Yerli oyun girişimi Libra, gözünü global sahneye dikti
2017 yılında kurulan mobil oyun firması Libra Softworks, JoyBlast oyunu ile kazandığı başarıların ardından, yakın zaman içinde global bir lansman ile dünyaya açılmayı planlıyor. Çalışan deneyimi konusunda sektördeki rakiplerine göre birlikteliğin gücünü sahiplenerek farklılaşan girişim, global odaklı büyüme yolculuğuna kendini geliştirmek ve Libra’nın güçlü hikayesinin parçası olmak isteyen yeteneklerle devam etmek istiyor.
Türkiye oyun sektörü son yıllarda hızlı büyümesini sürdürüyor. Pek çok başarılı yerli oyun girişimini küresel rekabete dahil eden sektörde 2021 yılı yatırımlar açısından birçok heyecan verici gelişmeye sahne oldu. Game Factory ve Startup Centrum’un raporuna göre 2021 yılında oyun sektörü, Türkiye’nin en çok yatırım alan sektörü oldu. 2020 yılında Türkiye’deki 10 tane oyun girişimi yatırım alırken bu sayı geçtiğimiz yıl 54’e yükseldi.
Geçtiğimiz yıl önemli bir yatırım alarak bu başarılı girişimler arasında yer alan Libra Softworks, güçlü hikayesi, global hedefleri, genç ve dinamik ekibi ile ekibi dikkat çekici yükselişini sürdürüyor.
JoyBlast’ın başarısı dönüm noktası oldu
2017 yılında kurulan mobil oyun firması Libra Softworks’ün yolculuğu şirketin Kurucusu Enes Dişli’nin liderliğinde bir araya gelen dört kişilik bir ekiple başladı. 2020 yılında JoyBlast oyunları ile ciddi bir başarı yakalayan Libra’nın ekibi kısa sürede büyüdü ve 20 kişiye ulaştı. 2021 ise Libra’nın altın yılı oldu. Yılın son döneminde Actera liderliğinde gerçekleşen yatırım turunda Libra, 30 milyon dolar büyüklüğünde bir yatırım aldı. Yatırım turuna Actera’nın haricinde ise Esas Holding de katıldı.
Libra şu ana dek yedi oyun geliştirdi. Bu oyunlar: Joy Blast: match-three puzzle!, Match Match 3D – Matching Puzzle Game, Spell Heroes – Tower Defense, Word Universe – Kelime Oyunu, Chickz, Quizbie – Bilgi Yarışması ve Gizli Kelime – Kelime Avı.
Libra’da her yetenek bir yıldız
İsmini Libra takım yıldızlarından alan girişim tam da galaksinin bu heyecan verici gökcisimlerine yakışır şekilde, “her bir yeteneğin, alanında bir yıldız olduğu” mottosuyla çalışan deneyimine fazlasıyla önem vererek rakiplerinden farklılaşan bir iş kültürüne sahip. Enes Dişli bu konuda şunları söylüyor: “Biz rakiplerimize kıyasla özel hayata, iş-özel hayat dengesine önem veren bir şirketiz. Ekibimizin mutlu olması bizim için önemli. Oyun şirketlerinde maaşlar yüksektir, ancak bu yüksek maaşları veren şirketler çalışanlarını gece yarılarına kadar çalıştırır. Biz bunun doğru olmadığını düşünüyoruz. Herkesin elinden gelenin en iyisini yapmak için çabaladığı, birlikte olmaktan keyif aldığı, iş çıkışında birlikte planların yapıldığı güzel bir ortamımız ve iç motivasyonu yüksek, oyun oynamayı, oyun geliştirmeyi çok seven ve birbirini çok seven genç bir ekibimiz var.”
Hedef ilk yurt dışı ofisini iki yıl içerisinde açmak
Yaz aylarında Joy Blast’ın global lansmanını yapmayı planlayan Libra, oyunu başta ABD olmak üzere bu tüm dünyaya tanıtmayı hedefliyor. Lansman sonrasında ise iş planlarındaki ilk adım yeni bir oyuna başlamak. Önümüzdeki 2 sene içerisinde ilk yurt dışı ofislerini açmayı yol haritasında tutan girişimin, yeni yeteneklere ulaşabilmek adına ise önceliği Londra ve Amsterdam.
Libra, kendini geliştirmek ve hikayenin parçası olmak isteyen yetenekleri arıyor
Oyun sektöründe kariyer yapmak isteyen herkes hem yetkinlik hem de psikolojik anlamda hikayenin parçası olarak, kendilerini ileriye götürecek, yarınlarının bugünden daha iyi olmasını sağlayacak şirketlerde çalışmak istiyorlar. Libra, takım oyununun çok güçlü olduğu oyun sektöründe birlikteliğin gücünü sahiplenen ve somutlaştıran bir marka olarak, kendini geliştirmek ve hikayenin parçası olmak isteyen yeni yeteneklerle büyüme yolculuğuna devam etmek istiyor. Libra’nın bu yetenek stratejisi yaklaşımı ile hedefi 20 kişilik ekiplerini bir, iki yıl içerisinde 60 kişiye çıkarmak.
Libra Softworks hakkında
İstanbul merkezli Libra 2017 yılında, Enes Dişli önderliğinde kurulmuş olup mobil oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. Günümüze kadar 6 başarılı oyun yayınlamış şirket global ölçekte 10 milyondan fazla oyuncuya ulaşmıştır.