Yeni müfredatla öğrencilerin sorgulama, analitik düşünme ve yorum yetenekleri gelişecek
Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, okullarda müfredat değişikliği için sona gelindiğini duyurdu. 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak yeni müfredatla birlikte dersler sadeleşirken, beceri eğitimleri öne çıkacak. tonguçAKADEMİ’nin rehberlik öğretmeni Çağla Akyavaş, yeni müfredatta öğrenci ve velileri hangi değişikliklerin beklediğini ve yeni müfredatın getireceği avantajları anlatıyor.
Öğrenci ve velilerin aklında müfredat değişikliğiyle ilgili soru işaretlerinin olabileceğini söyleyen tonguçAKADEMİ‘nin rehberlik öğretmeni Çağla Akyavaş, özellikle sınava hazırlanan 8 ve 12. sınıf öğrencilerinin müfredat değişikliğiyle ilgili daha meraklı ve endişeli olabileceğini belirtiyor ve ekliyor: “Öncelikle bu seneki 8 ve 12. sınıf öğrencilerinin sınav senelerinde çalıştıkları konuları etkileyecek, onları mağdur edecek bir değişikliğe gidilmeyeceğinin altını çizmek isterim. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yeni müfredatın gelecek yıl okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanacağını bildirdi. Bu da demek oluyor ki sınava hazırlanan öğrencilerimizin motivasyonunu düşürecek veya onları strese sokacak bir durum gözükmüyor.”
Öğrencilerin sorgulama, analitik düşünme ve yorum yetenekleri gelişecek
“Yapılacak müfredat değişikliğiyle ilgili bakanlık açıklamaları, eğitimde sadeleşme ve ezberci yaklaşımın geri plana atılması yönünde olduğunu gösteriyor” diyen Akyavaş, bunu şöyle yorumluyor: “Bu değişikliklerle öğrencilerin sorgulama, analitik düşünme ve yorum yeteneklerini geliştirecekleri bir ortam oluşturulması hedefleniyor diyebiliriz. Aslında son 6-7 senedir yeni nesil sorular adı altında hayatımıza giren okuma ve anlamaya dayalı, yorum gerektiren soru stilinin ders müfredatı içinde de kendine yer bulduğunu görüyoruz.”
Asıl hedef bilgiden ziyade, o bilginin yorumu ve neden-sonuç ilişkisi olacak
Yeni müfredatın, öğrencilerin sadece ezber yapmak yerine konuları derinlemesine anlamaları ve eleştirel düşünme becerileri geliştirmeleri gibi avantajlar getireceğini söyleyen Akyavaş, “Öğrencilerin ‘bu bilgiyi ileride nerede kullanacağım?’ cümleleri yavaş yavaş tarih oluyor da diyebiliriz. Bunun nedeni asıl hedefin bilgiden ziyade artık o bilginin yorumu ve neden-sonuç ilişkisi olması. Bu yaklaşım, öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşabilecekleri sorunlara daha etkili çözümler üretmelerine yardımcı olacaktır. Ayrıca, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine daha uygun, beceri geliştiren derslerin de müfredata ekleneceği bakanlık tarafından duyuruldu. Bu yeniliklerle öğrencilerin kişisel gelişimlerini destekleyen bir eğitim modeli oluşturmak isteniyor diyebiliriz” diyor.
Değişiklikler öğretmenler için de fırsat
Bu değişikliklerin aynı zamanda öğretmenler için de yeni fırsatlara kapı açabileceğini söyleyen Akyavaş, “Öğretmenlerimiz daha interaktif ders materyalleri ve öğrenme yöntemleri kullanarak öğrencilerin derslere katılımını artırma ve öğrenme sürecini daha keyifli hale getirme imkanına sahip olabilirler. Böylece eğitim sistemi, öğrencilerin bireysel yeteneklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak tanıyarak daha kapsayıcı bir yapıya kavuşacaktır” ifadelerini kullanıyor.