Yeni Mercedes-Benz GLC, dijital dünya lansmanıyla tanıtıldı
Mercedes-Benz SUV ailesinin en dinamik üyesi…
· Son 2 yılın dünyada en çok satılan Mercedes-Benz modeli olan GLC, tamamen yenilendi ve daha dinamik bir karaktere büründü.
· Türkiye’ye yılın son çeyreğinde GLC 220 d 4MATIC olarak gelmesi planlanan yeni GLC’nin motor seçeneklerinde hibrit özellikler dikkat çekiyor.
· Yeni GLC’nin yeni ön cephesi, doğrudan radyatör ızgarasına bağlanan farları ve standart AVANTGARDE dış tasarımının bir parçası olan yeni radyatör ızgarasıyla aracın genişliği vurgulanıyor.
· Yeni GLC, 70 litrelik artışla 620 litreye ulaşan bagaj hacmiyle daha fazla iç mekan, 0,02 Cd’lik iyileştirmeyle 0,29 Cd değerine ulaşılan aerodinamiğiyle daha fazla verimlilik ve akustik konfor sunuyor.
· Yeni GLC sadece dinamik bir şehir SUV’si değil, arazide aracın ön-alt bölümünün iç ekrana yansıtıldığı “Şeffaf Motor Kaputu”, römork çekme sürecini kolaylaştırmak için ilk kez optimize edilmiş bir rota planlama işlevi ve Römork Manevra Yardımcısı gibi donanımlarıyla da her türlü habitata uyum sağlayabiliyor.
Mercedes-Benz SUV ailesinin en dinamik üyesi olan yeni GLC her ayrıntısı ile modern, sportif ve lüks bir SUV karakteri ortaya koyuyor. Benzersiz gövde orantıları, dikkat çekici yüzeyleri ve büyük bir özenle şekillendirilen kaliteli iç mekan, henüz ilk temasta göze çarpıyor. Üstün sürüş performansı ve verimliliği ile sınıfının standartlarını belirleyen yeni GLC, 48 Volt beslemeli yarı hibrit veya şarj edilebilir hibrit olarak üretiliyor. Yeni GLC hem asfalt yollarda, hem de arazide her zaman üstün performans ve sürüş konforu sunuyor. Yeni arka aks yönlendirme özelliği, manevra kabiliyetini ve sürüş güvenliğini daha da ileriye taşıyor.
Yeni GLC’nin yüksek standartları her ayrıntıda kendini gösteriyor. Yeni nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi, onu daha dijital ve akıllı hale getiriyor. Sürücü ve merkezi ekrandaki parlak görüntüler, araç ve konfor işlevlerini kontrol etmeyi kolaylaştırıyor. İki LCD ekran, yapılandırılmış ve net bir bilgi sunumu ile bütünsel, estetik bir deneyim sunuyor. Tam ekran navigasyon, sürücüye mümkün olan en iyi rota yönlendirmesini sağlıyor. Ayrıca navigasyon için MBUX Artırılmış Gerçeklik opsiyonu da sunuluyor. Bir kamera, aracın ön bölgesini kaydediyor. Merkezi ekran hareketli görüntüleri gösterirken örneğin trafik işaretleri, yön tabelaları, şerit değiştirme önerileri ve ev numaraları gibi sanal nesneleri, bilgileri ve işaretleri üst üste getiriyor.
“Hey Mercedes” sesli komut sisteminin diyalog ve öğrenme yeteneği, gelişmiş teknolojik algoritmalara dayanıyor. Sistem, kullanıcının istek ve tercihlerine göre kendini sürekli olarak uyarlıyor. Müzik akışı kaynakları MBUX’e sorunsuz bir şekilde entegre edilebiliyor.
Mercedes-Benz Group AG Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Britta Seeger;
“Yeni GLC ile geleceğe yönelik başarı hikayemizi sürdürüyoruz. Satışa sunulduğu günden bu yana 2,6 milyon kullanıcı tercihini GLC’den yana kullandı. Son iki yılda en çok satan Mercedes-Benz modeli olarak ürün gamımızdaki en önemli araçlardan biri. Dinamik sürüş keyfi, modern tasarımı ve off-road kokpit ile MBUX Artırılmış Gerçeklik navigasyon gibi özellikleriyle yeni GLC’nin hem maceracıları hem de aileleri heyecanlandıracağından eminim.” dedi.
“Yeni GLC, asfaltta üstün yol tutuş ile üstün sürüş dinamikleri ve arazide üstün performans gibi tüm Mercedes-Benz SUV araçlarına özgü özelliklere sahip.” sözleriyle değerlendirmesine başlayan Genel Araç Entegrasyonu Başkanı Jörg Bartels; “Yüksek düzeyde sürüş konforu ve gelişmiş akustik yalıtımı ile GLC, müthiş bir uzun yol arkadaşı. Örneğin ‘Şeffaf Motor Kaputu’ gibi SUV’lere özel uygulamalar arazide daha fazla farkındalık sağlıyor. Römork çekme sürecini kolaylaştırmak için ilk kez optimize edilmiş bir rota planlama işlevi ve Römork Manevra Yardımcısını sunuyoruz.” dedi.
Duyusal saflık ve duyguları harekete geçiren tasarım
Yeni GLC, Mercedes-Benz SUV ailesinin bir üyesi olarak hemen kendini gösteriyor. AVANTGARDE dış tasarım donanımı ile sunulan Krom Paket’te, krom cam çıtaları ve krom görünümlü tampon alt koruma kaplaması bulunuyor. GLC’nin yeni ön cephesi doğrudan radyatör ızgarasına bağlanan farlar ve standart AVANTGARDE dış tasarımının bir parçası olan yeni radyatör ızgarasına sahip ön cephe, aracın genişliğini vurguluyor. Krom süslemeli mat gri ön panjur sportifliği destekliyor. AMG tasarım konsepti ile Mercedes-Benz yıldız desenli bir radyatör ızgarası sunuluyor.
“Yeni GLC, duyusal saflık tasarım felsefemizi sürdürüyor ve tüm SUV portföyü gibi duyguları harekete geçiriyor.” sözleriyle değerlendirmesine başlayan Mercedes-Benz AG Tasarım Sorumlusu Gorden Wagener ekledi: “Güzelliği ve üstün cazibesi ile Mercedes Benz’e özgü modern lüksü yaratmayı başardık.”
Özenle şekillendirilen yan gövde panelleri dinamik ve şık bir görünüm sunuyor. Yan gövde panelleriyle bütünleşik şişkin çamurluklar zarafet ile arazi performansı arasında bir denge oluşturuyor. Çamurluk kaplamaları ilk kez AMG tasarım konsepti donanım seviyesinden itibaren araç renginde uygulanıyor. Ayrıca isteğe bağlı olarak, araca binmeyi kolaylaştıran yan basamak ve AMG tasarım konsepti’nden itibaren bir Gece Paketi de sunuluyor.
Sadece tasarımıyla modern bir görünüm sunmakla kalmayan ve gelişmiş bir aerodinamik verimlilik de sunan 18 ila 20 inç arasındaki jant seçenekleri sportif ve kendinden emin görünümü destekliyor.
Yeni iki parça stop lambaları, üç boyutlu bir iç tasarıma sahip arka cephenin genişliğini vurguluyor. Ayrıca krom görünümlü egzoz çıkışları ve krom tampon alt koruma kaplaması da sportif görünümü destekliyor.
İç mekan: Modern, sportif lüks
Ön konsol yalın bir tasarıma sahip. Üst kısım, uçak motorlarını andıran yuvarlak havalandırma çıkışlarıyla kanat benzeri bir profil ortaya koyuyor. Alt kısım uyumlu bir çizgi ile kavisli orta konsol ile bütünleşiyor. Sürücüye ait 12,3 inç (31,2 cm) büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü LCD gösterge ekranı havada yüzüyor gibi görünürken, 11,9 inçlik (30,2 cm) merkezi ekran da yine orta konsolun üst kısmında havada süzülüyor gibi görünüyor. Ön konsol gibi, ekran da hafifçe sürücüye dönük duruyor.
Modern tasarımlı kapı panelleri görsel olarak ön konsol ile bütünleşiyor. Entegre kol dayamaya sahip orta bölüm, dikey bir düzenden yatay bir düzene dönüşüyor. Orta konsolun tasarımını yansıtan ön bölüm, metalik bir yüksek teknoloji öğesi şeklini alıyor. Bu bölüm tutamak olarak kullanılabiliyor ve elektrikli cam kontrollerini barındırıyor. Ayrıca kapı açma kolu ve koltuk ayar kumandalarının entegre edildiği ek bir kumanda paneli daha bulunuyor.
Yeni GLC’nin koltuk ve koltuk başlığı tasarımı, katmanlar ve konturlu yüzeylerle kabin içine ferahlık kazandırıyor. Yeni GLC, napa görünümlü bel çizgisine sahip deri astarlı bir ön konsol ile sunuluyor. Bazı donanım seviyelerinde; gerçek alüminyum süslemelere sahip açık gözenekli kaplamaların kahverengi tonlardaki yeni yorumu ile açık gözenekli siyah ahşap kaplama gibi yenilikçi yüzeyler kullanılıyor.
Boyutlu konsepti ve pratik detaylar: Günlük kullanım kolaylığı
Yeni GLC boyutlarıyla daha da dinamik ve güçlü bir SUV görünümünü sunuyor. 4.716 mm uzunluğu ile önceki modele göre 60 mm daha uzun ve 4 mm daha alçak. İz genişliği önde 6 mm (1.627 mm) ve arkada 23 mm (1.640 mm) artırıldı. Aracın genişliği ise 1.890 mm olarak kaldı.
Bagaj hacmi, daha büyük arka çıkıntıdan yararlanarak 70 litre artışla 620 litreye ulaşıyor. Bu, günlük sürüşün yanı sıra aile ile yapılan yolculuklarda veya eşya taşıma noktasında farklılık yaratıyor. EASY-PACK bagaj kapağı standart olarak sunuluyor. Bagaj kapağı; kontak anahtarı, sürücü kapısındaki düğme veya bagaj kapağındaki kilit açma kolu kullanılarak açılabiliyor.
Boyutlar (öncüsü ile karşılaştırmalı)
GLC |
X 254 |
Öncüsü |
Fark |
Dış boyutlar (mm) |
|
||
Uzunluk |
4.716 |
4.656 |
+60 |
Genişlik |
1.890 |
1.890 |
0 |
Genişlik, aynalar dahil |
2.075 |
2.096 |
-21 |
Yükseklik |
1.640 |
1.644 |
-4 |
Dingil mesafesi |
2.888 |
2.873 |
+15 |
Ön iz genişliği |
1.627 |
1.621 |
+6 |
Arka iz genişliği |
1.640 |
1.617 |
+23 |
İç boyutlar (mm) |
|
||
Baş mesafesi, ön, sürücü |
1.048 |
1.064 |
-16 |
Baş mesafesi, arka |
1.007 |
1.006 |
+1 |
Bacak mesafesi, ön |
1.036 |
1.037 |
-1 |
Bacak mesafesi, arka |
950 |
948 |
+2 |
Dirsek mesafesi, ön |
1.499 |
1.499 |
0 |
Dirsek mesafesi, arka |
1.480 |
1.474 |
+6 |
Omuz mesafesi, ön |
1.456 |
1.455 |
+1 |
Omuz mesafesi, arka |
1.438 |
1.436 |
+2 |
Bagaj hacmi, VDA (lt) |
620 |
550 |
+70 |
İyileştirilmiş aerodinamik: 0.29 Cd’lik sürtünme katsayısı
Aerodinamik olarak en uygun konfigürasyonunda GLC, 0,29 Cd gibi gelişmiş bir sürtünme katsayısına ulaşıyor. Öncüsüne kıyasla (0,31 Cd) kaydedilen 0,02’lik iyileşme, bir SUV için kayda değer bir ilerleme. Aracın aerodinamik sürtünme ve rüzgar gürültüsü optimizasyonu, kapsamlı dijital akış simülasyonları (CFD) ve aeroakustik rüzgar tünelinde gerçek araçlarla yapılan testlerle gerçekleştirildi.
Yeni GLC, düşük yuvarlanma ve rüzgar gürültüsü ile sessiz bir sürüş sunuyor. Bu, gövdenin akustik optimizasyonu ve gelişmiş ses yalıtımı ile sağlandı. Örneğin ön camdaki akustik membran standart olarak sunuluyor. Opsiyonel olarak sunulan, akustik olarak etkili ısı yalıtımlı cam, daha da yüksek konfor beklentilerini karşılıyor.
Konfor donanımları: Kapsamlı iyileştirmeler
ENERGIZING, daha etkili bir sürüş deneyimi için farklı konfor sistemlerini birleştiriyor. İsteğe bağlı ENERGIZING Plus paketi, bir düğme dokunuşu veya sesli komutla konfor işlevlerini yedi adede kadar konfor programı üzerinden bir araya getiriyor. Sistem, örneğin yorgunluk anında canlandırıcı veya yüksek stres seviyesi durumunda rahatlatıcı olmak üzere iç mekanda uygun bir atmosfer yaratıyor.
AIR-BALANCE paketi de ENERGIZING Plus paketinin bir parçası. Kişisel tercihe ve ruh haline bağlı olarak iç mekanda özel koku deneyimi sunuyor. Tazeleyici iyonizasyonu, dış ve iç havanın filtrelenmesi sayesinde kabin içi hava kalitesi iyileştiriliyor. İsteğe bağlı ENERGIZING AIR CONTROL kabin içindeki hava kalitesini izliyor. Limit değerler aşıldığında klimayı hava sirkülasyonu moduna geçiriyor.
Yeni GLC, isteğe bağlı olarak yeni bir panoramik cam açılır tavanla sunuluyor. İnce tasarımlı destek kirişi çok daha geniş bir görüş sağlarken, stor perde sıcak günlerde kabin içi konforu destekliyor.
Standart donanım: Önemli ölçüde iyileştirildi
Mercedes-Benz’in lüks stratejisine bağlı olarak yeni GLC’nin standart donanımı iyileştirildi. AVANTGARDE tasarım konsepti ile geniş ekranlar, akıllı telefon entegrasyonu, kablosuz şarj ve ısıtmalı ön koltuklar standart sunuluyor.
Ayrıca, paket mantığı, çok sayıda seçenek arasından seçim yapma zorluğunu azaltmak için sadeleştirildi. Sıklıkla birlikte sipariş edilen işlevler artık donanım paketlerinde bir araya toplanıyor. Bunun dışında çok az donanım opsiyonu bulunuyor. Renk, döşeme, trim ve jant seçenekleri yine zengin bir kişiselleştirme seçeneğiyle sunuluyor.
Motorlar: Elektrik destekli dört silindirli motorlar
Şarj edilebilir hibrit veya 48 volt destekli entegre marş jeneratörü ile yeni GLC sadece hibrit olarak sunuluyor. Motor seçenekleri güncel 4 silindirli FAME (Family of Modular Engines) motor ailesinden oluşuyor. Bu motorlardan dördü, entegre ikinci nesil marş jeneratörü (ISG) ile alt devirlerde motoru destekleyen yarı hibrit sisteme sahip. Diğer üç motor ise 100 kW ek elektrik gücü ve 100 kilometrenin üzerinde elektrikli menzil sunan tam hibrit sisteme sahip.
Motoru destekleyen 48 Volt beslemeli ISG, süzülme, ek destek veya geri kazanım işlevleriyle önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlıyor. Bunun dışında ISG sayesinde motor çok hızlı ve konforlu bir şekilde çalışıyor. Böylece start-stop işlevi sürücü tarafından neredeyse algılanmadan işlevini yerine getiriyor.
Teknik özellikler:
|
|
GLC 220 d 4MATIC |
Hacim |
cc |
1.993 |
Güç, d/d |
HP/kW |
197/145, 3.600 |
Ek güç (boost etkisi) |
HP/kW |
23/17 |
Maksimum tork, d/d |
Nm |
440, 1.800-2.800 |
Ek tork (boost etkisi) |
Nm |
200 |
Karma yakıt tüketimi (WLTP) |
lt/100 km |
5,9-5,2 |
Karma CO2 emisyonu (WLTP)1 |
gr/km |
155-136 |
Hızlanma 0-100 km/s |
Sn |
8,0 |
Maksimum hız |
km/s |
219 |
Şarj edilebilir hibrit versiyon ile artan verimlilik
Şarj edilebilir hibrit versiyonlar; 100 kW güç, 440 Nm tork ve 100 kilometrenin üzerinde elektrikli sürüş menzili (WLTP) ile günlük kullanımda tamamen elektrikli sürüşe olanak tanıyor. Gelişmiş hibrit sürüş programı, rotanın en uygun bölümleri için elektrikli sürüş modu sağlıyor. İster benzinli, ister dizel şarj edilebilir hibrit versiyonlar sadece çok verimli ve dinamik bir sürüş sunuyor. Sürekli tahrikli elektromotor 140 km/s hıza kadar tamamen elektrikli ve dinamik bir sürüş performansı sağlıyor.
Mercedes-Benz, yeni GLC’de, sürüş koşullarına bağlı olarak hidrolik fren ve geri kazanım arasındaki geçişi otomatik olarak kontrol eden ve her zaman en iyi enerji geri kazanımını seviyesini sağlayan vakumdan bağımsız, elektromekanik bir fren güçlendirici kullanıyor.
Mercedes-Benz tarafından geliştirilen yüksek voltajlı batarya toplam 31,2 kWsa kapasiteye sahip. Tamamen boş batarya, opsiyonel 60 kW DC şarj cihazı ile yaklaşık 30 dakikada şarj edilebiliyor. Standart olarak sunulan 11 kW şarj cihazı (Pazara bağlı olarak) ev tipi AC şebekesinde Wallbox ile üç fazlı şarj kullanılabiliyor.
Süspansiyon: Çevik ve güvenli
GLC’nin dinamik süspansiyon sistemi; önde yeni dört kollu süspansiyon ve yardımcı şasiye monte edilen çok kollu bağımsız arka süspansiyondan oluşuyor. Standart süspansiyon, gelişmiş sürüş ve gürültü konforu, üstün yol tutuş ve sürüş keyfi sunuyor. Opsiyon olarak sunulan Mühendislik Paketi ile birlikte AIRMATIC havalı süspansiyon ve arka aks yönlendirmesi devreye giriyor. Ayrıca opsiyon olarak aracın yüksekliğini 20 mm arttıran ve önde alt koruma ve gövde altı koruması bulunan Off-road Engineering Paketi de sunuluyor. AMG dış tasarım konsepti ile spor süspansiyon sunuluyor.
Yeni GLC, opsiyon olarak sunulan ve 4,5 dereceye kadar açı yapabilen arka aks yönlendirme ve daha direkt direksiyon oranına sahip ön aks ile son derece çevik sürüş özellikleri sunuyor. Arka aks yönlendirme ile dönüş çapı 80 cm azalarak 11,0 metreye düşüyor.
60 km/s’den daha düşük hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklere zıt yönde, park ederken, ön aks tekerlek açısına 4,5 dereceye kadar ters yönde dönüyor. Bu özellik sürüş koşullarına bağlı olarak dingil mesafesini sanal olarak kısaltıyor ve daha çevik sürüş özelliklerini beraberinde getiriyor. 60 km/s ve üzerindeki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle 4,5 dereceye kadar aynı yöne dönüyor. Bu sanal olarak dingil mesafesi arttırarak yüksek hızlı sürüşlerde daha kıvrak ve dengeli sürüş özellikleri sağlıyor.
Güncel sürüş destek sistemleri: Sürücüyü destekliyor
En güncel Sürüş Yardım Paketi yeni ve ek işlevler içeriyor. Destek sistemleri, bir tehlike anında yaklaşan çarpışmalara yanıt verebiliyor. Birkaç gelişmiş özellik, sürüşü daha da güvenli hale getirebiliyor. Aktif Mesafe Yardımcısı DISTRONIC, artık 100 km/s (önceden 60 km/s) hıza kadar yolda duran araçlara tepki verebiliyor. Aktif Direksiyon Yardımcısı, 360 derecelik kamera ile şerit algılama işlevi örneğin bir acil durum şeridi oluşturma avantajı sunuyor. Trafik İşareti Tanımlama Yardımcısı geleneksel hız sınırı işaretleri dışında üst geçitleri ve yol çalışması işaretlerini de algılıyor. Dur işareti ve kırmızı ışık uyarı işlevleri de yeni.
Gelişmiş park sistemleri: Düşük hız desteği
Park yardımcıları, daha güçlü sensörler sayesinde manevra yaparken sürücüyü daha iyi destekleyerek güvenlik ve konforu artırıyor. MBUX entegrasyonu sistemi daha sezgisel hale getiriyor ve ekran üzerinden görsel olarak destekliyor. Opsiyonel arka aks yönlendirmesi park asistanlarına entegre ediliyor ve sistem hesaplaması buna göre koordine ediliyor. Acil fren işlevleri, diğer yol kullanıcılarını korumaya yardımcı oluyor.