Yeni Citroën C3 Yollara Çıkmaya Hazırlanıyor!
Citroën, Avrupa’nın İlk Ulaşılabilir Elektrikli Otomobili, yeni %100 elektrikli ë-C3’ü Tanıttı!
Otomotiv sektöründe konfor odaklı ulaşılabilir mobilite çözümleri sunan Citroën, yeni ë-C3 ile B segmentinde en iyi konfor seviyesini, elektrikli araç kullanım kolaylığını, gelişmiş donanımı ve en iyi fiyat-performansı sunmaya hazırlanıyor. Küresel BEV araçlara özel oluşturulan, Citroën Akıllı Otomobil Platformu üzerinde tasarlanan yeni ë-C3, Citroën’in yeni tasarım dilini ve marka kimliğini yansıtıyor. B segmentinde ilk kez Citroën Advanced Comfort® süspansiyon ve yeni Citroën Advanced Comfort® koltuklarla tasarlanan yeni Citroën ë-C3, tamamen elektrikli altyapısıyla, sıfır gürültü ve sıfır titreşim sunarak daha dingin bir sürüş deneyimi sağlıyor. 320 km’ye kadar WLTP sürüş menzili sunabilen 44 kWsa batarya paketi ve sadece 26 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e şarj performansı sağlayan 100 kW DC hızlı şarj özelliğiyle yeni Citroën ë-C3, elektrikli araç kullanımını kolaylaştırıyor. Yeni Citroën ë-C3, kapsamlı donanımları ve akıllı çözümleriyle yeni C-ZEN LOUNGE ileyenilikçi bir yaklaşım ortaya koyuyor. 320 km menzilli ë-C3 modelini Türkiye’de 2024’ün son çeyreğinden itibaren, rekabetçi fiyatlardan sunmayı planlayan Citroën, tamamen elektrikli ulaşımı herkes için erişilebilir kılma misyonunusürdürüyor. Citroën ë-C3’e ek olarak, Citroën C3’ün 1.2 PureTech 100 HP 6 ileri manuel ve 1.2 PureTech 100 HP eDCT6 MHEV versiyonlarının da eş zamanlı olarak Türkiye’de satış sunulması planlanıyor.
Citroën, Avrupa’daki B segmenti otomobillere yönelik kuralları, karakteristik görünüme sahip dördüncü nesil yeni C3 ile yeniden yazıyor. İlk nesli 2002 yılında yollara çıkan ve günümüze kadar 5,6 milyondan fazla satılan Citroën C3, dördüncü neslinde tamamen elektrikli ë-C3’ün de seriye eklenmesiyle bu başarıyı geleceğe taşıyor. Citroën’in en popüler modeli olan C3, markanın Avrupa satış hacminin yüzde 29’unu temsil ederken sadece 2022 yılında, Avrupa B segmentinden yüzde 11 pay aldı. Tamamen yeni ë-C3, Citroën için yepyeni bir dönemi işaret ediyor. Marka, 0 emisyonlu mobilitenin faydalarını uygun fiyata yaşamak isteyen kullanıcılar için Avrupa’da tasarlanan ve üretilen ilk tamamen elektrikli B-Hatchback model ile, tamamen elektrikli mobiliteyi, herkes için erişilebilir hale getirmek üzere cesur bir hamle yapıyor. Avrupa’da üretilecek tamamen elektrikli ë-C3, sınıfının en iyi konfor seviyesini, elektrikli araç kullanım kolaylığını ve üst düzey donanımları sunarken, yeni modelin 1.2 litrelik 100 HP benzinli motorlu ve manuel şanzımanlıseçenekleri de 2024’ün son çeyreğinden itibaren eş zamanlı olarak Türkiye’de de satışa sunulacak. Bu iki versiyonunun yollara çıkmasının ardından satışa sunulacak olan 1.2 PureTech 100 HP eDCT6 MHEV ise elektrik sürüş imkanı ve yeni otomatik şanzımanıyla düşük yakıt tüketimi ve CO2 salınımı sunacak.
Citroën CEO’su Thierry Koskas;
“Ulaşılabilir araçlar sunmak her zaman Citroën DNA’sının önemli bir parçası oldu. Kullanıcıların B segment araçlara yönelik beklentileri; özellikle SUV’ların popülaritesinin artması ve çevresinde elektrikli araç kullanma isteğinin yaygınlaşmasıyla birlikte değişti. Öte yandan Avrupalı araç üreticilerinin bu beklentileri karşılaması zorlaştı. Citroën, kullanıcılarına yönelik, yeni, tamamen elektrikli ë-C3 ile bunu yapma cesaretini ortaya koyuyor. Tam donanımlı, özel olarak tasarlanan ve Avrupa’da üretilen konforlu bir B-Hatchback’i, ulaşılabilir fiyatlardan yollara çıkarmaya hazırız”dedi.
Sınıfının en iyi konfor seviyesi!
Citroën ë-C3, bu segmentte ilk defa Citroën Advanced Comfort® Süspansiyon ile yeni Citroën Advanced Comfort® Koltukları birleştirerek “Uçan Halı” yolculuk etkisini sunuyor. Daha yüksek ve daha köşeli tasarıma sahip yeni jenerasyon ë-C3, önceki model ile benzer bir alan kaplamasına rağmen, 100 mm artırılan ve araçtan iniş-biniş kolaylığı sağlayan daha yüksek sürüş pozisyonuyla kesintisiz bir konfor sağlıyor. Ayrıca araç sahiplerinin tasarım tercihlerini yansıtacak dış koruyucu öğeler de, yeni tasarımlı B-Hatchback’de sunulmaya devam ediyor.
Citroën, C3 Hatchback tarihinde ilk kez yenilikçi ve özel Citroën Advanced Comfort® Süspansiyonu, tamamen yeni elektrikli ë-C3’ün tüm versiyonlarında standart ekipman olarak sunuyor.Sürücü ve yolcular için görünmez olan Progressive Hydraulic Cushions®, aşamalı hidrolik stoperlerin kullanılması sayesinde yolda benzersiz bir “Uçan Halı” hissi veren sürüş konforu sunuyor. Bu süspansiyon sistemi ile, tamamen yeni ë-C3, bozuk yol yüzeylerinde aracın süzüldüğü izlenimini veriyor. Mekanik stoperler yerine amortisör ve yay ile birlikte; biri sıkıştırma, diğeri geri-basma için iki stoper kullanılıyor. Çok beğenilen çözüm iki aşamalı çalışıyor. Daha yumuşak sıkıştırma ve geri-basma etkisi için yay ve amortisör, hidrolik stoperin de yardımıyla dikey hareketleri birlikte kontrol ediyor. Büyük darbelerde yay ve amortisör, hidrolik stoperlerle birlikte hareketi,kademeli olarak yavaşlatıyor ve hareket sonundaki sarsıntıları önlüyor. Enerjiyi emen ve daha sonra bir kısmını darbe olarak geri veren mekanik stoperlerin aksine, hidrolik stoper bu enerjiyi emiyor ve dağıtıyor.
Citroën Ürün ve Strateji Müdürü Laurence Hansen; “Konfor,Citroën DNA’sının önemli bir parçasını oluşturuyor. Sunduğumuz konfor sadece bizim için değil müşterilerimiz için de oldukça önemli. Bu nedenle yeni ë-C3’ü, B-Hatchback segmentinin en konforlu otomobiline dönüştürmek için Citroën Advanced Comfort® Koltuklarımızın en güncel versiyonunuve C3 ile ilk kez Progressive Hydraulic Cushions® Süspansiyon sistemini bir araya getirdik” dedi.
Ev ortamında hissettiren iç mekan
Yeni ë-C3’ün geniş iç mekanı, bir evin oturma odasına benzer bir ortam sağlamak üzere yalın ama zarif yüzeylerle şekillendirildi. Yeni ë-C3’ün yeni desenli Citroën Advanced Comfort® Koltukları, özel olarak tasarlandı. İlk temasta hoş ve yumuşak bir his sağlamak ve mesafe ne olursa olsun destekleyici bir sürüş sunmak üzere ilave köpük kullanıldı.
Gelişmiş konfor seviyesi, 1,57 m yükseklikte ön koltukta daha kontrollü ve güven veren, yüksek ve yola hakim bir sürüş pozisyonu için 30 mm daha fazla baş mesafesi sağlayan tamamen yeni tasarımla devam ediyor. Bu sayede yolcuların her biri daha fazla görüş açısının keyfini sürüyor. Bu da daha ferah ve konforlu bir iç mekan hissi oluşturuyor. Aslında yeni ë-C3, sadece 19 mm daha uzun ve 6 mm daha geniş. Buna rağmen neredeyse her boyutta önceki modele göre daha geniş iç mekana sahip. Arka yolcu dirsek mesafesi 19 mm, ön ise 21 mm ile pazar ortalamasının üstünde yer alıyor. Ayrıca arka koltuk diz mesafesi de ortalamanın en az 20 mm üzerinde olup, sınıfının en iyi değerini sunuyor.
Yeni ë-C3’te cömert bagaj hacmi de sunuluyor. Daha uzun iç mekan; kapı panelleri, orta konsol ve orta kol dayamanın altında kullanışlı ve akıllı saklama alanları ve ayrıca orta konsolda kablosuz telefon şarj sistemi de yer alıyor. Konforlu 60/40 oranında yatan arka koltuk sırtlıkları ve arka çamurluklar arasındaki 1015 mm’lik genişlik ile daha büyük nesneleri taşıma kolaylığı da sağlıyor. Standart konumda 310 litre sunulan geniş bagaj hacmi, günlük hayatın gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyor.
1,57 metre yüksekliğiyle (Tavan barları hariç) yeni ë-C3, önceki modelden daha yüksek bir yapıda. Bu sayede şehir içi ve şehir dışı yolculuklarda, tümsekler, kaldırımlar ve çukurlarda daha güvenli bir sürüş sağlamak üzere, SUV tarzı yerden yükseklikten faydalanıyor. Önceki modeldeki 135 mm’lik yerden yükseklik, yeni ë-C3’de 163 mm olarak ayarlandı.
Elektrikli araç kullanım kolaylığı
Stellantis’te bir ilk olarak, yeni Citroën ë-C3, BEV’e özel “Akıllı Otomobil Platform”uyla, 320 km’ye kadar WLTP sürüş menzili sağlamak için 44 kWsa LFP (Lityum Ferro Fosfat) bataryayı kullanıma sunuyor. 100kW DC hızlı şarj özelliği ile 26 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e şarj olanağı da sağlıyor. Standart AC şarj 7 kW ile yüzde 20’den yüzde 80’e yaklaşık 4 saat 10 dakikada şarj performansı sunuyor. 11 kW seçeneği ise 2 saat 50 dakika sürüyor. Ev ya da iş yerinde bir Wallbox ve ayrıca dışarıda halka açık şarj istasyonlarında düzenli olarak şarj etmek için ideal olan standart Mod 3 kablo ile hem ev hem de halka açık AC şarj noktalarına erişim kolaylığı sağlıyor. Kablo, tek fazlı 7,4 kW veya üç fazlı 11 kW duvar kutusuyla şarjı destekliyor.
Yeni ë-C3, 83 kW (113 HP) elektromotor ve tam otomatik şanzımanı ile 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 11 saniyede tamamlayabiliyor ve yaklaşık 135 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Özellikle kentsel ve banliyö ortamlarında günlük sürüş ya da trafikte akıcı bir sürüş için gereken performansı bu sayede sağlıyor ve verimliliğe odaklanıyor.
Tam donanımlı
Tamamen elektrikli ë-C3’ün tasarım ve mühendislik ekipleri için sınıfının en iyi konfor ve rahatlık seviyesini sunmak en önemli önceliklerinden biri oldu. Avrupa’da tasarlanan ve üretilen B-Hatchback, tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere, zengin bir donanım seviyesi ve akıllı çözümlerle donatıldı. İç tasarım için yeni standartlar belirlemek en önemli hedeflerden biriydi. Yeni ë-C3, yenilikçi, rahat ve donanımlı iç mekan mimarisi, “C-Zen Lounge” ile tasarlandı. Bu yenilikçi kokpit mimarisi,geleneksel ön konsolu yeniden şekillendiriyor ve üst düzey konfor sağlıyor. C-Zen Lounge, geniş ön cam, iki yanda Citroën’in imzası niteliğindeki dikey havalandırma kanalları ve grafik öğelerle yatay bir ön konsol mimarisi oluşturuyor. Böylece sürücü ve ön yolcu, geniş bir kemerden bakıyormuşçasına açık ve düzenli bir ön görüş açısına sahip oluyor. Ön konsol, üstte teknik unsurlar ve altta kumaş kaplı rahat bir “Kanepe Tasarım Tarzı” olmak üzere iki bölüme ayrılmış durumda. Aşağıdaki kumaş kaplı ve yumuşak kıvrımlı yatay “Kanepe Tasarım Tarzı” bölüm, konfor ve rahatlık hissini güçlendirirken, kokpite sıcaklık ve kendine has görsel bir karakter katıyor.
Geleneksel gösterge panelinin olmaması, daha ferah bir ön konsol tasarımı oluşturuyor. Yeni, tamamen elektrikli ë-C3, araç bilgilerini ön konsolun üst kısmı ile ön camın alt kısmı arasındaki parlak siyah bölüme yansıtan yeni Citroën Head-Up Display’i ilk kez kullanıyor. Bu akıllı çözüm, geleneksel Head-Up Display ve gösterge paneli örneğinde olduğu gibi, bilgilerin iki kere gösterilmesini önlüyor ve sürücüye ihtiyaç duyduğu tüm önemli bilgileri, gözlerini yoldan ayırmadan kolayca sağlıyor.Yeni kompakt, çok işlevli direksiyon, daha küçük ve kullanımı daha kolay. Ayrıca Citroën Head-Up Display çalışırken bilgilerin rahat görünmesi için derinlik ve yükseklik ayarı da yapılabiliyor.
Ön konsolun ortasında, hafifçe sürücüye dönük 10,25 inçlik renkli bir bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Özel bir uygulamaya sahip “My Citroen Play” ile “Akıllı Telefon Kiti” sayesinde kullanıcı, kendi cihazı üzerinden müzik, radyo, çağrı ve navigasyon işlevlerine erişebiliyor.
Stellantis Tasarım Direktörü Boris Reinmöller; “Geniş iç mekanı, daha yalın ve teknik üst bölüm, daha sıcak ve ‘Kanepe Tasarımı Tarzı’ alt bölümden oluşturarak, gurur duyabileceğimiz bir ön konsola kavuşturduk. Bu segmentte ön konsolun üst kısmının solda ve sağda bu kadar yalın olması nadirdir. Bunu,Citroën Head-Up Display’e sahip yeni C-Zen Lounge ile başardık. Merkezi bilgi-eğlence ekranı veya Akıllı Telefon Kitini, merkezde ferah bir şekilde konumlandırdık” dedi.
Her an koruyan sürüş destek sistemleri
Yeni ë-C3, en güncel Citroën sürüş destek teknolojileriyle donatılıyor. Sürüş destek teknolojileri şunları içeriyor:
Maliyet verimliliği sağlayan yeni platform
Citroën bir ilki daha gerçekleştirdi ve Avrupa’da yeni Citroën ë-C3’ü, tamamen elektrikli bir güç-aktarma sistemi barındıracak şekilde tasarlanan bir platformla geliştirdi. Otomobilin temelini, son derece esnek, küresel Stellantis “Akıllı Otomobil” platformunun bir versiyonu oluşturuyor. Bu da Citroën’in tamamen yeni ë-C3’ün herkesin için ulaşılabilir hale gelmesine imkan sağlayacak.
Üst donanım paketi
Ürün gamının tepe noktası ile 17 inç elmas kesim alaşım jantlar, ön LED farlar, LED arka stop lambaları, karartılmış arka camlar, Citroën Advanced Comfort® Süspansiyon, Citroën Advanced Comfort® TEP/Kumaş koltuklar, iki tonlu gövde rengi, dekoratif tavan rayları, akıllı telefon ekran yansıtma özelliğine sahip 10,25inçlik renkli dokunmatik ekran, elektrikli katlanır ve ısıtmalı yan aynalar, otomatik klima, 3D navigasyon, kablosuz şarj, geri görüş kamerası, elektrokrom dikiz aynası, Elektrikli park freni, Akıllı Far Asistanı, Aktif Güvenlik Freni, yeni Citroën Head-Up gösterge, otomatik farlar, arka park sensörleri, arka spoyler, hız sabitleme ve 6 adet hava yastığı sunuluyor.
Yeni ë-C3, Beyaz, Mavi, Kırmızı, Gri ve Siyah olmak üzere 5 farklı gövde rengiyle sunulacak. Citroën’in çift renkli kontrast tavan özelliği, en üst versiyonunda siyah veya beyaz renkte standart donanım olarak sunulacak. Ayrım noktasını, saca işlenen C sütunundaki keskin bir çizgi oluşturuyor.
Citroën Ürün ve Strateji Müdürü Laurence Hansen; “Küresel Akıllı Otomobil platformumuz son derece verimli. Hindistan ve Güney Amerika gibi pazarlarda, bölgeye özgü yeni Citroën modelleri ile Avrupa dışında da bu platformdan yararlanıyoruz. Yeni Avrupalı ë-C3, ideal bir başlangıç noktası oldu. Tamamen elektrikli olacak şekilde tasarlanmasına rağmen, ICE güç-aktarma sistemlerini barındırma, ayrıca SUV’lar da dahil olmak üzere, daha büyük ve daha küçük araçları destekleyecek kadar da esnek bir yapısı var” dedi.
Yeni marka kimliği ile cesur tasarım!
Avrupa’daki dördüncü nesil Citroën C3 ailesi, Citroën’in cesur yeni marka tasarımını temsil eden, iddialı bir görünümle baştan aşağı yeniden tasarlandı. İlk kez 2022 Citroën Oli konseptinde ön gösterimi yapılan yeni tasarımda, dikey ve yatay unsurlar, teknik bir tarzla kontrast oluşturuyor. Daha uzun ve daha dikey ön cephe, merkezi olarak konumlandırılan ve parlak siyah yatay ızgara ile tamamlanan, çift şeritli yeni marka logosuna ev sahipliği yapıyor. İlk kez Citroën Oli konsept aracında görülen yeni, özgün ön ve arka aydınlatma tasarımı da önemli unsurlararasında. Neredeyse bıçak gibi görünen bir dikey ve iki yatay lensten oluşan, benzersiz üç seviyeli aydınlatma imzasına sahip. Kısa, yüksek ve yatay motor kaputu, teknik olarak şekillendirilen yüzeylere sahip. Bu, dikey ön profille ışığı ve kontrastı yakalayarak büyük ve daha dik ön camı besliyor ve araca daha fazla hacim ve güvenlik hissi sağlıyor.
Yan profilde, teknik ve alttan kesik çizgiler, kemer hattı boyunca yeni imza aydınlatma kümelerine ve kapı panellerindeki ince kıvrımlara doğru akıyor. Bunların tümü ışığı yakalıyor ve görsel çekiciliği arttırıyor. İmza niteliğindeki kimlik, bagaj kapağının alt kısmındaki teknik çizgilerle arka tarafta da devam ediyor. Yukarıda, ön cephede kullanılan şeritteki deseni içeren ve büyük, merkezi yeni oval Citroën logosunun yanlarını dolduran yatay, parlak siyah dekoratif bir şerit yer alıyor. Yeni imzalı arka aydınlatmalar aracın köşelerine doğru uzanıyor ve ön farları yansıtan iki yatay ve bir dikey mercekten oluşuyor. Bagaj kapağın altında, aerodinamiğe yardımcı olmak ve otomobilin iddialı duruşunu daha da güçlendirmek üzere, köşeleri kaplayan gösterişli bir tampon yer alıyor. 16 ve 17 inçlik çelik ve elmas kesim alaşım jantlar (En üst versiyonda standart) köşelerdeki konumu ile güçlü duruşu destekliyor. Otomobil, 4,01 m uzunluğu ve 1,76 m genişliği ile kompakt bir ayak izine sahip.
Citroën Tasarım Başkanı Pierre Leclercq; “Müşterilerin SUV’larda en çok aradığı özellikleri biliyoruz. Bu özellikleri, otomobilin amacına yönelik tasarımına dahil ettik. Dolayısıyla yeni, tamamen elektrikli Citroën ë-C3’ün B-Hatchback segmenti için oyunun kurallarını değiştireceğine inanıyoruz. Uzunluk ve genişlik açısından önceki modeline benzer bir ayak izine sahip. Yolda daha güçlü bir duruş sağlamak için 100 mm daha yüksek tasarladık. Daha fazla yerden yükseklik ve daha yüksek oturma pozisyonu gibi ilave avantajlar sayesinde sürücüler ve yolcular günümüzün yollarındaki çukurlar, kaldırımlar ve diğer engelleri geçerken daha rahat hissedecekler” dedi.
Citroën Avrupa’da güçleniyor!
Citroën’in Paris yakınlarındaki Velizy-Villacoublay’deki Stellantis Otomotiv Tasarım Ağı tesisindeki stüdyoda tasarlananyeni ë-C3, Avrupa’da Slovakya’daki Stellantis Trnava tesisinde üretilecek. Yeni Citroën ë-C3’ün, Türkiye’de, 2024’ün son çeyreğinde müşterilerle buluşması hedefleniyor. Yeni Citroën ë-C3, Citroën’in ürün gamını ve marka değerini geliştirmede önemli bir rol oynayacak ve pazarın merkezindeki rekabetçi konumunu daha da güçlendirecek yeni bir model ailesine öncülük ediyor.
Citroën CEO’su Thierry Koskas;
“Misyonumuz, Citroën’i Avrupa pazarında en az yüzde 5 paya sahip olacak şekilde konumlandırmak. 2024 yılında ulaşılabilir, yeni, tamamen elektrikli ë-C3’ün portföyümüze eklenmesi, hedeflerimize ulaşmada önemli bir rol üstleniyor. Yeni ë-C3, aynı zamanda Citroën’in erişilebilir elektrikliye geçiş programının daha da güçlenmesinde önemli bir rol oynuyor ve yeni ë-C4 ve ë-C4X ile, benzersiz ulaşım çözümü Citroën Ami’yi tamamlıyor” dedi.
Citroën Pazarlama Müdürü Federico Goyret;
“Yeni bir otomobil satın alırken, müşterilerin çeşitli versiyonları ve seçenekleri anlaması çoğu zaman zorlayıcı olabilir. Citroën olarak, donanım seviyeleri ve ek paketlere yönelik ‘Akıllı Seri’ yaklaşımı ve fiyatlandırmada daha fazla şeffaflık ile tüm süreci müşterilerimiz için daha basit ve daha ulaşılabilirhale getirmek istiyoruz” dedi.