Yeni PEUGEOT 2008, EVISSA 18 inç Jantlı, 3 Pençe Işık Tasarımlı!
Yeni PEUGEOT 2008, yeni 3 pençe ışık tasarımı, yeni jantları ve daha iddialı bir duruş sunan yeni tasarımıyla gövde rengindeki ön ızgarasıyla karşımıza çıkıyor. 3 motor seçeneği ve yine 3 donanım seçeneğiyle gelen yeni Peugeot 2008 alınır mı?
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülün Reyhanoğlu’nun anlatımıyla başlayan etkinlikte, Peugeot’un global ve Türkiye’deki başarılarından bahsedildi.
Peugeot markası olarak tüm dünyada 862 bin adetlik bir satışa imza atılmış durumda. Bu rakamla dünya genelinde marka satışlarını yüzde 7 civarında artırmış oldu. Peugeot Stellantis Grubu içerisinde bu yıl globaldeki toplam satışların 5’te 1’ini Avrupa’daki satışların ise 3’te 1’ini gerçekleştirerek bir anlamda gurubun önemli markalarından birisi konumunda.
Peugeot Türkiye bulunduğu bölgenin en çok satış yapan ülkesi konumunda ve bulunduğu bölgenin toplan satışlarının yüzde 59’unu gerçekleştirdi.
Türkiye SUV pazarında lider konumunda olan markanın bu yılki satış hedefi ise 75bin olarak açıklandı. Bu genel bilgileri verdikten sonra, gelelim Yeni 2008’e;
Bodrum’da deneyimleme fırsatı bulduğum yeni 2008 modelinin markanın GT donanım paketli benzinli modeli olduğunu ifade etmek isterim.
İşte yenilenmiş PEUGEOT 2008’in özellikleri ve fiyatları?
Yeni 2008’in motor seçenekleri ile başlayalım!
B-SUV segmentinde popüler olan modelin Benzinli, Dizel ve Elektrikli olmak üzere 3 motor seçeneği olduğunu görüyoruz.
- Benzinli seçeneğinde 1.2 Puretech 130Hp EAT8 motoru kullanılıyor birleşik yakıt tüketimi ise 100 km’de 6 litre olarak belirtilmiş.
- Dizel seçeneğinde ise 1.3 BlueHDi yine 130 HP’lik EAT8 motoru kullanılıyor ve bu motorda birleşik yakıt tüketim değeri 100 km’de 5.1 litre olarak belirtilmiş.
- Elektrikli seçeneğinde ise 156HP’lik güç üreten 115 kW’lık bir motor kullanılıyor. Modelin batarya kapasitesi ise 54kW. 406 Km menzil vaat eden elektrikli modelin birleşik yakıt tüketimi ise 100 km’de 15,4 kW.
Peki Donanım Seçeneklerinde Neler Var?
Active Prime:
Hemen belirtelim, bu donanım seçeneği dizel ve benzinli araçlarda sunuluyor. Yeni dikkat çekici 3 pençe tasarımına eşlik eden LED Gündüz farları ve keskin LED arka stoplar bulunuyor. 10 inçlik dokunmatik ekran yanında Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu eğlence sistemi, Mistral siyah iç tavan kaplamasi ve 16 inç Alüminyum jantlar bu paketin dikkat çekici unsurları.
- Yeni 3 pençe tasarımıyla LED Gündüz Farları ve LED Arka Stoplar
- LED Ön Farlar
- Arka Sis Farlar
- Cruise Control ve Şerit Takip Sistemi
- Aktif Tam Durdurma Güvenlik Freni (Kamera)
- Arka Park Sensörü
- 10″ Dokunmatik Ekran & 1 USB (Type C)
- Kablosuz Mirror Screen (Apple Carplay & Android Auto)
- Mistral siyah iç tavan kaplamasi
- “PNEUMA” Kumaş Döşeme, Calcite Yeşil Dikişli
- 16″ NOMA Alüminyum alaşım jantlar
Özellikle karanlık yollarda görüş açınıza görüş katacak yeni Full LED ön farları, yepyeni tasarımıyla gövde rengi ön ızgara ile 3008’de gördüğümüz yeni Logo önden bakışta gerçekten güzel bir görüş sağlıyor.
Allure:
Active Prime donanım özelliklerine ek olarak Allure versiyonunda ise şu özellikler karşımıza çıkıyor. Burada dikkatimi çeken en önemli ayrıntı ise; Dünyanın Her Yeri için isimlendirilen 17 inç KARAKÖY Alüminyum Jantlar, bu markanın Türkiye’ye olan sevgisini bence gösteren güzel bir detay olmuş.
- Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi
- Elektrikli Katlanan Yan Aynalar
- Yüksek Konsol ve Elektromekanik El Freni, Kol Dayama
- Elektrokrom Dikiz Aynasi
- Karartılmış Arka Camlar
- 10″ 2 Boyutlu Gösterge Paneli
- 10″ HD Dokunmatik Ekran § Peugeot i-Connect
- Parlak Siyah Tavan Barlari
- Yeni Gövde Rengi Ön Izgara
- 17″ KARAKOY Alüminyum alaşım jantlar
GT:
Benzinli, dizel ve %100 elektrikli motor seçeneklerinde bu donanım seçeneği sunuluyor. Allure donanım özelliklerine ek olarak GT versiyonunda ise Full LED Ön Farlar ile 3D gösterge paneli, açılır tavan, 18 inçlik EVISSA Alüminyum alaşımlı jantlar dikkat çekiyor.
- Full LED Ön Farlar
- Ön Kamera
- Çerçevesiz Dikiz Aynasi
- 10″ 3 Boyutlu Gösterge Paneli
- 3D Navigasyon sistemi
- Kablosuz Sarj Sistemi
- Yan Otonom Sürüs (Adaptive Cruise Control, Dur&Kalk Fonksiyonlu ve Şerit Konumlama Asistanı)
- Kör Nokta Uyarı Sistemi
- Açılır Cam Tavan
- Black Diamond Siyah Tavan
- 18″ Alüminyum alaşımlı jantlar
Peki Tasarım Tarafında Neler Var?
Öncelikle yukarıda belirttiğim gibi Yeni PEUGEOT 2008, ilk bakışta göz alıcı ortada yeni logo ile gelen bir çekici tasarımı yanlarda pençeyi andıran 3 pençe imza ışık tasarımı hem gündüz sürüş farlarında hem de arka stop lambalarında görüyoruz.
Yeni Full LED ön farları, yepyeni tasarımıyla gövde rengi ön ızgara tam bir tasarım bütünlüğü sağlıyor.
Ancak benim için olmazsa olmaz Peugeot’un iç tasarımı geliyor.
Burada da markanın kendi karakterine uygun olarak güvenli sürüş için PEUGEOT i-Cockpit, PEUGEOT i-Connect ile bağlantıda kalmanın en güzel özelliklerini görüyoruz. Peki bunlar neler? Kısaca ona da bakalım.
Peugeot 3D i-Cockpit: 3D dijital gösterge paneli sürüş bilgilerini rahatça takip ederken, 10 inç dokunmatik ekran üzerinden ise radyo, 3D navigasyon ve araç için özel ayarlara ulaşabiliyorsunuz. Buna ek olarak kompakt deri direksiyon ise benzersiz bir sürüş keyfi verecek.
İki kademeli Bagaj: Katlanan arka koltukları sayesinde 1467 lt bagaj hacmi sizi bekliyor.
Son teknoloji sürüş destek sistemleri: Bu özellikler içerisinde yarı otonom sürüş, 360 derece park desteği, Kör Nokta uyarı sistemi ve Akıllı Farlar yer alıyor.
Gelişmiş Yol Tutuş Kontrol Sistemi: Özellikle dik yokuşta hızınız Yokuş İniş Kontrolü Asistanı tarafından düzenleniyor. Kar, çamur veya yağışlı havalarda ise gelişmiş yol tutuş sistemi ile aracın tam kontrolü her zaman sizde kalıyor.
Aracta ayrıca cam tavan, yeni elektrikli ayarlanabilen ısıtmalı masaj özellikli Alcantara Deri Koltuk, konpakt deri direksiyon ve ortasında yeni logo, Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma özellikleri var.
Android ve iOS ile tam uyumlu çalışabilecek 10 inç Dokunmatik Multimedya ekranı PEUGEOT i-Connect adıyla sunuluyor. Alcantara Deri Koltuklar ve 8 farklı renk seçeneği ile aydınlatılabilen ambiyans aydınlatma özellikleri var.
Son olarak boyutlarına bakalım!
4304mm uzunluğunda 1550 mm yüksekliğinde.
Renkleri?
- Selenyum Gri,
- Vertigo Mavi,
- Tekno Gri,
- Elixir Kırmızı,
- Okenit Beyaz,
- İnci Siyah
Peki Yeni Peugeot 2008 Alınır mı?
Yeni 2008’i deneyimlediğimizde aracın ön tarafının daha büyük bir araç hissi veren geniş tamponlar, gövde rengi ön ızgaralar ve elbette 3 pençe led tasarımları gerçekten dikkat çekici. Markanın elektrikli vizyonunu yaratan ve ilk olarak 3008 modelinde gördüğümüz yeni logonun da önde genişce bir yer aldığını görüyoruz. Logonun hemen üstüne de bir sensör yerleştirildiğini belirtmekte fayda var.
Yanda taraflara doğru gittiğimizde ise aracın kenarlı köşeli aslan logosunu anımsatacak şekilde baştan sona düz keskin hatlara sahip olduğunu görüyoruz. Arka taraftaki LED stop lambaları ve spoiler buna ek olarak üst tarafta açılır cam tavan ve köpek balığı anten benim dikkatimden kaçmadı. Ben özellikle köpek balığı anten tasarımlarını seviyorum.
Aracın jantları ise GT modelinde 18 inç EVISSA alüminyum jant. aracı yüksek göstermek için birebir ancak ben her zaman 18 inç lastiğin değiştirme günü geldiğinde daha fazla masraf açtığını, öyle ki 17 jant lastiğe göre 4’te 1 fiyatına daha pahalı olduğunu tekrar tekrar söylemek isterim. Bu cebimizi ilgilendiren bir konu tabi…
Jant tarafında giriş seviyesindeki Active Prime sürümünde 16 inç, Allure’da ise 17 jantların kullanıldığını görüyoruz.
Gelelim iç tarafa,
Aracın GT modelinde neredeyse yok yok. 3D gösterge paneli ve 10 inçlik araç şöförünü merkeze alan bir tasarımla yerleştirilmiş bu dokunmatik ekranda 3D navigasyon sistemi de oldukça kullanışlı. Kapı kollarında plastik deri malzeme karışımı ve Alcantara koltuklar ve özellikle ön koltuktaki masajlı sistem oldukça dikkat çekici.
Test esnasında bir çok meslektaşımın üzerinde hem fikir olduğu konu ise direksiyon simidinin biraz küçük gelmiş olması. Spor hatlara sahip olması, belli ki F1 hissiyatı veren bu tasarım tam dönüşlerde alıştığımız o avuç için hareketini yapmanızı biraz zorlaştırabilir 🙂 keza araç park ederkende aynı durum söz konusu olabilir.
Aracın arka tarafında ise diz mesafesi, ön koltukların arka tarafında yapılan eğimli tasarım sayesinde genişletilmiş görünüyor. İki koltuk arasınsa ise 2 Adet USB çıkışı yerleştirilmiş.
Peugeot’un i-Cockpit ve hem iOS hem de Android kullanıcıları için bağlanabilirlik özellikleri sunması bir başka artısı. Kablosuz şarj ve 3 adet kullanım modu da bu özelliklere katkı sağlıyor.
Sürüş tarafında EAT8 şanzıman bana göre oldukça başarılı ve vites geçişleri oldukça hızlı. Bu da doğrudan performansa ve 18 jantları sayesinde de yol tutuşa yansıyor.
Kolçaklar ve vitesler için joystick tasarım ise oldukça kullanışlı.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Peki altın soru şu? Yeni Peugeot 2008 Alınır mı?
Modelin benzinli en baz versiyonun fiyatı 1.340.000 TL’den başlıyor. Dizel’de ise bu fiyat 1.479.000 TL.
GT donanım paketiyle satılan elektrikli modeli ise 1.580.000 TL.
Fiyat performans olarak bakarsak, benzinli ve dizel modellerinin daha bütçe dostu ve hedef kitlesine hitap ettiğini söyleyebilirim. B-SUV modelleri daha çok ailenin ikinci arabası olarak tercih edilirken 2008’in bu davranış şeklini kırma gibi bir potansiyeli var.
Ancak aynı durum elektrikl 2008 modeli ve GT donanım paketli fiyatı için söylemek zor görünüyor. Her ne kadar GT paketli de olsa bu fiyat bandın elektrikli tarafta rakiplerinin çok daha fazla olabileceği aşikar.
Gerek sürüş performansı, gerekse tasarımdaki yenilikleri oldukça beğendim. Yeni 2008 şahane bir yol arkadaşınız olabilir.