanda aktif bir şekilde tanıtılmasını fantastik bir şekilde destekleyen harika eklentilerle karakterizedir. Temel avantajlar arasında şunlar yer alır:
- Birçok seçenek ve farklı iş alanlarında ölçeklenebilirlik imkânı;
- IT uzmanları, programcılar, web geliştiricileri ve diğerleri için kullanım kolaylığı;
- E-ticaretin tanıtımında gerekli olan çok sayıda çeşitli ve gelişmiş plugin’ler;
- Büyük bir premium tema seçeneği ve çok daha fazlası.
Gerçek dünyada, bireysel satıcılar, bu platformun tüm fonksiyonlarıyla başa çıkamayabilir. En azından programlama, web tasarımı ve IT alanında başka önemli beceriler konusunda bilgi sahibi olmak önemlidir. Eğer uzmanlar kiralanırsa, markalar ve şirketler, internet ortamında ve küresel pazarda rakiplerine karşı gerçekten güçlü bir duruş sergileyebilir.
Başka neler bilinmeli?
Bu platformlarda işinizi tanıtmak için minimum düzeyde programlama ve pazarlama çözümleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekecek. Önemli olan, yalnızca belirli bir marka veya şirket için en uygun olan seçeneklerin kullanılması gerektiğini anlamaktır.