Yapay Zeka, Türkiye’nin Teknoloji ve İnovasyon Alanındaki Uluslararası Rekabet Gücünü Artırabilir
Ekmob CTO’su Hakan Bıyıklıoğlu, Türkiye’nin yapay zeka alanındaki gelişiminin hızla ivme kazandığının altını çizerek, yapay zekanın Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon alanındaki uluslararası rekabet gücünü artırmak için büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.
Türkiye’nin teknolojiyi en etkin şekilde kullanan ülkeler arasında yer aldığını altını belirten Ekmob CTO’su Hakan Bıyıklıoğlu,
“Bankacılık, e-ticaret, lojistik gibi birçok alanda bu başarıyı görmek mümkün. Yapay zeka da günümüzde kullandığımız birçok teknoloji aracına entegre edilerek aktif olarak kullanılmaya başlandı. Türkiye’deki birçok girişim, ürünlerini yapay zeka ile entegre ederek veya doğrudan yapay zeka odaklı iş modelleri geliştirerek bu alanda ilerliyor. Türkiye, Uluslararası Yapay Zeka Endeksi’nde 160 ülke arasında 47. sırada yer alıyor. Bu durum, Türkiye’nin yapay zeka alanında AR-GE faaliyetlerini, yenilikçi projeleri destekleyerek ve nitelikli uzmanları yetiştirerek daha da geliştirebileceğini gösteriyor.
Türkiye’nin yapay zeka alanındaki gelişimi hızla ivme kazanıyor. Hükümetin ve özel sektörün yapay zeka konusundaki yatırımları, ülkenin bu alandaki yetkinliklerini artırmakta olduğunu açıkça gösteriyor. Bu durum, Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon alanındaki uluslararası rekabet gücünü artırmak için büyük bir fırsat sunuyor.” dedi.
Ekmob’un yapay zekayı SFA uygulamasında nasıl kullanıldığına dair bilgiler de veren Bıyıklıoğlu, şöyle devam etti:
Uyum sağlayamayan firmalar için hayat çok daha zor hale gelecek
Yapay zeka, satış alanında adeta devrim yaratıyor. Yapay zeka destekli satış araçları, satış temsilcilerine müşteri etkileşimlerinde derinlemesine rehberlik ederek daha kişiselleştirilmiş ilişkiler geliştirmelerine olanak tanıyor. Aynı zamanda, yapay zeka satış süreçlerini otomatikleştirme yeteneğiyle öne çıkıyor. Bu sayede iş yükü azalırken verimlilik artıyor ve satış ekipleri kritik görevlere daha fazla odaklanabilir. Bu da şirketlerin daha fazla satış yapmasını ve müşteri memnuniyetini artırmasına uygun zemini hazırlamış oluyor. Bu şirketlere hem avantaj hem de dezavantaj getiriyor. Teknolojiye uyum sağlayan ve gerekliliklerini yerine getiren firmalar pazar paylarını korumak ve arttırmak yolunda avantaj sağlarken, uyum sağlayamayan firmalar için hayat çok daha zor hale gelecek.
Müşterilerimizin rekabet avantajlarını güçlendirmelerine katkı sağlıyoruz
Biz yapay zeka destekli GoCust ürünümüz ile şirketlere satış süreçlerini yapay zeka destekli yöntemlerle yönetme imkanı sunup, aynı zamanda müşteri ilişkilerini, satış fırsatları ve satış ekiplerini etkin bir şekilde yönetmelerine olanak tanıyoruz. Sunduğumuz çözümler, satış ekiplerinin verimliliğini ve sürdürülebilirliğini artırırken maliyet avantajları da sunuyor. Süreçlerin büyük kısmını otomatize ederek ekiplere en değerli şey olan zamanı kazandırıyoruz. Müşterilerimizin satış operasyonlarını optimize ederek, rekabet avantajlarını güçlendirmelerine katkı sağlıyoruz.
Kafede oturup raporlarını yöneticilere gönderen temsilci kavramı artık yok
Satış zaman geçtikçe dijitalleşen bir süreç haline geliyor. Yeni yetişen nesil artık teknolojiyi dahil etmeyen süreçlerde bulunmak istemiyor. Örneğin, müşterileriyle yaptıkları toplantı sonrasında not giren, notlarını bilgisayarında tutup bir kafede oturup raporlarını yöneticilere gönderen satış temsilcileri kavramı artık yok oluyor. Bunun yerine satış temsilcilerinin toplantı notlarının hiç bir manuel işleme gerek kalmadan yöneticilere gönderildiği ve hatta bunların gelecekle ilgili forecast’ler, planlar, aktiviteler üretildiği teknolojiye adapte olmuş satış temsilcileri sahada yer almaya başladı. Ekmob SFA tam da bu noktada, teknolojiyi, beşeri alışkanlıkları ile harmanlayarak doğru ve kullanılır bir yapay zeka ile desteklenmiş çözümleri pazarda müşterilerinin kullanımına sunuyor.