Sosyal Medya

Mobil

Xiaomi, “Canlılığı” temsil eden yeni kurumsal kimliğini tanıttı

Xiaomi, önümüzdeki 10 yıla yönelik premium segmentteki varlığını güçlendirecek ve marka bilinirliğini artıracak yeni kurumsal kimliğini...

Xiaomi, “Canlılığı” temsil eden yeni kurumsal kimliğini tanıttı

Xiaomi, önümüzdeki 10 yıla yönelik premium segmentteki varlığını güçlendirecek ve marka bilinirliğini artıracak yeni kurumsal kimliğini gözler önüne serdi.

Küresel teknoloji lideri Xiaomi, organik felsefeyi “Canlı” tasarım konseptiyle birleştiren yenilenmiş yeni kurumsal görsel kimliğini tanıttı. Yeni marka kimliğiyle, şirket premium pazardaki yerini daha da güçlendirmek ve yeni dinamik logoyla hedef kitlesi arasındaki marka bilinirliğini daha da artırmak istiyor.

Yeni logoyu Kenya HARA tasarladı

Xiaomi’nin yeni logosunu dünyaca ünlü tasarımcı Musashino Güzel Sanatlar Üniversitesi Profesörü ve Nippon Tasarım Merkezi (NDC) Başkanı Kenya HARA tasarladı. Yeniden tasarlanan “MI” tipografisinin yanı sıra daha önce kare şeklinde olan logo, kenarları yuvarlatılarak ve yumuşatılarak estetik açıdan çok daha hoş bir hale getirildi. Logoda Xiaomi’nin canlılığını ve gençliğini ifade eden turuncu renk de korundu. Tamamlayıcı renk olarak üst düzey ürünlere uygun bir şekilde siyah ve gümüş renkleri de logoda ayrıca kullanılacak.

Kenya HARA, Xiaomi logosunu tasarlarken matematiksel “süper elips” formülünü kullandı. Tasarımcı, formüldeki çeşitli değişkenleri ayarlayarak kare ile daire arasındaki sonsuz seçenekler arasından görsel olarak en optimal dinamiği elde etti. N=3 kullanılarak kare ile daire arasındaki mükemmel denge sağlandı ve “Canlılığın” temel yönlerini simgeleyen yeni Xiaomi logosu ortaya çıktı. Dik açılı nesnelere göre daha çevik bir şekil olan daire, Xiaomi’nin esnekliğini, canlılığını ve ilerleme isteğini mükemmel bir şekilde temsil ediyor.

Felsefi düşünceyle şekillenen yeni tasarım

Kenya HARA, Xiaomi’nin yenilikçi teknolojilerinin insanlara kolaylık sağladığına, yaşamlarını en iyi şekilde kontrol etme yeteneği sunduğuna ve çevredeki tüm değişikliklere uyum sağlayabileceğine inanarak tasarım konsepti olarak “Canlılığı” önerdi. Teknolojinin insanların hayatına canlılık katması ve insanların yaşamlarına yönelik ihtiyaçları karşılamasından esinlenerek Xiaomi’nin felsefesini görsel açıdan markaya hayat dolu bir mesaj verecek bir logo şeklinde tasarladı.

Yeni logo yerleşimi, “Canlılığı” hissettiren bir logo

Xiaomi, geçmişteki logo kullanımıyla ilgili geleneksel kurallarını bozarak ilk defa yeni bir dinamik logo formatını benimsiyor. Karenin dört köşesine sabitlenmeyerek içeriğe uyum sağlayarak en uygun konuma yerleştiriliyor. Yeni dinamik logo, felsefi düşünceyi daha da benimseyerek gerçekten “Canlı” bir hale geliyor.

“Canlı” konsepti, Xiaomi’nin akıllı bağlanabilirlik çağındaki dönüm noktasına verdiği bir tepki ve düşünce olarak öne çıkıyor.   Xiaomi, bir teknoloji şirketi olarak dünya genelinde herkese daha fazla inovasyon sunmaya olan kararlılığını devam ettiriyor ve bu nedenle kullanıcılarıyla birlikte büyümek kritik önem taşıyor. Hızla büyüyen markanın hayranları her geçen gün artıyor. Xiaomi, varlığını büyük kitlelerden seçkin kullanıcılara, teknolojiden sanat alanına, çevrimiçinden çevrimdışına ve tüm dünyada genişleterek yeni bir on yıllık dönemi başlatıyor. Yeni marka kimliği Xiaomi’yi önümüzdeki 10 yıllık dönemde daha da ileriye taşıyacak.