Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Xiaomi’nin 2024 Yılı 2. Çeyrek Kârı 6,2 Milyar RMB’ye Yükseldi

Küresel teknoloji devi Xiaomi, 2024 yılı 2. çeyrek verilerini açıkladı. Düzeltilmiş net kârı bir önceki yıla göre % 20,1 artışla 6,2 milyar RMB'ye yükselen şirketin brüt kârı güçlü büyümenin bir göstergesi oldu. 

Xiaomi’nin 2024 Yılı 2. Çeyrek Kârı 6,2 Milyar RMB’ye Yükseldi

 

Küresel teknoloji devi Xiaomi, 2024 yılı 2. çeyrek verilerini açıkladı. Düzeltilmiş net kârı bir önceki yıla göre %20,1 artışla 6,2 milyar RMB’ye yükselen şirketin brüt kârı güçlü büyümenin bir göstergesi oldu. 

 

Merkezinde Nesnelerin İnterneti (“IoT”) platformuyla bağlantılı akıllı telefonlar, akıllı donanımlar bulunan bir tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketi olan Xiaomi Corporation, 30 Haziran 2024’te sona eren üç aylık döneme ilişkin denetlenmemiş konsolide sonuçlarını açıkladı. Xiaomi, 2024 yılının ikinci çeyreğinde üst üste üçüncü kez yıllık çift haneli gelir artışı elde ederken gelirleri yıllık %32 artışla 88,9 milyar RMB’ye ulaştı. Düzeltilmiş net kârı 6,2 milyar RMB olarak gerçekleşerek bir önceki yıla göre %20,1 artış gösteren marka güçlü büyümesini de böylece kanıtlamış oldu. Genel brüt kâr marjı %20,7 ile performansını koruyan Xiaomi’nin üç temel iş kolu olan akıllı telefonlar, IoT ve yaşam tarzı ürünleri ve internet hizmetleri sırasıyla 46,5 milyar RMB, 26,8 milyar RMB ve 8,3 milyar RMB gelirle piyasa beklentilerinin üzerinde performans gösterdi. Akıllı elektrikli araç ve diğer yeni girişimlerden elde edilen gelir ise toplam 6,4 milyar RMB oldu. Grubun genel performansı beklentileri aşarak yeni bir hızlı büyüme aşamasına işaret etti.

 

2024 yılının ikinci çeyreğinde, Xiaomi’nin nakit kaynakları 30 Haziran itibarıyla 141 milyar RMB’ye yükseldi ve bu durum, hem temel hem de yeni iş alanlarının sürdürülebilir gelişimi için güçlü bir altyapı oluştururken, Xiaomi’nin devam eden hızlı büyümesini destekledi. Bu büyüme, temel teknolojilere yapılan istikrarlı yatırımlarla desteklendi. Xiaomi’nin yapay zeka alanındaki başarıları, akıllı telefonlar ve akıllı elektrikli araçlarında ürün yeteneklerini ve deneyimini geliştirdi. Ayrıca, akıllı fabrikasının operasyonel verimliliğini de büyük ölçüde artırmasını sağladı. “İnsan x Araba x Ev” akıllı ekosistemindeki ilerlemenin Xiaomi’nin faaliyetlerini daha da canlandırması ve gelecekteki büyümesinin sürdürülebilirliğini güçlendirmesi bekleniyor.

 

Xiaomi ilk beş akıllı telefon markası arasında büyümeye öncülük ediyor

İkinci çeyrekte Xiaomi’nin dünya genelinde akıllı telefon satışları 42,2 milyon adede yükselerek bir önceki yılın aynı dönemine göre %28,1 artış gösterdi. Canalys’e göre Xiaomi, %14,6 pazar payı ile 16 çeyrektir üst üste dünya çapında ilk üç akıllı telefon markası arasında yer alıyor. İlk beş akıllı telefon markası arasında Xiaomi, telefon satışlarında en hızlı büyüyen marka olarak öne çıkıyor.

 

Xiaomi’nin akıllı telefon iş kolu ikinci çeyrekte güçlü bir büyüme yaşadı ve bir önceki yılın aynı dönemine göre %27,1 artışla 46,5 milyar RMB gelir elde etti. Canalys’e göre, Xiaomi’nin akıllı telefon sevkiyatları küresel olarak 58 ülke ve bölgede ilk üç, 70 ülke ve bölgede ise ilk beş arasında yer aldı. Bu etkileyici büyüme, Latin Amerika, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Afrika’da hızlanan ivme ile Xiaomi’nin uluslararası pazarlarda genişleyen etkisini ortaya koyuyor. Dikkat çekici bir şekilde Xiaomi, Latin Amerika’da akıllı telefon satışlarında ilk kez ikinci sırada yer aldı.

 

İkinci çeyrekte klima satışları %40’ın üzerinde artış gösterdi

Xiaomi’nin IoT ve yaşam tarzı ürünleri iş kolu 2. çeyrekte yükseliş ivmesini sürdürerek 26,8 milyar RMB’lik rekor bir gelir elde etti ve yıldan yıla %20,3’lük bir büyüme kaydetti. Akıllı büyük ev aletleri segmenti de etkileyici bir performans sergileyerek gelirini bir önceki yıla göre %38,7 oranında artırdı.

 

Canalys’e göre, Xiaomi’nin ikinci çeyrekte dünya genelindeki tablet satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre iki katına çıktı ve satış açısından ilk beş arasında en hızlı büyüyen marka oldu. Xiaomi ayrıca giyilebilir cihazlar pazarında da yerini sağlamlaştırdı ve dünya genelinde 3. ve Çin’de 2. sırada yer aldı. Diğer taraftan TWS kulaklık satışları ile dünya genelinde 3. ve Çin’de 1. sırada yer aldı.

 

Xiaomi’nin klima satışları ikinci çeyrekte 3,3 milyon adedi aşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre %40’ın üzerinde bir artış gösterdi. Ayrıca, Xiaomi’nin buzdolapları ve çamaşır makineleri, sırasıyla 600.000 ve 400.000 adedi aşan satışlarla önemli bir büyüme kaydetti.

 

Dünya genelinde ve Çin’de aylık aktif kullanıcı sayısı %10 arttı ve İnternet Hizmetleri iş kolundaki büyüme hızlandı

Xiaomi’nin İnternet hizmetleri iş kolu ikinci çeyrekte de hızlı büyümesini sürdürdü ve bu segmentteki gelirleri %11 artışla 8,3 milyar RMB’ye yükseldi. Xiaomi, küresel iş ortaklığı ağını genişletmeye devam ederken, yurtdışı İnternet hizmetleri geliri bir önceki yıla göre %32,9’luk önemli bir artış göstererek ikinci çeyrekte 2,7 milyar RMB’ye ulaştı. Şu anda toplam İnternet hizmetleri gelirinin %32,1’ini oluşturuyor.

 

Grubun internet kullanıcı sayısı da artmayı sürdürdü ve aylık aktif kullanıcı sayısı (MAU) hem dünya genelinde hem de Çin’de rekor seviyelere ulaştı. Haziran 2024’te küresel aylık aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %11,5 artışla 675,8 milyona ulaşırken, Çin’deki aylık aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %10,1 artışla 164,4 milyona ulaştı.

 

İkinci çeyrekte 27.000’in üzerinde akıllı elektrikli araç teslim edildi 

Xiaomi’nin ilk akıllı elektrikli aracı olan Xiaomi SU7 Serisinin piyasaya sürülmesinden bu yana, pazar performansı beklentileri önemli ölçüde aştı. İkinci çeyrekte, akıllı elektrikli araç iş kolundan ve diğer yeni girişimlerden elde edilen gelir 6,4 milyar RMB’ye ulaştı. Grup, Xiaomi SU7 Serisinin üretimini artırıyor ve teslimatını hızlandırıyor. İkinci çeyrek teslimatları 27.307 araca ulaşırken aylık teslimatlar son iki ayda üst üste 10.000 adedi aştı. Xiaomi, üstün rekabet avantajını ortaya koyan bu yüksek ve hızlı üretim kapasitesiyle rakiplerini geride bırakıyor.

 

Xiaomi’nin Elektrikli Araç Fabrikası, Grubun Kasım ayına kadar 100.000 araç teslim etme hedefine planlanandan önce ulaşması için Haziran ayından bu yana operasyonlarını çift vardiyalı olarak sürdürüyor. Şirket ayrıca 2024 yılı sonuna kadar 120.000 Xiaomi SU7 Serisi araç teslim etmeyi hedefliyor. 30 Haziran 2024 itibariyle 87 adede ulaşan Xiaomi’nin Çin’deki akıllı elektrikli araç satış merkezi siparişlerin sürekli artmasını sağlıyor ve kullanıcılara kapsamlı profesyonel araç bakım hizmetleri sunuyor.

 

Grubun yüksek nakit rezervleri, Xiaomi’nin yaşanan yoğun rekabete rağmen teknoloji ve ürün geliştirmeye odaklanmasını sağlayarak elektrikli araç pazarında etkisini ve temel rekabet gücünü artırıyor. Xiaomi, ürün rekabetçiliğini önemli ölçüde artıran temel teknolojilerde yeni ilerlemeler ve atılımlar elde ederek kapsamlı kurum içi yetenekler oluşturmaya devam ediyor. 2024 yılının Temmuz ayında Grup, Xiaomi SU7 Ultra prototipini tanıttı ve önümüzdeki on yıl içinde pistteki en hızlı dört kapılı elektrikli araç olma hedefiyle Ekim ayında Nürburgring Nordschleife pistinde olağanüstü bir tur süresi elde etmeyi planladığını duyurdu.

 

Yapay zeka, Xiaomi’nin “İnsan x Araba x Ev” akıllı ekosistemini güçlendirerek premium pazarında büyümesine katkıda bulunuyor

Grup, “İnsan x Araba x Ev” akıllı ekosistemini güçlendirmek için yapay zekayı kullanmaya devam ediyor. İkinci çeyrekte, Xiaomi’nin Ar-Ge yatırımları artmaya devam etti ve harcamalar bir önceki yılın aynı dönemine göre %20,7 artışla 5,5 milyar RMB’ye ulaştı. Xiaomi, yapay zeka teknolojileriyle, başta akıllı elektrikli araç sektörü olmak üzere çeşitli alanlarda yenilikçi atılımlar gerçekleştirdi. Bu gelişmiş teknoloji artık çeşitli uygulamaların ayrılmaz bir parçası haline geldi ve Xiaomi’nin yapay zeka asistanı (Xiaomi AI) aracılığıyla Otopilot, otomatik park etme ve kesintisiz sesli etkileşim gibi işlevler için destek sağlıyor.

 

Akıllı telefon ürünleri alanında Xiaomi, yapay zeka asistanının çok modlu tanıma ve anlama yeteneklerini geliştirerek kullanıcılara yapay zeka belge analizi ve yapay zeka video oluşturma gibi bir dizi özellik sunuyor. Bu yenilikler Xiaomi’nin premium pazardaki büyümesini destekliyor.

 

Üçüncü taraf verilerine göre, 2024 yılının 2. çeyreğinde, Xiaomi’nin 3.000 RMB veya daha yüksek fiyatlı premium akıllı telefon modelleri, Çin’deki toplam akıllı telefon satışlarının %22,1’ini oluşturdu ve bir önceki yıla göre %2,0 puanlık bir artış gösterdi. 3.000 ila 4.000, 4.000 ila 5.000 ve 5.000 ila 6.000 RBM fiyat segmentlerindeki akıllı telefonların pazar payları sırasıyla %16,8, %20,1 ve %8,9 oldu ve tüm segmentlerde bir önceki yıla göre büyüme kaydedildi.

 

Xiaomi, 19 Temmuz’da yeni nesil amiral gemisi katlanabilir cihazı Xiaomi MIX Fold 4’ü ve ilk kompakt katlanabilir cihazı Xiaomi MIX Flip’i Çin’de tanıttı. Her iki katlanabilir akıllı telefon modelinin performansı beklentileri önemli ölçüde aşarak Xiaomi’nin premium pazardaki itibarını daha da artırdı. Xiaomi MIX Flip, benzersiz katlanabilir tasarımı ve yenilikçi [yapay zeka destekli çevrimdışı çeviri özelliklerine sahip 4,01 inç dış ekranı] özellikleriyle büyük beğeni topladı.