Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Yeni yıl alışverişi son gün yapılıyor

Oyuncaktan kitaba, elektronikten hobi ürünlerine sayısız hediye alternatifleriyle son iki yılın satış verilerini yorumlayan D&R’a göre; yeni yıl alışverişini genellikle son  yani 31 Aralık’ta yapıyoruz. En çok tercih ettiğimiz hediyelikler; kupa, kar küresi ve anahtarlık. Bunları kutu oyunları, plak, intax, kulaklık ve ajanda takip ediyor.

Yeni yıl alışverişi son gün yapılıyor

 

D&R’ın derlediği Türkiye genelindeki 2023 yılı satış verilerine göre;

Yeni yıl alışverişi son gün yapılıyor…

 

Oyuncaktan kitaba, elektronikten hobi ürünlerine sayısız hediye alternatifleriyle son iki yılın satış verilerini yorumlayan D&R’a göre; yeni yıl alışverişini genellikle son  yani 31 Aralık’ta yapıyoruz. En çok tercih ettiğimiz hediyelikler; kupa, kar küresi ve anahtarlık. Bunları kutu oyunları, plak, intax, kulaklık ve ajanda takip ediyor.

Kitaplardan plaklara, kutu oyunlarından elektronik ürünlere sunduğu yüzlerce hediye seçeneğiyle yılbaşı alışverişinin adreslerinden olan D&R, son iki yılın satış verilerini yorumladı. Türkiye genelindeki 200’ün üzerinde D&R mağazası ve dr.comtr web sitesinden yapılan 2022 ve 2023 yılı Aralık ayı satış verilerine göre, tüm yıla oranla Aralık ayında yapılan alışveriş %70 oranında artış gösteriyor. Bu artışın sebebi yeni yıl alışverişi. Hediyelik, oyuncak, elektronik, aksesuar ve kırtasiye en çok alışveriş yapılan ürün kategorileri. Tüm kategorilerde alışverişin pik yaptığı gün ise 31 Aralık.

Yılbaşının vazgeçilmezi hediyeler

Yılbaşı hediyesi olarak en çok tercih edilen ürünler; kupa, kar küresi ve anahtarlık. Bunları hediyelik kategorisindeki hediyelik paket aksesuarları ve yılbaşı süsleri izliyor. İkinci kategorisi ise oyuncak kategorisi. Bu kategorinin yıldızları ise yılbaşı gecesinin alışılagelmiş eğlencesi kutu oyunları. Elektronik grubunda ise plak ve anında fotoğraf baskısı veren intaxlar zirveyi paylaşıyor. Akseuar kategorinin favori ürünü ise kulaklıklar. Ve son olarak kırtasiye kategorisinde yeni yıl ajandaları ile butik defterler var.

En sevdiğimiz kampanya ikinciye indirim

D&R verilerine göre alışverişin %70 oranında arttığı yoğun yeni yıl satışlarında tüketicilerin en duyarlı olduğu kampanyaların başında ikinci ürüne indirim kampanyası yer alıyor. Tüketicilerin geçen yıl ki yılbaşı alışverişinde sepet büyüklüğü ortalama en az 250-300 TL civarında gerçekleşti. Son yıllarda olduğu gibi bu yıl yine benzer kategori ve ürünlerin favori olacağı, alışverişin ise geçen seneye göre yaklaşık %25 artacağı tahmin ediliyor.

“Her zaman son dakikacıyız ve çok düşünüp yine aynı şeyleri alıyoruz”

D&R özetle bu verileri şöyle yorumluyor: Söz konusu özel gün alışverişi olduğunda değişmeyen alışkanlıklarımız var. Yeni yıl, sevgililer günü, anneler günü ya da bayramlar fark etmeksizin alışverişte son dakikacıyız. Konu yılbaşı olduğunda hediye seçimlerimiz de genellikle aynı.

 

Ne alacağımızı çok düşünüyoruz fakat beğenilmeme riskine karşın yine benzer hediyeleri alıyoruz. Bir de kendimiz için yeni yıl gecesinde ailemizle ya da misafirlerimizle eğlenceli bir akşam geçirmek adına yaptığımız alışverişler var. Bunların başında da yılbaşı ağacı, süslemeler ve kutu oyunları geliyor. Son yıllarda hediyelik satışında özellikle elektronik aksesuarların ciddi bir payı var.

 

https://www.dr.com.tr/