1 Temmuz’da 400 bin işletme ve kişi e-faturaya geçiyor
İş Bankası Ticari Bankacılık Pazarlama Müdürü Ethem Eliaçık, getirilen düzenleme ile yaklaşık 200 bin işletme ve 200 bin serbest meslek sahibinin e-fatura ve e-serbest meslek makbuzu düzenlemeye başlayacağını söyledi.
2014 yılında yapılan yasal bir düzenleme ile belirli bir cironun üzerinde işletmeler için getirilen elektronik faturaya (e-fatura) geçiş zorunluluğu Ocak 2020 itibarıyla cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan işletmeler için de uygulanmaya başlamış ancak işletmelere 1 Temmuz’a kadar süre tanınmıştı. Beş yıldan uzun bir süredir 100 binin üzerinde işletmenin e-fatura düzenlediği bilgisini veren İş Bankası Ticari Bankacılık Pazarlama Müdürü Ethem Eliaçık;
“Cirosu 5 milyon TL’nin üzerinde olan işletmeler ve cirosu bunun altında kalmakla birlikte gönüllü olarak geçmek isteyen işletmelerle serbest meslek makbuzu düzenleyen serbest meslek sahiplerimiz bu ayın sonunda e-fatura ve e-serbest meslek makbuzu düzenleyeme başlayacaklar. Getirilen düzenleme ile yaklaşık 200 bin işletme ve 200 bin serbest meslek sahibi e-fatura ve e-serbest meslek makbuzu düzenlemeye başlayacak” diye konuştu.
‘ÖZELLİKLE KOBİ’LERİN DİJİTALLEŞMESİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM’
Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Eliaçık; yasal otoritenin yaptığı bir takım düzenlemelerin aslında işletmelerin dijitalleşmeye geçişinde de en büyük motivasyon aracı olduğunun altını çizdi. Bu dönemde işletmelerin fatura ve makbuzlarını dijital ortama taşımış olacağını ifade eden Eliaçık, “Bu işletmeler dijital ortamla ilintili bir takım dijital çözümlerle de tanışacaklar. Bu sayede işletmelerin dijitalleşmeye geçiş adımlarının daha da hızlanacağını öngörüyoruz” dedi. bu adımı özellikle KOBİ’lerimizin dijitalleşmesinde önemli bir adım olarak gördüklerini vurgulayan Eliaçık, önümüzdeki dönemde e-fatura ve e-serbest meslek makbuzu üzerinden finansman biçimlerinin geliştirildiği hızlı bir sürece girileceğini öngördüklerini söyledi. “Şirket veya banka olarak siz ne kadar teknolojiyi kullanırsanız kullanın, müşterileriniz de aynı paralelde dijitalleşme yönünde bir aksiyon almaz ise sonuçlar arzu edilen çıktıları vermiyor” diyen Eliaçık, bu açıdan işletmelerinin de dijitalleşmesini sağlayan mevzuatları çok önemli bulduklarının altını çizdi.