RENAULT GRUBU, YENİLİKÇİ E-TECH HİBRİT TEKNOLOJİSİ İLE ELEKTRİFİKASYON STRATEJİSİNİ GÜÇLENDİRİYOR
Renault Grubu, Yeni Clio’nun hibrit versiyonun yanı sıra Yeni Captur ve Yeni Megane’ın şarj edilebilir hibrit (Plug-in) versiyonlarının tanıtımını gerçekleştiriyor: Clio E-TECH 140 bg, Yeni Captur E-TECH Plug-in 160 bg, Yeni Megane E-TECH Plug-in 160 bg.
Bu yeni hibrit modeller ile birlikte Renault Grubu, ZOE, Twizy ve Kangoo Z.E. %100 elektrikli modellerinden oluşan geniş elektrikli araç ürün gamını tamamlıyor. Yeni E-TECH hibrit ürün gamı, CO2 salımını ve yakıt tüketimini sınırlandrırarak müşterilere ihtiyaçlarına en uygun otomobili seçme imkanı sağlayacak. En çok satılan modellerde ulaşılabilir bu ürün gamı ile elektrikli otomobil kullanma keyfi ve deneyimi daha geniş kitlelere ulaşacak.
Herkes için sürdürülebilir mobilite yaklaşımında bir dönüm noktası olan elektrikli mobilitenin öncüsü ve uzmanı olan Renault Grubu, 10 yılı aşkın süredir elektrikli araç deneyimi çerçevesinde, dinamik ve verimli hibrit motor seçeneklerini müşterilerinin beğenisine sunuyor.
Clio E-TECH, şehir içindeki kullanım süresinin %80’ini tamamen elektrik modunda gerçekleştirerek benzinli bir motora kıyasla %40’a kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. Yeni Captur E-TECH Plug-in ve Yeni Megane E-TECH Plug-in, karma kullanımda (WLTP) 50 kilometreden 135 km/s hıza kadar ve şehir içi kullanımda 65 kilometreye kadar (WLTP şehir) %100 elektrikle kullanım imkanı sunuyor. E-TECH motorlar daha iyi sürüş keyfi, mükemmel yakıt optimizasyonu, yavaşlama sırasında gelişmiş pil şarjı gibi avantajlar sağlıyor.
Renault hibrit motorları iki versiyon olarak sunuluyor: “Full hibrit” için E-TECH (HEV veya “hibrit”) ve “plug-in hibrit” için E-TECH Plug-in (PHEV veya “şarj edilebilir hibrit”). E-TECH motor, CMF-B ve CMF-C/D modüler platformları sayesinde bu modellere kolayca entegre edilebiliyor.
Hibrit teknolojisi, aynı zamanda Renault F1 Takımının geniş bilgi birikiminden ve F1 yarışları için geliştirilen teknolojiden faydalanıyor.
Yeni hibrit motorlar, İttifak’ın deneyim ve sinerjisine dayanıyor. Renault Grubu, bugün ve yarın herkes için sürdürülebilir mobilite vizyonu çerçevesinde 2022’ye kadar 100% elektrikli 8 model ve hibrit & şarj edilebilir hibrit 12 model ile ürün gamında elektrifikasyonu hızlandırıyor.
Renault E-TECH: sürüş keyfi ve verimliliği birleştiren motor
Renault mühendisleri tarafından geliştirilen E-TECH motor (hibrit veya şarj edilebilir hibrit), 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda ilk gösterimi gerçekleştirilen EOLAB konsept modelinin mirasından faydalanıyor. Markanın elektrikli otomobil deneyiminden ve 1.6 litre yeni nesil benzinli motor ışığında İttifak bünyesinde tasarlanan motorlardan yararlanıyor. HSG (High-Voltage Starter Generator veya yüksek gerilim marş) ve yenilikçi multimod debriyajsız vites kutusu olmak üzere iki elektrikli motor eşlik ediyor.
Lityum iyon pilin kapasitesi hibrit motorun tipine göre değişim gösteriyor:
- Clio E-TECH, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını önemli ölçüde azaltan ve %100 elektrikli modda %80’e varan şehir içi sürüş süresi imkanı sunan 1,2 kWh pile (230V) sahip.
- Yeni Captur E-TECH Plug-in ve Yeni Megane E-TECH Plug-in, %100 elektrikli sürüşte şehir içinde 65 km’ye kadar sürüş imkanı sunan 9,8 kWs akü (400V) ile sunuluyor.
Clio’ların en iyisi, şimdi hibrit
Yeni nesil Clio, Renault Grubu’nun geleceğe yönelik otonom, elektrikli ve internet bağlantılı vizyonunu şekillendiren bir model olarak dikkat çekiyor. Yeni Clio, otonom sürüşe giden araçlara atılmış ilk adım olan Seviye 2 Otoyol ve Trafik Sıkışıklığı Yardımcısı da dahil olmak üzere, pazardaki en modern ve kapsamlı sürüş destek sistemlerine sahip. 9,3″ ekranı ve Renault EASY CONNECT ile aynı zamanda ekstra multimedya özellikler de sunuyor.
Yine bir ilk olarak, Clio ürün gamı artık “full hibrit” E-TECH motor ile birlikte sunuluyor. Çalıştırmada ve hızlanmada anlık hassasiyet ile benzersiz bir deneyim ve sürüş keyfi sağlıyor.
Clio E-TECH 140bg ile sunulan hibrit motor; sadece 6,9 saniyede 80 ila 120 km/s hıza ulaşarak, pazarın ön sıralarındaa dinamik tepki ile maksimum kullanım verimliliği sunuyor.
Rejeneratif frenleme, 1,2 kWh (230V) pillerin kendini şarj etme konusundaki yüksek kapasitesi ve E-TECH sisteminin verimliliği ile birlikte tüketimi optimize ediyor. Şehir içindeki kullanım süresinin %80’ini tamamen elektrik modunda gerçekleştirerek içten yanmalı bir motora kıyasla %40’a kadar yakıt tasarrufu sağlamış oluyor. Tamamen elektrikli modda Yeni Clio 70-75 km/s hıza kadar çıkabiliyor.
Tüm hibrit motorlar, bir dCi 115 motora kıyasla sadece 10 kilo ile sınırlı artı ağırlığı temsil ediyor. Clio E-TECH 4,5 litre/100 km’den daha az tüketim ve 100 gramdan az CO2/km emisyon oranına sahip (WLTP değerleri, nihai onaya tabidir). Batarya (300 litre) ile bagaj alanını küçültmüyor; arka koltuk katlanabiliyor ve stepne yeri bulunuyor. Bu yeni motor, konfor ve performansı bir araya getirerek; üst segmente ait dinamik özellikler ile Clio’nun 30 yıllık DNA’sına sadık kalıyor.
Dış tasarımda arka tampon, orta kısım ve bagaj kapısında yer alan E-TECH logosu dikkat çekiyor. Vites kolunda da “E-TECH” logosu bulunuyor.